Gå til innhold

Han er i militæret...

Fremhevede innlegg

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvor tittelen befal kommer inn i bildet, med andre ord det er noe ala utskrevet befal....en type mennesker alle menige hatet 😂

Anonymkode: 9c30a...897

Med en grad, følger en tittel. Med en tittel, følger en grad.

Da jeg var inne, var det flere leger som gjorde førstegangstjenesten som leger med løytnants grad uten å ha vært i nærheten av noen befalsutdanningen eller krigsskole.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guuud, hvordan klarte vi oss når gutta var på øvelse før og ingen hadde mobil???  Jo, vi venta til de ringte på fasttelefonen....

Anonymkode: 30617...3b7

Skrevet
6 minutter siden, hutula1 said:

Med en grad, følger en tittel. Med en tittel, følger en grad.

Da jeg var inne, var det flere leger som gjorde førstegangstjenesten som leger med løytnants grad uten å ha vært i nærheten av noen befalsutdanningen eller krigsskole.

De er sivilt ansatt. Lønnstrinn følger grad. Vi hadde en "kaptein" som jobbet på skytebanen med administrasjon. Han var ikke utdannet i forsvaret, men han gikk med kapteins uniform fordi det var slik lønn han hadde. Han så ut som et befal, men han var ikke befal. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De er sivilt ansatt. Lønnstrinn følger grad. Vi hadde en "kaptein" som jobbet på skytebanen med administrasjon. Han var ikke utdannet i forsvaret, men han gikk med kapteins uniform fordi det var slik lønn han hadde. Han så ut som et befal, men han var ikke befal. 

Les hva jeg skriver. De gjorde førstegangstjeneste. Jeg nevnte ikke grenadere eller sivilt ansatt i uniform eller noe annet, men leger som gjorde førstegangstjeneste.

Skrevet
1 minutt siden, hutula1 said:

Les hva jeg skriver. De gjorde førstegangstjeneste. Jeg nevnte ikke grenadere eller sivilt ansatt i uniform eller noe annet, men leger som gjorde førstegangstjeneste.

Beklager, det var sløvt av meg. 

Skrevet

Ser nå at han har åpnet snappene, men ikke fått noe tilbake. Håpet på et livstegn. Men uka er kanskje ikke over selv om han har tilgang på telefonen igjen? 

Anonymkode: a8b20...efb

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser nå at han har åpnet snappene, men ikke fått noe tilbake. Håpet på et livstegn. Men uka er kanskje ikke over selv om han har tilgang på telefonen igjen? 

Jeg sov i nesten 20 timer etter jeg hadde beretløp. Send ham en melding og spør hvordan det går. Er ikke verre.

Anonymkode: bf64c...1c3

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sov i nesten 20 timer etter jeg hadde beretløp. Send ham en melding og spør hvordan det går. Er ikke verre.

Anonymkode: bf64c...1c3

Sendte ham en melding og fikk et meeeeget kort svar. Sendte deretter en ny melding og foreslo en konkret dag å møtes. Han så meldingen, men svarte ikke. Det kan kanskje skyldes at han var for utslitt, da? Jeg behøver ikke stresse med en gang? 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sendte ham en melding og fikk et meeeeget kort svar. Sendte deretter en ny melding og foreslo en konkret dag å møtes. Han så meldingen, men svarte ikke. Det kan kanskje skyldes at han var for utslitt, da? Jeg behøver ikke stresse med en gang? 

Roooo ned. 

Anonymkode: 80b9e...97f

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Mitt beste forslag er å vente litt. Det er en ganske slitsom type øvelse med lite søvn og mat og som oftest fysisk krevende. Resultatet er at man må sove en god del etterpå.

Anonymkode: bf90e...fe1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt beste forslag er å vente litt. Det er en ganske slitsom type øvelse med lite søvn og mat og som oftest fysisk krevende. Resultatet er at man må sove en god del etterpå.

Vente med å bli stresset? Krise at jeg sendte meldingen i det hele tatt? Vil jo ikke virke hensynsløs... 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vente med å bli stresset? Krise at jeg sendte meldingen i det hele tatt? Vil jo ikke virke hensynsløs... 

Som sagt, jeg ville ha ventet og tatt det med ro. Til lørdag ettermiddag eller noe slikt om øvelsen ble avsluttet fredag ettermiddag.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, jeg ville ha ventet og tatt det med ro. Til lørdag ettermiddag eller noe slikt om øvelsen ble avsluttet fredag ettermiddag.

Vente med hva da? 

Skrevet

Ingen skade skjedd i at du sendt meldingen, TS. Men ta det med ro og ikke mas noe mer før mot slutten av helgen i verste fall :)

Skrevet

Her? Eller på han? 

47 minutter siden, moreno skrev:

Er du 14 år TS? Makan til mas

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å mas på han, du kan ende opp med å skyve han fra deg.

Anonymkode: a5bfe...d27

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å mas på han, du kan ende opp med å skyve han fra deg.

Anonymkode: a5bfe...d27

Ts har ennå ikke masa. Mas er når du spør om det samme igjen og igjen og igjen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...