Gå til innhold

Vaske badet/toalett

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 minutter siden, Duff skrev:

Kom på det etter jeg hadde lagt meg. Vaskepulver tar fett og dritt i dusj og badekar og det skinner etterpå. 

Sånn som du bruker i vaskemaskinen? Blander du det ut i varmtvann? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som tar sluket i dusjen når badet vaskes???:klo:

Anonymkode: 5abc8...03f

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som tar sluket i dusjen når badet vaskes???:klo:

Anonymkode: 5abc8...03f

Jo det må renses.

Skrevet
2 timer siden, Snabeltann skrev:

Sånn som du bruker i vaskemaskinen? Blander du det ut i varmtvann? 

Ja, vanlig pulver til klesvask. Jeg dypper den våte kluten i pulveret evt strør litt pulver utover og gnir med klut eller skrubb. Blander det ikke ut så det løser seg opp. 

• Liker 1
Skrevet

Vasker badet en gang i uka, da dusj, toalett, vask, gulv og døren. Toalettet, vasken og døren tar jeg gjerne to ganger i uken. Renser sluka en gang i måneden og vasker vegger/tak 1-2 ganger i året, eller ved behov.

Anonymkode: 27e23...0f4

Skrevet
9 timer siden, Duff skrev:

Ja, vanlig pulver til klesvask. Jeg dypper den våte kluten i pulveret evt strør litt pulver utover og gnir med klut eller skrubb. Blander det ikke ut så det løser seg opp. 

Det funket ikke helt... Prøvde i dag, men hvor tjukt lag legger du? Gnir òg vasker du noe? Kanskje vi bare Har et veldig mye skitnere kabinett enn deg :) hvor lenge lar Du det virke? 

Skrevet
1 minutt siden, Snabeltann skrev:

Det funket ikke helt... Prøvde i dag, men hvor tjukt lag legger du? Gnir òg vasker du noe? Kanskje vi bare Har et veldig mye skitnere kabinett enn deg :) hvor lenge lar Du det virke? 

Lar det ikke virke noe. Strør ut og gnir det inn før jeg skyller med varmt vann. 

Skrevet

Noen som har prøvd klorin eller salmiakk mot kalkflekker i dusj?  (ja jeg vet de ikke skal blandes)  Er vel de eneste tingene jeg ikke har prøvd...

Skrevet

Grønnsåpe og salmiakk tar alt! Men hvordan vasker dere vegger og tak? Med mopp? 

Anonymkode: 73f09...0e1

Skrevet

Tørker over vask og toalett daglig, vasker nedi toalettet hver kveld. Speil ukentlig/etter behov. Vasker dusjen ukentlig, plumbospray er det beste jeg har vært borti til å vaske dusjen. Støvtørking og overfladisk vask av innredning ukentlig. Gulvene støvsuges ca to ganger i uken og vaskes ukentlig. Vegger og tak tar jeg to ganger i året. 

Anonymkode: 01dd4...6f7

Skrevet

Vasker etterhvert, doen ved behov, vask og benk flere ganger hver dag hvis det er søl der. Gulvet når det er støvete, dusjen når jeg dusjer om den er flekkete. Vegger og tak et par ganger i året eller litt oftere. 

Anonymkode: b9d28...264

Skrevet
På 28.10.2018 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Grønnsåpe og salmiakk tar alt! Men hvordan vasker dere vegger og tak? Med mopp? 

Anonymkode: 73f09...0e1

Bruker du grønsåpe så sett bakterier og støv seg fast i ei fetthinne. Så grønsåpe har ingenting på badet å gjøre

Anonymkode: c718f...5d7

• Liker 2
Skrevet

Vasker aldri taket på badet, det har jeg ikke tenkt på en gang. Vegger vaskes ved behov (les, hvis jeg ser en flekk)

Skrevet

Hvordan vasker dere gulv og vegger på badet? Hvilken såpe, hvilket redskap osv..? 

Anonymkode: 1471a...d99

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vasker dere gulv og vegger på badet? Hvilken såpe, hvilket redskap osv..? 

Jeg mopper med våtmopp fra Europris.

Anonymkode: b9d28...264

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mikrofibermopp og vann.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...