Gjest Sukkerert Skrevet 23. mars 2005 #1 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg tenker¨på å dra på utveksling til Hong Kong. Dersom det er noen som har vært der er jeg mer enn interessert i å høre hva dere har å fortelle om stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #2 Del Skrevet 25. mars 2005 arne hjeltnes bor der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 26. mars 2005 #3 Del Skrevet 26. mars 2005 arne hjeltnes bor der Ett svar er i alle fall bedre enn ikke noe svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 26. mars 2005 #4 Del Skrevet 26. mars 2005 Mener å huske at det var en tråd om noe slikt inne på karriere for litt siden, men jeg husker ikke om det kom noen svar eller om det bare ble med spørsmålet.. Eller var det kanskje du som spurte der og? Hvis du bruker søkefunksjonen så kanskje du finner noe der inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 30. mars 2005 #5 Del Skrevet 30. mars 2005 Hei! Nå har jeg ikke bodd i Hong Kong, jeg var der på en kort stop-over for to år siden sammen med en venninne. Men jeg kan jo fortelle at jeg ble veldig positivt overrasket over hvor lett det var å finne fram, og hvor hyggelig alt var. Vi bodde på fastlandet, Kowloon, på YMCA hotellet (vet ikke om jeg ville bodd der igjen...litt shabby synes jeg), men dro flere ganger over til Hong Kong Island (tror jeg det heter) for å shoppe. Kowloon opplevde vi som "folkedelen" av byen, det var der vi var omtrent de eneste hvite på gata, hvor vi kom over svære markeder som solgte omtrent alt du kan tenke deg (tørket firfisle, levende skilpadder, begravelses "penger", urtemedisin, alle mulige typer fisk, grønnsker og frukt, klær, sko...ja you name it), og kule små butikker. Det var utrolig mange skyskrapere, og veldig mye folk overalt. Men som sagt, allikevel lett å finne fram, både til fots og med buss. Fra kaien tok vi Star Ferry over til HK island, og her havnet vi rett inn i business distriktet. Her fantes fancy kaffebarer, (inkl Starbucks) og dyrere restauranter enn på Kowloon. Vi hoppet på en trikk som tok oss fra en ende av bydelen til en annen så vi fikk sett oss litt rundt uten å slite bena av oss. Vi kjøpte brokade på tøymarked og tok verdens lengste rullebånd/trapp oppover til vi kom til brostensbelagte gater og mange små, søte kafeer og restauranter. Det var på HK Island vi fant alle designerbutikkene, og det er elektronikkbutikker overalt (selv om vi kjøpte kamera i en butikk på kaien på Kowloon). Jeg vet ikke helt om det var det var denne type info du var ute etter, men jeg kan iallefall si at jeg har veldig lyst til å dra tilbake når jeg får sjansen, og jeg tror helt sikkert at det er en kjempespennende by å dra på utveksling til. Veldig annerledes og sikkert utrolig lærerikt! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 30. mars 2005 #6 Del Skrevet 30. mars 2005 Takk for svar Maikana! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 31. mars 2005 #7 Del Skrevet 31. mars 2005 Ingen årsak Sukkerert :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 11. april 2005 #8 Del Skrevet 11. april 2005 Ingen andre som har vært i Hong Kong? *se seg rundt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 11. april 2005 #9 Del Skrevet 11. april 2005 Gro: Fant en del poster om utveksling, men ikke om utveksling til Hong Kong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 11. april 2005 #10 Del Skrevet 11. april 2005 Var det Shanghai eller noe da? Var noe om Kina, det er jeg sikker på. Kan hende jeg roter, tenker på Hong Kong som en del av Kina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 11. april 2005 #11 Del Skrevet 11. april 2005 Var det Shanghai eller noe da? Var noe om Kina' date=' det er jeg sikker på. Kan hende jeg roter, tenker på Hong Kong som en del av Kina.[/quote'] Fant tråden om Shanghai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 11. april 2005 #12 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg har vært i Hong Kong ved et par anledninger. Jeg svarer deg gjerne, men vet ikke helt hva du vil ha info om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 11. april 2005 #13 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg har vært i Hong Kong ved et par anledninger. Jeg svarer deg gjerne' date=' men vet ikke helt hva du vil ha info om. [/quote'] Har vel egentlig klart å søke meg fram til en del generell info. Lurer på hvordan du opplevde det å reise dit? Hvilke opplevelser har du derfra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 11. april 2005 #14 Del Skrevet 11. april 2005 Lurer på hvordan du opplevde det å reise dit? Hvilke opplevelser har du derfra? Hong Kong er travel. Menneskene er travle, men hyggelige. De aller fleste (med unntak av eldre kinesere) forstår engelsk, så det er lett å kommunisere. Nå blir det litt annerledes for deg, hvis du har planlagt å være der over en lenger periode. Hong Kong er så internasjonalisert, at de som bor der er langt mer åpne overfor fremmede enn på det "gamle" fastlands-Kina. Det er lett å komme seg rundt i Hong Kong, altså...trafikksystemet funker. Mine opplevelser med byen var bare positive, men her kommer det jo an på hvilke "øyne" man møter nye steder med. Et par timers båttur unna ligger Macau (en tidligere portugisisk koloni). Også en koselig by...miniby i forhold til Hong Kong. Strendene i Hong Kong er forresten ikke så mye å rope hurra for...men flotte strender er jo bare en flytur unna. Ellers så har man lett tilgang på mange andre land i asia fra Hong Kong. Hadde jeg hatt muligheten til å være en stund i Hong Kong hadde jeg grepet sjansen med en gang. Så nå får du logge av pc'n...pakke kofferten og komme deg på første fly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 11. april 2005 #15 Del Skrevet 11. april 2005 Takk for svar. Jeg skal være der i 5 måneder. Du skriver at strendene ikke er så bra. Dette gjelder vel helst på selve Hong Kong-øya? Jeg har sett bilder av fine strender fra Hong Kong. Disse er muligens på naturreservatene store deler av Hong Kong består av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 11. april 2005 #16 Del Skrevet 11. april 2005 Du skriver at strendene ikke er så bra. Dette gjelder vel helst på selve Hong Kong-øya? Jeg har sett bilder av fine strender fra Hong Kong. Disse er muligens på naturreservatene store deler av Hong Kong består av? Kanskje det har endret seg det med strendene. Vi kom oss på første fly til Borocay vi. Hvordan skal du forresten bo der? Det er jo leiepriser utav en annen verden der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 11. april 2005 #17 Del Skrevet 11. april 2005 Kanskje det har endret seg det med strendene. Vi kom oss på første fly til Borocay vi. Hvordan skal du forresten bo der? Det er jo leiepriser utav en annen verden der. Jeg håper på å få studentbolig. Er litt bekymra for å måtte bo på 12-13 kvm med to personer, siden jeg er vant til å ha tid for meg selv. Men det har jo sine fordlere også. Som at jeg blir fort kjent med lokale folk (bor med kinesere som har meldt seg frivillig til å bo med en utv.-student). Hvor ligger Borocay? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 11. april 2005 #18 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg håper på å få studentbolig. Er litt bekymra for å måtte bo på 12-13 kvm med to personer, siden jeg er vant til å ha tid for meg selv. Men det har jo sine fordlere også. Som at jeg blir fort kjent med lokale folk (bor med kinesere som har meldt seg frivillig til å bo med en utv.-student). Hvor ligger Borocay? Jeg synes den boformen høres veldig ok ut jeg. Du virker som en person som er villig til å omstille deg hvis du må, og da ordner det meste seg til det positive. Tenk alt det morsomme kaoset du sikkert kommer til å oppleve. Og det er mye bedre å bo oppå kinesere enn å betale 50.000,- pr. mnd. for å leie en leilighet iallefall. Leieprisene i HongKong er utrolig høye...et hus kommer fort opp i 200.000,- pr. mnd.!! Borocay ligger på Fillippinene....en av verdens flotteste strender. Du vil få noen av de nydeligste stedene i verden bare en kort flytur unna. Også hele Kina ligger jo for dine føtter. Forresten var det veldig billig å fly fra HongKong...aner ikke om det er sånn ennå. Blir litt sånn: "Hvor skal jeg reise til helgen da?...hmm...Bali eller Borocay...eller kanskje Bangkok" *Nå ble jeg reisesjuk igjen asså* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #19 Del Skrevet 12. april 2005 Kanskje det har endret seg det med strendene. Vi kom oss på første fly til Borocay vi. Hvordan skal du forresten bo der? Det er jo leiepriser utav en annen verden der. Fin strand ved Repulse Bay da, på veien mot Stanley. På Lantau er det vel noen ok strender også. Ellers er Coloane (husker ikke helt hva det heter) veldig fint, ligger ved Macau, en times båttur utenfor HK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå