Gå til innhold

Valg av garn - noen tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 1.11.2018 den 14.57, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har planer om å strikke en jakke til meg selv for første gang. Har ikke helt bestemt hvilken enda, men det blir en ensfarget med et eller annet hullmønster og/eller fletter. Jeg har sett på jakker som skal strikkes på tykke pinner (5 mm) og lurer nå på hvilket garn jeg skal velge. Jeg har ikke kjempegod råd for tiden, så går for et rimelig garn fra Drops. De jakkene jeg ser på er strikket i enten Drops Nepal, Brushed Alpaca Silk eller Air og oppgitt med anbefalt pinne 5, og strikkefasthet 17m pr 10 cm.

Det jeg lurer på, er om noen har erfaring med disse garntypene og vil anbefale den ene over de andre? Jeg vet at utseendet er veldig ulikt på dem (en er mye mer "pusete" bl.a), men hvordan er det å strikke med, hvordan blir sluttresultatet, er det behagelige på, klør det masse og hvordan holder det seg i bruk/vask? Jeg har bare sett bilder av jakkene og de ulike garntypene, og lurer på å bestille garn på nett. Det er tilbud på Garnius nå og prisen varierer fra 17-33 kr per nøste, så alle typene er godt innenfor mitt budsjett.

 

Anonymkode: b60ee...efb

Drops garn er generelt dårlig garn og ikke verdt alt arbeidet med å strikke store eller små plagg i. Plaggene bør da enten ligge i skapet eller du bør akseptere at garnet gjør at plaggene ikke tåler på bli brukt og enda mindre å bli vasket.

Anonymkode: 10c30...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.11.2018 den 6.11, AnonymBruker skrev:
 

Drops garn er generelt dårlig garn og ikke verdt alt arbeidet med å strikke store eller små plagg i. Plaggene bør da enten ligge i skapet eller du bør akseptere at garnet gjør at plaggene ikke tåler på bli brukt og enda mindre å bli vasket. 

Anonymkode: 10c30...b8c

For noe tull! Jeg har strikket mange plagg i Drops-garn som holder seg godt.

Anonymkode: fd3da...8a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...