AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #1 Skrevet 1. november 2018 Jeg er en kvinne i siste halvdel av 20-årene som er fryktelig kresen. Jeg liker nesten ingenting av grønnsaker. Det eneste jeg kan tålerere er lapskaus med kjøtt i samt kålrot, gulrot, løk, purreløk, potet i. Ellers kan jeg spise pizza med løk og hvitløk samt hakkede tomater i. Det er som regel konsistensen jeg ikke liker. Har prøvd salater, men det eneste der jeg liker er salatblad på hamburger. Liker ikke agurk eller paprika... Jeg trenger tips til gode og smakfulle måter å tilberede grønnsaker på. Er veldig glad i krydder og marinade. Noen som har tips til oppskrifter for å lære en kresen voksen å spise sunnere? Anonymkode: cb7be...fec
Rumle Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 (endret) Ovnsbakte rosenkål https://www.bama.no/oppskrifter/ovnsbakt-rosenkal/ Jeg bruker bare salt, litt pepper og olje eller godt smør. Smaker vidunderlig godt Nesten alt av grønnsaker (bortsett fra salat og andre helt åpenbare, kan bakes på samme måte) Endret 1. november 2018 av Rumle 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 Falafel (Kikertboller. Smaker som om de er laget av kjøtt). Anonymkode: 5ca99...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Falafel (Kikertboller. Smaker som om de er laget av kjøtt). Anonymkode: 5ca99...cfd Falafel er godt, men smaker som kjøtt gjør det ikke. Anonymkode: 29d03...2ea 9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 Blomkålgrateng med ostesaus? Anonymkode: 29d03...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Falafel er godt, men smaker som kjøtt gjør det ikke. Anonymkode: 29d03...2ea Jeg synes det Anonymkode: 5ca99...cfd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #7 Skrevet 1. november 2018 Lapskaus som er noe av det verste i konsistens og smak som noensinne er lagd av mennesker? Sorry tror ikke du kan reddes Anonymkode: 4cdc5...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #8 Skrevet 1. november 2018 Takk for tips dere, tar gjerne i mot flere! 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lapskaus som er noe av det verste i konsistens og smak som noensinne er lagd av mennesker? Sorry tror ikke du kan reddes Anonymkode: 4cdc5...8ff Men smaken er veldig god når det er laget riktig (jeg lager på saltet lammekjøtt eller pinnekjøtt) Anonymkode: cb7be...fec 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #9 Skrevet 1. november 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er som regel konsistensen jeg ikke liker Hva om du moser grønnsakene eller river de i bittesmå biter i en kjøkkenmaskin og blander de i lapskausen, og i kjøttkakesausen feks og i pizzasausen? Anonymkode: 5ca99...cfd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #10 Skrevet 1. november 2018 Du kan mose grønnsaker og lage veggisburgere foreksempel. Anonymkode: 29d03...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #11 Skrevet 1. november 2018 Grønnsakslasagne? Anonymkode: 29d03...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #12 Skrevet 1. november 2018 Om du liker potetmos og kålrabistappe o.l., kan du også lage rotmos som består av kålrabi, gulrøtter + flere andre grønnsaker, som tilbehør til kjøttkaker, koteletter og annen kjøtt- og fiskemat Anonymkode: 5ca99...cfd 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #13 Skrevet 1. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grønnsakslasagne? Anonymkode: 29d03...2ea 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du liker potetmos og kålrabistappe o.l., kan du også lage rotmos som består av kålrabi, gulrøtter + flere andre grønnsaker, som tilbehør til kjøttkaker, koteletter og annen kjøtt- og fiskemat Anonymkode: 5ca99...cfd Dette hørtes veldig godt ut! Anonymkode: cb7be...fec 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #15 Skrevet 1. november 2018 2 minutter siden, TrekStar skrev: Vann og brød. Ja, for det hjelper for en person som ønsker å lære seg å like grønnsaker... Anonymkode: cb7be...fec
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #16 Skrevet 1. november 2018 Supper https://www.nrk.no/mat/sotpotet--og-gulrotsuppe-med-kokosmelk-1.13146935 https://www.google.no/amp/www.innifristelse.no/2013/06/gulrotsuppe/amp/ Anonymkode: a27a1...573
Guidet Kvinne Skrevet 1. november 2018 #17 Skrevet 1. november 2018 Er problemet at du ikke liker rå grønnsaker?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #18 Skrevet 1. november 2018 1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev: Er problemet at du ikke liker rå grønnsaker? Hovedsaklig. Har prøvd kokte og diverse woker, men sliter med å like noe. Tror jeg trenger noe med mye smak slik som vegetarlasagne og mulighet til å skjære grønnsakene i små biter. Anonymkode: cb7be...fec
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #19 Skrevet 1. november 2018 Søtpotetfries er godt Og asparges er faktisk ganske digg, det har jeg netopp «lært» meg å spise! Digg til en saftig biff med fløtepoteter og saus Jeg liker ikke paprika på pizza feks, men stekt i smør i panna sammen med løk er kjemoegodt! Noe som er mildt og søtt er jo sukkererter, rå eller stekt. Liker du isbergsalat liker du nok de andre «vanlige» milde salatene også Du må bare kombinere grønnsakene med noe godt! Jeg er ikke spess fan av kålrabistappe feks, men måå ha det til pinnekjøtt 😁 Fløtesaus med litt finhakket stekt champignon i 👍🏻 Anonymkode: 35794...f16 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #20 Skrevet 1. november 2018 Jeg bruker masse grønnsaker i pizzasausen, tomatsaus til pasta og i ulike supper. Steker grønnsakene litt for å få god smak og koker dem møre før jeg kjører det glatt med stavmikser. Ungene elsker det. Ellers er det mye smak i ulike indiske og andre asiatiske currys. Grønnsaksboller er også godt. Anonymkode: e7722...637 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå