Gå til innhold

Gå på do når man er ute på tur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hi hi. Det blir nok til slutt i så fall. Stilig at det ble så mye trykk i denne diskusjonen.

Anonymkode: e3738...b42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I alle dager for et merkelig problem. Jeg er en skikkelig fjellape og er gjerne på tur med og uten kompiser i flere dager. Vi går på do når vi må, gjerne mellom steiner osv der det ikke er synlig eller så legger vi en stein over. Toalettpapir, om du må bruke det, tennes på slik at vinden ikje kan sende det rundt i terrenget. 

Optimalt sett skal ingen se at jeg har vært på tur så jeg legger ikke igjen spor. 

Og ikke faen om jeg plukker opp dritten. Ikke etter meg, hundene, sauene eller andre  dyr som trør rundt. Jeg går ikje fjellturene mine i parken og jeg unngår folk med god grunn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Jeg syns det er ganske kuriøst at du må bommelomme på en liten fjelltur😄 De fleste har vel sky mage, som helst vil gå på do hjemme? Eller?

Anonymkode: 43efc...9fa

Jeg driter på samme tid hver dag. Min mage er ikke sky og jeg kunne fint baisa bak en stein på fjellet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ok, kan slutte å plukke opp etter hunden min jeg da👍

Anonymkode: 41d42...d6a

Ikke sammenlignbart. Folk går langt uten for stien og gjør fra seg. Hundene driter i veikanten. 

Anonymkode: 641e8...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er friluftsmenneske og ligger mye ute. Det er jo slik man gjør det. Går litt unna sti og steder man kan møte på folk. Så gjør man sitt fornødende. Har litt lyng eller mose over. Så ferdig. 

Bruker stort sett våtservietter. Da kan jeg jo vaske hendende samtidig. 

Prippne folk som ikke tåler dette. Er for siviliserte. Kom dere ut! 

Anonymkode: 61e57...55b

Håper du tar med deg våtserviettene hvertfall:) 

Anonymkode: 71d7b...bb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner begge, er litt tabu. Jeg holder meg i dagevis for å sleppe. Både hytteturer og fjellturer. 

Men det er jo normalt så er vel bare grave hull litt unna stien. Eller legge noe over om det er frost. 

Når det er sagt er de fleste normenn vant til god standar. Jeg går ikke på utedo engang, så stakkars samboeren får meg ikke med på familiehytta lengre. Og holder meg på turer vi har. Du skal bryte en barriere før du driter i et hull i bakken i fri luft. 

Når man først har gjort det skjønner ikke jeg hvorfor man skal plokke det opp og ta med hjem. Alle andre dyrene går på do i skogen.

frykter du for hunden kan gnu i det ha hunden i band slik at andre slipper frykte hunden din. Så lei av fremmede hunder som kommer springende mot meg på fjelltur. Så hører man en stemme langt unna rope den ikke er farlig å ler eller noe. Mange som sier at hunden må bare få hilse osv, jeg liker ikke hunder og er ikke intessert i hilse på fremmede hunder!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg syns det er ganske kuriøst at du må bommelomme på en liten fjelltur😄 De fleste har vel sky mage, som helst vil gå på do hjemme? Eller?

Anonymkode: 43efc...9fa

Jaha, har de fleste det? Det visste jeg ikke. Min mage har aldri vært hverken sky eller sjenert. Må jeg drite så driter jeg enten det er i skogen, på fjellet, på havet, på besøk, hjemme eller på hvilket offentlig toalett som helst. Ute så legger du stein eller kvist over. På havet i liten så pisser du over ripa og bæsjer i bøtte med pose i. Konsekvensen av å spise mat er at man må på do, slik er det bare. Man går da ikke rundt å holder seg om man absolutt ikke må. Før eller siden så kommer man til et pungt hvor det ikke går an å holde seg mere. Skal man heller gjøre i buksa? Mye rart man skal høre altså.

Anonymkode: e566e...fd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Håper du tar med deg våtserviettene hvertfall:) 

Anonymkode: 71d7b...bb7

De brenner man på bålet.

Anonymkode: e566e...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd dette som noe problem. Jeg er veldig mye ute på tur ikke minst på fjellet. Dersom jeg ikke skulle gått på do når jeg måtte tror jeg at det hadde blitt veldig ubehagelig etterhvert. De jeg kjenner tror jeg også tar dette helt naturlig. Jeg kan knapt huske at det har vært et debattema noen gang på tur. Man tar bare dorullen med seg og går bort fra stien og eventuelt de man er sammen med. Min erfaring er at det slett ikke er vanskelig å finne et sted for seg selv bak noen steiner eller busker hvor kan sette seg på huk og få det nødvendige gjort. Og så får man jo rydde etter seg som best man kan. Dersom det ikke er for tørt kan man jo brenne papiret også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så godt som oppvokst i Tafjordfjella, og jeg har aldri hørt at man ikke skal kunne gå på do på fjellet. Bæsj i vei! Det er god skikk å enten brenne toalettpapiret, eller å kaste jord over, men det kommer jo an på hvor du er. Vanskelig å kaste jord over, dersom du bæsjer i ei steinur.

Men én ting er sikkert; ingen skal måtte holde seg på fjelltur! Og for guds skyld, med mindre du driter på stien, så skal ingen måtte plukke opp og bære med seg sin egen skit. Når vi går i fjellet, og bikkja gjør fra seg av stien, så slipper du faktisk å plukke med deg den også.

Anonymkode: 86668...488

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg ute på langtur tar jeg opp verken etter meg eller hundene. Begge går på tur langt utenfor allmennvei, og skulle det skje at hundene går på do ved stien (som skjer hver 100'ede gang kanskje) så plukker jeg det opp, legger et under en stein eller godt utenfor stien, knyter igjen posten og legger den bort.

Anonymkode: 4a713...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ofte tisse når jeg er på tur, enten det er i skog eller fjell, og går da litt unna stien og får det gjort. 

 

Større ting er sjelden akutt for meg, så det venter jeg med til jeg finner et toalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skit i skogen! Ta med papiret hjem.

Men vær så snill og gå vekk fra stien! Hadde hunden min i bånd på en sti og var uoppmerksom et sekund, så hadde hunden rulla seg i menneskedritt. Fy søren så ekkelt! Vurderte å bare sette igjen hunden i skogen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er friluftsmenneske og ligger mye ute. Det er jo slik man gjør det. Går litt unna sti og steder man kan møte på folk. Så gjør man sitt fornødende. Har litt lyng eller mose over. Så ferdig. 

Bruker stort sett våtservietter. Da kan jeg jo vaske hendende samtidig. 

Prippne folk som ikke tåler dette. Er for siviliserte. Kom dere ut! 

Anonymkode: 61e57...55b

Våtservietter skal du selvfølgelig ikke etterlate i naturen, men det vet du vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...