AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Har en baby på 5 uker som fikk Mycostatin mot soppinfeksjon på tunga da han var litt inder 2 uker gammel. Den skulle brukes i 1 uke. Det gjorde vi og følte at baby ble verken bedre eller verre. Smertene mine på brystvortene forsvant etter en stund. Var hos legen igjen forrige uke på etterkontroll. Da mente hun belegget baby har på tunga er kun melk, ikke mer. Jeg har ingen smerter lenger heller. Men så leser jeg nå på nett at belegget er sopp og skal behandles i 4-6 uker?! Jeg ammer og gir mme på natta. Føler baby får mye mer belegg av mme, og mindre når han kun ammes på dagen. Erfaringer rundt dette? Spesielt dere som gir mme?! Har alle barn trøste/belegg?! Kan de ha det uten at det er soppinfeksjon? Anonymkode: 93be4...cb2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Trøske skal det stå selvfølgelig... autocorrect! 🙊 Anonymkode: 93be4...cb2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Det er vanlig med melkebelegg. Du kan prøve å skrape det av - melkebelegg skal visst kunne lett skrapes av mens trøske sitter bedre. Jeg svei og brant grusomt på brystvortene ved 2 uker og hadde sår. Var hos legen og siden baby også hadde belegg i munnen behandlet vi mot trøske/sopp. Baby fikk mycostatin i 14 dager (4x daglig) og jeg brukte Canesten på brystvortene i 14 dager (etter hver amming), samt avlastet med skjold og pumping. Baby har fremdeles masse belegg på tunga, men jeg svir ikke så fælt på brystvortene lenger, så anser problemet som løst. Lege da belegget kunne være melkebelegg men vi behandlet uansett siden jeg hadde symptomer. Aner ikke hvor mange som har trøske, men vil nok tro at det først og fremst behandles etter symptomer. Tror det er ganske krøkkete og skulle påvise soppinfeksjon diagnostisk. Hvis du ikke har smerter så er det jo ikke noe vits å behandle Anonymkode: 4f79c...d45
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 De fleste diebarn har melkebelegg. Man ser tydelig forskjell på melkebelegg og Trøske. Er du usikker bille jeg lest på ammehjelpen. For meg høres det ut som det bare er melkebelegg. Anonymkode: 34fc5...732
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå