Gå til innhold

Dr Torkil Andersen

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen av dere som leser boka Slank med ketolyse?

Ser at poenget med ketolysekuren er at man kommer inn i Ketose,som er en form for energibruk hvor kroppen bruker fettet og ikke karbohydrater til å få mesteparten av energien fra.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det høres sprøtt og fullstendig ulogisk ut ! Og ikke minst usunt !

Kropper trenger mer enn bare proteiner for å fungere slik den skal.

Og tatt i beraktning at kjøtt ofte bruker over et døgn på å passere tarmene kan man jo bare tenke seg hvor råtten man blir innvendig av å KUN spise proteiner.... Grøss og gru.

Les heller PH-Mirakelet du.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo snakk om bare noen uker?

Kan det være farlig ,og du SKAL spise litt karbohydrater .

• 1 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Ketolysekuren er IKKE farlig. Den er derimot beregnet på folk som er kraftig overvektige (10kg eller mer). Mange av dem er insulinresistente og da hjelper ikke vanlige slankekurer. Jeg har stor respekt for Torkil Andersen og det arbeidet han har gjort i forbindelse med Ketolysekuren. Kjenner flere som har gått på kuren og samtlige har godt ned i vekt. Ingen har klaget over bivirkninger (bortsett fra at man tåler alkohol dårligere... ;) ) og de har fått mer energi. Etter kuren har de fleste fortsatt med å spise ketolyse-mat fordi de faktisk synes maten er veldig god, men de har i tillegg også begynt å spise en del matvarer med karbohydrater.

Gjest Elisbeth
Skrevet

Jeg har fulgt Ketolyse-kuren i ca 4 uker nå, og har tatt av 5 kg. Trives veldig godt med denne kuren og føler meg så full av energi og velvære som jeg ikke har kjent på lenge.

Vil i samme slengen anbefale nettsiden www.lavkarbo.no der ulike kostholdsfilosofier innen lavkarbo blir diskutert. Blant annet Ketolyse der Dr. Andersen selv er en av medlemmene og kommer med gode råd.

Gjest Gjest
Skrevet

Og for de som ikke liker å lese bøker, så finnes ketolysekuren på dvd og nettkurs nå. Har ikke sett alt, men synes det virker veldig bra. Se forøvrig www.ketolyse.no for mer info.

Har vurdert lenge å begynne på kuren, men har ikke fått kommet i gang enda. Tenkte jeg skulle begynne til høsten.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan man ikke gå på kuren om man bare vil ned noen kilo? Prøver å trene og spise sunt, men går ikke noe ned for det om.

Gjest Gjest
Skrevet

Heh. Ketose er en sykdom hos kyr :overrasket: Høres ikke veldig fornuftig ut. Det er jo sånt de advarer mot når folk "tar av" på Atkinskur. Har også hørt at noen får høyt kolesterol av slike kurer.

Gjest Gjest
Skrevet

Har faktisk hørt motsatt jeg da. At mange har fått lavere kolesterol etter å ha gått på ketolysekuren. Lavere blodtrykk er det også mange som får!

Skrevet
Har faktisk hørt motsatt jeg da. At mange har fått lavere kolesterol etter å ha gått på ketolysekuren. Lavere blodtrykk er det også mange som får!

Og det er ikke alltid positivt; det kommer an på hvilke verdier man har fra før. Både for lavt blodtrykk og for lavt kolestrol kan være farlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Såklart, men hvis man er 15-20 kg overvektig og sliter med høyt blodtrykk/kolestrol så må det jo være positivt! Kjenner en som var så overvektig at han ble tungpusten av bare å reise seg fra stolen. Han gikk ned 30 kg etter å ha fulgt slankekuren noen måneder og han følte seg i toppform. Så det er nok ganske individuelt. Er man kraftig overvektig så er målet å gå ned i vekt. Det er MYE farligre å forbli overvektig enn å gå på kuren. Slik jeg har forstått det så er det ingen farer med å gå på kuren.

Skrevet
Såklart, men hvis man er 15-20 kg overvektig og sliter med høyt blodtrykk/kolestrol så må det jo være positivt! Kjenner en som var så overvektig at han ble tungpusten av bare å reise seg fra stolen. Han gikk ned 30 kg etter å ha fulgt slankekuren noen måneder og han følte seg i toppform. Så det er nok ganske individuelt. Er man kraftig overvektig så er målet å gå ned i vekt. Det er MYE farligre å forbli overvektig enn å gå på kuren. Slik jeg har forstått det så er det ingen farer med å gå på kuren.

Bare for å minne om det, så er det slett ikke alle overvektige som har høyt blodtrykk eller høyt kolestrol.

Gjest Gjest
Skrevet
Bare for å minne om det, så er det slett ikke alle overvektige som har høyt blodtrykk eller høyt kolestrol.

Nei, og det finnes tynne mennesker med høyt blodtrykk og/eller kolestrol. Finnes alltid unntak vettu! :)

Skrevet

Å gå ned i vekt handler faktisk om å spise nok - det kan kanskje virke ulogisk, men slik er det faktisk. Høyt inntak av proteiner og regelmessig trening er nøkkelen. Spinning og aerobic er ikke mine førstevalg når det kommer til fettforbrenning, til det er tempoet for høyt. Gange i raskt tempo på tom mage er den raskeste veien til lavere vekt, spør hvilken som helst bodybuilder.

Gjest Gjest
Skrevet

Er helt enig med deg, Kim. For å gå ned i vekt må man tenke litt motsatt av det man har lært tidligere. Går du på ketolysekuren?

• 2 uker senere...
Skrevet
Er helt enig med deg, Kim. For å gå ned i vekt må man tenke litt motsatt av det man har lært tidligere. Går du på ketolysekuren?

Ikke noe ketosekur, men trener endel.

Gjest Gjest
Skrevet
Kjenner en som var så overvektig at han ble tungpusten av bare å reise seg fra stolen. Han gikk ned 30 kg etter å ha fulgt slankekuren noen måneder og han følte seg i toppform.

Du tror ikke han hadde gått ned om han hadde fulgt Fedon, Roede, Nutralett, Librakur, blitt vegetarianer og kuttet ut alt fett?

Skrevet

Hvis du tror at veien til et sunnere liv er å ikke spise kjøtt (proteiner) og å kutte ut alt fett så tar du 110% feil, det er akkurat det motsatte av hva man skal gjøre. Den måten du foreslår er victoria becham måten, den er ikke spessielt vellykket - hun er jo et levende bevis på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...