Gå til innhold

Podcasten "Kvinneguidens venner"


Kalevala

Anbefalte innlegg

Orket bare høre starten, var så dårlig lyd og jeg hadde vansker med å forstå hva de sa. Men er jo tydelig de begge to selv har hengt på KG i mange år, hun ene siden 2002. Ble overraska over at Linnea M snakket annet dialekt enn Oslo, trodde hun var deri fra. :P 

Jeg er skikkelig nysgjerrig på hvilken bruker de er, hehe!

Anonymkode: 1f1bb...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de tatt opp Ronja-tråden enda? Da må jeg høre på. 

Anonymkode: fbfc7...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Har de tatt opp Ronja-tråden enda? Da må jeg høre på. 

Anonymkode: fbfc7...4cb

Nei, den var ikke med. Banan-tråden var...

Anonymkode: 51721...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere?

Den var helt grei, jeg tror den tar seg opp og at dette var bare for å komme igang liksom. Jeg leser ikke blogger og leser derfor sjelden i bloggtrådene, så jeg håper ikke det blir altfor mye av dem. Men kanskje jeg må begynne å lese i tråden om Caroline Berg Eriksen  siden det skulle være en ukentlig greie. 😛

Gleder meg til å høre videre og se hvilke tråder de tar for seg neste gang. KG har litt av hvert å by på.

Anonymkode: cdb33...3e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Melbø virket et par hakk mer reflektert enn Myhre. Sistnevnte var rimelig kjapp med enkle konklusjoner uten betenkningstid og måtte ved minst et par anledninger gå tilbake på sin egen, første innskytelse etter at hennes venninne hadde påpekt et par poeng. Men det er vel for så vidt greit. Poenget er vel å lage en litt lettbent podcast hvor man bare jabber om smått og stort uten å gå særlig i dybden. Men i.o.m at Myhre skal være kjent for å ha litt edge, synes jeg det ble litt tamt og for enkelt om man ikke gidder ta seg tid til to ekstra sekunder før man fyrer løs med de mest åpenbare innvendingene man måtte ha til en en sak/tråd/debatt. Håper de kliner til litt mer etterhvert, og ikke legger lista for lavt og gjør det for enkelt og fjasete for seg selv, men at de gidder anstrenge intellektet litt også og kanskje iblant tar en litt mer seriøs approach til enkelte av temaene som diskuteres her inne.

Anonymkode: c34c9...b02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare nevrotiske mennesker på kg bryr seg om kg utenfor kg. Det må da være et navn for denne type oppheng i noe? Sunt er det ihvertfall ikke, og jeg stiller spørsmål ved den mentale helsen til mennesker som starter denne type podcast, samt de som blir veldig gira på å høre den. 

Anonymkode: 43119...def

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var dårlig. Det finnes så mye bra materiale på kg, denne podcasten burde jo omtrent lage seg selv, men de ffeiler totalt. 

Hvis man vil høre intetsigende historier fra livet til kjedelige personer (stol-salg-historien til programlederen) kan man høre på Vanessa og Synnøve-podcast.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne musikken i mellom.. Grusom!!!

Kjedelig førsteepisode, men må følge med noe.mn episoder til

Anonymkode: 0b684...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2018 den 11.51, AnonymBruker skrev:

Håper de gjør en seriøs jobb da, ikke i flåser og skal gjøre morsomheter på oss

Anonymkode: baa21...35e

Hva så?Det hadde jeg i så fall tatt med godt humør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke overraskende gørrkjedelig. Gi meg Atle Antonsen og Johan Golden sine rants om KG anytime!

Anonymkode: 555dc...ad9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpt de skulle være kvikkere, morsommere og litt «hvassere», men de kan jo ikke bruke opp alle poenger på en gang, heller.

Samtidig forstår jeg godt at det er en del ting de ikke tar opp. Tror det var i den andre tråden noen var SÅÅ skuffet fordi de ikke hadde snakket om Ronja. Vel, etter min mening er ikke det rart i det hele tatt. Man må ha hengt her i årevis og være rimelig gira på internhumor for at det skal være noe å snakke om. Slik de snakket er det åpenbart at målgruppen ikke er interne KG-brukere, men heller det motsatte.

Det er heller ikke rart at de ikke 100% støtter «bygdedyrene» her inne; de som har som hobby å rakke ned på absolutt alt enhver blogger noengang har sagt eller gjort (de som er av typen «damned if you do, damned if you don’t»). Synes igrunnen de holdt balansen ganske godt akkurat der, noe som var podcastens styrke og svakhet på en gang. Det er veldig riktig, men ikke så veldig underholdende når ting ikke blir satt på spissen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Tok de noen gang opp ronja tråden?

Anonymkode: ebab1...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 8.18):

Tok de noen gang opp ronja tråden?

Anonymkode: ebab1...42c

Er tema i to episoder. En av de tidligste, og tidlig på våren 2020.

Anonymkode: 78d6a...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...