Johanna Skrevet 24. mars 2005 #1 Del Skrevet 24. mars 2005 I juli reiser vi til Egypt, nermere bestemt Makadi Bay. Noen som har vært der? Intressert i å høre om dere var på noen utflukter og i såfall hvilke? Kansje har dere noe å anbefale, vil liksom ikke dra til Egypt og ikke ha ridd på en kamel... På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 25. mars 2005 #2 Del Skrevet 25. mars 2005 Isj jeg har vært i Egypt, ikke der du skal. Jeg hatet hele Egypt. Tips ta med deg dopapir , ikke tro du får være i fred for ekle mannfolk, pass deg for rotter det kryr av dem pga søppel, pass deg for maten lett å bli matforgiftet. De gode tingene: krystallklart vann supert å dykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megmegmeg Skrevet 25. mars 2005 #3 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg mener det helt motsatte!!!! Jeg elsker egypt... fantastisk fint sted, mye spennende å se, varm!!!! Dette stedet skal jeg aldri glemme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #4 Del Skrevet 25. mars 2005 Bare husk den ULIKE bakteriafloraen i forhold til andre land. Det sies at Tyrkia er noe av det verste,men egypt kan du garantere diare. ta forbehold om det før du drar hemmefra. flott land ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
picasso Skrevet 26. mars 2005 #5 Del Skrevet 26. mars 2005 Varmt, varmt og varmt. Jeg har vært der 4 ganger på dykkertur. Denne har vi alltid hatt i begynnelsen av oktober, da sommer er HOT. Om du har med barn, garanterer jeg en prøvelse av dimensjoner, men alt går seg til. Maten er mildt sagt elendig (men det er jo smak og behag). Dykkingen er meget bra, om du har interesser i de baner. Det er en typisk mannskultur, og du vil vel (som de fleste andre) få tilbud om et antall kameler, snarere vil din mann få tilbudet. Ønsker deg en god tur, og prøv gjerne å få noen dager med dykkerne på en liveaboard. Maten på de store båtene er gjerne meget bra, og miljøet avslappet. Pass opp for lionfish og scorpionfish Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 28. mars 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 28. mars 2005 Takker for svar. Alle har tydeligvis forskjellige opplevelser av Egypt. Regner med at det blir varmt siden vi reiser i juli. Barna er 9 1/2 og 11 år når vi reiser. Det er heldigvis earcondisjon på rommene. Var i Mallorca i fjor med over 40 grader på det meste og uten earcondision, men det kan vel ikke sammenlignes med Egypt. Men vi gleder oss iallefall til å kanskje oppleve noe annerledes enn den typiske turistmaskinen Mallorca er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tatianasa Skrevet 28. mars 2005 #7 Del Skrevet 28. mars 2005 det er veldig dumt å reise til Egypt om sommeren.Det er umulig varmt der. Vi var der i oktober.Jeg likte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 28. mars 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 28. mars 2005 det er veldig dumt å reise til Egypt om sommeren.Det er umulig varmt der. Vi var der i oktober.Jeg likte det. He he ja vi er vel litt dumme da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #9 Del Skrevet 29. mars 2005 Hurgadha, hvor Makadi Bay ligger, har gjennomsnittlig 40 grader lufttemperatur og 28 grader i vannet i juli. Det er varmt, men dere overlever nok:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 29. mars 2005 #10 Del Skrevet 29. mars 2005 mye Egypt-kritikk her! Egypt er et veldig annerledes land! Det er muslimsk, arabisk, mannsdominert, litt rotete, varmt, klamt, støvete osv. Men det er også utrolig vakkert, storslagent, varmt, deilig, fantastisk snorklemuligheter. Jeg skal ihvertfall ned igjen så snart jeg kan! :-) Forbered deg på kanskje litt magesjau, vi slapp unna ved å knaske idoform, men noen tar vaksiner på forhånd også. Vi ungikk mat fra traller på fortauet og typiske gatekjøkken. Det er ikke dyrt å spise på bra restauranter i Egypt, så unn dere det på kvelden. Ja, dere kommer nok til å få det EXTREMT varmt hvis dere skal ditt i sommer(juni-sept). Ta med hatt og sun-block. Drikk mengder med vann. Vi var der i januar og da var det grei norsk sommertempratur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belba Skrevet 30. mars 2005 #11 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg hadde ingen problemer med hverken diarè (tok ikke noe for det i forkant heller), mat eller mannfolk. På turiststedene går dette vanligvis bra, selv om man selvfølgelig alltid kan bli syk. I Egypt er det viktigst å huske på å vaske seg på hendene etter å ha tatt i sedler - det er der bakteriene florerer. Maten er ikke spesielt risky. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 30. mars 2005 #12 Del Skrevet 30. mars 2005 Ja, sedlene er helt jævlige!! Hadde lyst til å kaste lommeboka mi etter turen. Vi fikk anbefalt å kjøpe sånn antibakterie-gele. De har det på apotekene der nede. Vi smurte oss på hendene etter at vi hadde tatt i sedlene og før vi spiste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå