Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fins det?

Med «tett» vugge mener jeg uten sprinkler,så det fins ingenting å knytte sengekanten i på en måte. 

Fins det en type sengekant man bare kan sette oppi liksom? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du ha sengekant?

Anonymkode: e321e...5c1

• Liker 4
Skrevet

Ikea har en du putter oppi, også legger du madrassen oppi den igjen. Om jeg skjønte den riktig. 

Anonymkode: 1f294...675

Skrevet

Jeg hadde droppet det mtp fare for krybbedød. P

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Rullerusk skrev:

Jeg hadde droppet det mtp fare for krybbedød. P

Hva er faren for krybbedød ved kantbeskytter? De får allikevel luft i og med at sengen ikke blir tettet til øverst.

Det som jeg har lest om kantbeskytter og kvelningsfare er jo bare tull.

Begge mine hadde beskytter fra første dag og ikke en eneste gang var det noen fare for de.

Anonymkode: b1948...4e8

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er faren for krybbedød ved kantbeskytter? De får allikevel luft i og med at sengen ikke blir tettet til øverst.

Begge mine hadde beskytter fra første dag og ikke en eneste gang var det noen fare for de.

Her kan du lese mer, med referanser https://www.lub.no/tema/forebygging/sengekantbeskytter-gir-risiko-spedbarnsdød

Anonymkode: b3f78...106

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart at helsestasjoner over hele Norge nylig fikk brosjyrer om dette, om det ikke er farlig.... 

Anonymkode: af9c0...235

• Liker 3
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Risikoen er at det blir dårligere sirkulasjon av oksygen, fordi det er tett rundt. Det handler ikke om kvelning (kvelning er ikke krybbedød). Les hva LUB skriver, så forstår du. 

Men i en tett vugge er jo risikoen der allerede. 

Skrevet

Jeg visste jo ikke at dette var dumt.... tenkte bare å lage det lunt å koselig.. men da dropper jeg det..

Skrevet
2 minutter siden, BethD said:

Jeg visste jo ikke at dette var dumt.... tenkte bare å lage det lunt å koselig.. men da dropper jeg det..

Hvis vugga allerede er helt tett har det vel ikke så mye å si, men bør da kun brukes under oppsyn. 

Skrevet
1 time siden, Albbas skrev:

Hvis vugga allerede er helt tett har det vel ikke så mye å si, men bør da kun brukes under oppsyn. 

Ja den er tett, altså ingen sprinkler.. bruker nok ikke sengekant nå.. :)

Skrevet
3 timer siden, BethD skrev:

Ja den er tett, altså ingen sprinkler.. bruker nok ikke sengekant nå.. :)

Like farlig med tett vugge altså..

Anonymkode: e3acb...35d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Like farlig med tett vugge altså..

Anonymkode: e3acb...35d

Uff :( 

får ikke akkurat lyst å bruke denne nå... 

Skrevet
På 31.10.2018 den 19.51, BethD skrev:

Uff :( 

får ikke akkurat lyst å bruke denne nå... 

Hvor gammelt er barnet, Ts?

vi bruker tett seng, fra 8 mnd alder.

skal barnet sove i vuggen på dagtid feks? Er ingen krise å sove i tett vugge dersom barnet er såpass lite at det er mye plass rundt det i sengen 

Anonymkode: a6537...e2c

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammelt er barnet, Ts?

vi bruker tett seng, fra 8 mnd alder.

skal barnet sove i vuggen på dagtid feks? Er ingen krise å sove i tett vugge dersom barnet er såpass lite at det er mye plass rundt det i sengen 

Anonymkode: a6537...e2c

Hun er ikke født enda, så vi tenkte å bruke den fra nyfødt av :) vi tenkte å bruke den som seng.... om natten liksom.. men snakket med mannen om det igår og vi kan bygge den opp slik at barnet ikke blir liggende så langt ned i den og kommer lenger opp i bedre luft, da de kantene rundt ikke er så høye hele veien rundt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...