Kalevala Skrevet 25. oktober 2018 #1 Del Skrevet 25. oktober 2018 Dette har jeg lest om før, men ikke sett på norsk. Antidepressiva kan virkelig være fantastisk. Jeg gikk fra sengeliggende med depresjon etter årlige nedstemte perioder, stadig sterkere angst som ga både fysiske og psykiske utslag, til å bli helt frisk. Jobber 100%. Har nå gått på Cipralex i 5 år uten doseendring eller seponering. Antidepressiva gir nye nerveceller i hjernen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #2 Del Skrevet 25. oktober 2018 4 minutter siden, Kalevala skrev: Dette har jeg lest om før, men ikke sett på norsk. Antidepressiva kan virkelig være fantastisk. Jeg gikk fra sengeliggende med depresjon etter årlige nedstemte perioder, stadig sterkere angst som ga både fysiske og psykiske utslag, til å bli helt frisk. Jobber 100%. Har nå gått på Cipralex i 5 år uten doseendring eller seponering. Antidepressiva gir nye nerveceller i hjernen Gjelder dette alle typer antidepressiva? Gjelder dette også om man går på en lav dose antidepressiva? ? Kan du fortelle om hvilken dosering du bruker? Anonymkode: 716f5...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 25. oktober 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 25. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du fortelle om hvilken dosering du bruker? Anonymkode: 716f5...987 Jeg bruker 10mg pr. dag. Cipralex. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #4 Del Skrevet 25. oktober 2018 Antidepressiva har gjort fantastiske endringer på panikkangsten min. Den slo også ut både fysisk og psykisk og tok fra meg mye sosialt og egentlig et liv (i full studier osv). Nå kan jeg gå i forelesninger, spise på restaurant og ikke være redd for offentlig transport (blant mye annet). Anonymkode: 96ad9...238 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #5 Del Skrevet 25. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Antidepressiva har gjort fantastiske endringer på panikkangsten min. Den slo også ut både fysisk og psykisk og tok fra meg mye sosialt og egentlig et liv (i full studier osv). Nå kan jeg gå i forelesninger, spise på restaurant og ikke være redd for offentlig transport (blant mye annet). Anonymkode: 96ad9...238 Meg igjen: går på 75mg Venlafaxin. Anonymkode: 96ad9...238 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #6 Del Skrevet 25. oktober 2018 Akkurat nå, Kalevala skrev: Jeg bruker 10mg pr. dag. Cipralex. Takk for svar og link Anonymkode: 716f5...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 25. oktober 2018 Forfatter #7 Del Skrevet 25. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjelder dette alle typer antidepressiva? Det gjelder SSRI står det i artikkelen. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjelder dette også om man går på en lav dose antidepressiva? Artikkelen sier ikke noe om dose. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #8 Del Skrevet 25. oktober 2018 Studier viser til at man blir verre når man slutter. Men for de som vil gå på dette resten av livet er det sikkert fint. Og ikke glem at mange hadde blitt bedre av placebopiller også. Mange har utbytte av tro. Jeg har ikke tro på eller utbytte av antidepressiva. Anonymkode: 0f963...499 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #9 Del Skrevet 25. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Studier viser til at man blir verre når man slutter. Men for de som vil gå på dette resten av livet er det sikkert fint. Og ikke glem at mange hadde blitt bedre av placebopiller også. Mange har utbytte av tro. Jeg har ikke tro på eller utbytte av antidepressiva. Anonymkode: 0f963...499 Verre enn før man begynte med antidepressiva? Er dette i så fall kun forbigående? Anonymkode: 716f5...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #10 Del Skrevet 25. oktober 2018 https://www.nrk.no/livsstil/forskningsrapport_-_lykkepiller_-virker-ikke-mot-depresjon-1.13385537 https://tv.nrk.no/program/koid35004714/skuggesida-av-antidepressiva Anonymkode: 92815...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #11 Del Skrevet 25. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Verre enn før man begynte med antidepressiva? Er dette i så fall kun forbigående? Anonymkode: 716f5...987 Desverre ikke. Har senvirkninger 20 år etterpå. Glem å føle glede og opprømthet noengang igjen.. Anonymkode: 0f963...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #12 Del Skrevet 26. oktober 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Desverre ikke. Har senvirkninger 20 år etterpå. Glem å føle glede og opprømthet noengang igjen.. Anonymkode: 0f963...499 Så trist. Er dette en vanlig ettervirkning? Hva har legen/ behandleren din sagt om dette som du erfarer? Var det Cipralex du brukte? Anonymkode: 716f5...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #13 Del Skrevet 26. oktober 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Antidepressiva har gjort fantastiske endringer på panikkangsten min. Den slo også ut både fysisk og psykisk og tok fra meg mye sosialt og egentlig et liv (i full studier osv). Nå kan jeg gå i forelesninger, spise på restaurant og ikke være redd for offentlig transport (blant mye annet). Anonymkode: 96ad9...238 Hva bruker du? Hvor lang tid før det virket skikkelig? Anonymkode: 89c60...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #14 Del Skrevet 26. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva bruker du? Hvor lang tid før det virket skikkelig? Anonymkode: 89c60...e67 Jeg bruker Cipralex 10mg. Det aller første lysglimtet kom etter noen få dager. Så ble det gradvis men sakte bedre. Etter ca. 3 måneder var de fleste timene i døgnet bra, men jeg våknet fortsatt ganske nedstemt om morgenen. Etter 5 måneder var jeg frisk hele døgnet. Ikke bare forsvant depresjon og angst, men flyskrekk, høydeskrekk og min livslange redsel for å kaste opp ble også borte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #15 Del Skrevet 26. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Så trist. Er dette en vanlig ettervirkning? Hva har legen/ behandleren din sagt om dette som du erfarer? Var det Cipralex du brukte? Anonymkode: 716f5...987 Alle antidepressiva flater ut humøret. Anonymkode: 0f963...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #16 Del Skrevet 26. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle antidepressiva flater ut humøret. Anonymkode: 0f963...499 Ja, heldigvis. Eller stabiliserer, som jeg vil kalle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #17 Del Skrevet 26. oktober 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle antidepressiva flater ut humøret. Anonymkode: 0f963...499 Mener du at alle antidepressiva flater ut humøret, også i lang tid (eller i verste fall permanent resten av livet) etter at man har sluttet med antidepressiva? Anonymkode: 716f5...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå