Gå til innhold

Sier man lykke til i begravelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner noen som skal i begravelse i morgen. Det er en eldre dame som er død, forventet, men hva sier man, kan man si lykke til i begravelsen i morgen? Andre forslag? Har allerede sagt tenker på dere i forbindelse med dødsfallet. 

Anonymkode: a1315...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville droppet «lykke til». Hvis du allerede har kondolert når du først fikk vite om dødsfallet, synes jeg det kan passe seg å si noe ala «jeg tenker på deg/dere i dag»

Anonymkode: 98a8c...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Lykke til? Wtf 😳 

man sier kondolerer! 

Anonymkode: 6c8fa...080

Jeg skal sende en melding, skriver vel ikke kondolerer med begravelsen i morgen. Har allerede sagt kondolere, skal ikke i begravelsen. Ville bare vise personen som skal dit at jeg tenker på henne som gruer seg til begravelsen. 

Anonymkode: a1315...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du sier KONDOLERER. Det betyr å være medfølende til noens tap. Kondolerer med tapet av din.. Her er litt fakta om kondolanse

Anonymkode: ee988...4fc

Du misforsto. Jeg har kondolert, skal ikke i begravelsen men ville skrive noe til hun som gruer seg til begravelsen. Lurte da på noe annet enn lykke til, eller om det var vanlig. Skriver selvfølgelig også at jeg tenker på henne. 

Anonymkode: a1315...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på temaet kondolerer, hva sier man når noen sier det til deg?

takk?

Anonymkode: eb57f...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner sa gratulerer i en begravelse. Trodde jeg skulle falle i et sort hull 😳 Man kondolerer selvfølgelig. I ditt tilfelle, TS, så sier du bare at du tenker på henne i denne vanskelige tiden. For det er det du gjør, ikke sant?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Mens vi er inne på temaet kondolerer, hva sier man når noen sier det til deg?

takk?

Anonymkode: eb57f...5d2

Man sier ikke kondolerer, man sier så trist/leit, føler med deg ol. 

Om noen må si kondolerer, så sier man takk, eller omtenksomt av deg, eller andre passende ting. 

Lykke til er heller ikke egnet i en begravelse. Man sier heller ikke god fornøyelse. 

Noen ganger trenger man ikke si noe, bare for å si noe, taushet er vel så anvendelig så å si noe unødvendig. 

Håper hun/han får en fin/verdig avskjed/begravelse kan man også si.

Anonymkode: c8d6b...9f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg skal sende en melding, skriver vel ikke kondolerer med begravelsen i morgen. Har allerede sagt kondolere, skal ikke i begravelsen. Ville bare vise personen som skal dit at jeg tenker på henne som gruer seg til begravelsen. 

Anonymkode: a1315...46e

Du skriver da fortsatt ikke lykke til! 

Skriv «tenker på dere» da vel. 

Anonymkode: 6c8fa...080

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fornøyelse er det korrekte å si til noen som skal i begravelse, lærer dere ikke vanlig skikk og bruk på skolen lenger?

Anonymkode: 64968...a1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man sier ikke kondolerer, man sier så trist/leit, føler med deg ol.

Man sier jo kondolerer når man møter mennesker som var nær avdøde. Mange som sa kondolerer til meg da jeg var i begravelse for en stund siden. Jeg har aldri vært i en sånn situasjon tidligere og visste ikke hva den korrekte responsen er, så stort sett smilte jeg bare og nikket. Men om man sier "takk" så vet jeg det til neste gang.

Anonymkode: eb57f...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan si ; " jeg håper det går greitt i begravelsen i morgen, skal tenke på deg. Slike dager er aldri lette men det er livets gang " . 

 

Anonymkode: 87732...2fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Du skriver da fortsatt ikke lykke til! 

Skriv «tenker på dere» da vel. 

Anonymkode: 6c8fa...080

Var det jeg lurte på. Fikk flere lykke til sms dagen før min bestefar skulle begraves, så trodde det var normalt, men så ble jeg usikker da. Her inne blir man jo halshugd hvis man spør om noe tydeligvis. 

Anonymkode: a1315...46e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

God fornøyelse er det korrekte å si til noen som skal i begravelse, lærer dere ikke vanlig skikk og bruk på skolen lenger?

Anonymkode: 64968...a1a

God fornøyelse er ikke noe å si til noen i forkant av en begravelse. En fornøyelse er synonymt med, adspredelse, moro, fryd, glede, lyst i følge deen blå ordboken. Når tid ble det for folk flest en glede å gå i begravelse? 

 

Anonymkode: c8d6b...9f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Kjenner noen som skal i begravelse i morgen. Det er en eldre dame som er død, forventet, men hva sier man, kan man si lykke til i begravelsen i morgen? Andre forslag? Har allerede sagt tenker på dere i forbindelse med dødsfallet. 

Anonymkode: a1315...46e

Ehh lykke til?? Med hva?

Er nok best å si kondolerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken lykke håper du hun får oppleve imorgen?

Du kan gjøre det enkelt, si du tenker på henne. At du sender henne styrke. At du håper det blir et verdig farvel. Osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg skal sende en melding, skriver vel ikke kondolerer med begravelsen i morgen. Har allerede sagt kondolere, skal ikke i begravelsen. Ville bare vise personen som skal dit at jeg tenker på henne som gruer seg til begravelsen. 

Anonymkode: a1315...46e

Skriv at du kommer til å tenke på henne og at du håper at det blir en verdig begravelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:
 

Ehh lykke til?? Med hva?

Er nok best å si kondolerer

Kan ikke folk gidde å lese hva som blir skrevet før de slenger rundt seg med kommentarer som allerede er blitt besvart. Har sagt kondolerer allerede. Har tidligere fått sms fra venner dagen før begravelse til bestefar der de skrev lykke til med begravelsen i morgen, tenkte derfor det var vanlig å skrive det i sms, men har skjønt nå at det er fy fy. 

Anonymkode: a1315...46e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...