Gjest indiangranny Skrevet 20. august 2002 #1 Del Skrevet 20. august 2002 Dere kan hyle og skrike så mye dere vil om at utlendinger er slik og slik. Det nytter ikke å rette skydset mot dem,de kan ikke noe for det.Det er politikerene dere må ta ikke uskuldige mennesker .Ha en fin dag hilsen indianlady :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 20. august 2002 #2 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg trodde det var atferd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. august 2002 #3 Del Skrevet 20. august 2002 må vel jobbe mot både politikerne våre og de som kommer til landet, og har kommet til landet vel? Alle skyld ligger ikke hos de som kommer hit, med sin kultur og sitt levesett. All skyld ligger ikke hos politikerne våre heller! Dersom vi jobber både for at systemet skal bli mer rett og rettferdig, samtidig som vi må forstå at endel problemer kan oppstå pga forskjellige kulturer + forskjellige mennesker/mennesketyper inne alle kulturer, så er vi kanskje på vei. (vi må også prøve å forstå at det kan være vanskelig å akseptere det man ikke skjønner/ kjenner til. uansett om den mangelen på informasjon kommer fra oss "urnordboere" eller fra de som kommer hit etterpå.) Noen fargede gjør det verre for mange andre, samme som at visse sider av systemet skaper ett kanskje enda dårligere bilde av systemet vårt. Det hjelper ihvertfall ikke å si at "kast dem ut" eller "la alle komme hit", samarbeid må til uansett. Tror jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 20. august 2002 #4 Del Skrevet 20. august 2002 Klart det er politikernes feil at ting er blitt som det er blitt. Når man kommer inn i et nytt land og ikke får noen retningslinjer om hvordan ting fungerer der, og ikke engang trenger å lære språket slik at man kan fungere normalt blant de innfødte, da sier det seg selv at det blir problemer. Integreringspolitikken har vært håpløs helt siden begynnelsen, og det viser seg at politikerne sjeldent lærer av sine feil, men skylder da på alle andre partier i stedet. Jeg synes synd på innvandrere som kommer til Norge uten noen som helst greie på norsk kultur og norske lover. Jeg synes synd på innvandrere som får så mye servert for seg, uten at de vet hvordan de skal benytte seg av det. Det er politikernes feil at det er bygd reneste ghettoer i Oslo med innvandrere, og det er politikernes feil at det har blitt såpass mye gjengkriminalitet fra innvandrermiljøer. Det er på tide at politikerne tar ansvar og gjør noe med dette, før ting utarter seg. Det at man nå kommer med forslag om å være mer restriktiv i innvandringspolitikken, blir selvsagt sett på som rasistisk fra innvandrernes side, da alt de vet er det de får akkurat i dag. Nå får de kanskje mindre, og enhver lønnstaker ville reagert om man gikk ned i lønn, eller fikk kutt på andre incentiver. Det er allikevel nødvendig å ta en tenkepause for å finne ut hva man skal gjøre neste gang, i stedet for å la alt bare skure og gå. Jeg må si jeg skjønner godt aline også, men slik ting er i dag, er det faktisk politikerne som har oppfordret til slik elendig integrering som finnes i dag. Så, jeg er helt enig! Spark politikerne i stedet for å sparke innvandrerne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 20. august 2002 #5 Del Skrevet 20. august 2002 Hm, jeg kan vel ikke akkurat se hva som er galt i å rette skytset mot de av innvandrerne som faktisk ikke er så uskyldige. Det er ikke så unormalt å bli sinna og provosert av folk som faktisk gjør noe galt. Og hvis enkelte velger å ty til det uttygde ordet "rasist" av den grunn, så får det stå sin prøve. Når det er sagt så er det selvfølgelig et politisk problem at disse lømlene har kommet hit. Snakker da om de som faktisk er kriminelle. Tror svært mange tenker slik. Det er litt naivt å tro at "alle" nordmenn som er skeptiske til omganget av innvandringen som har funnet sted er rasister av den grunn. Er det noen som ØNSKER at mafia og annet svineri skal få god grobunn i Norge da? Problemet er at politikerne våre har vært for godtroende. Et enda større problem er hvordan de skal greie å rydde opp etter seg. Umulig oppgave sikkert. Ugress forsvinner ikke av seg selv. Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. august 2002 #6 Del Skrevet 20. august 2002 Maiken, glimrende innlegg, kanskje dere burde være litt forsiktigere med å bruke begreper som hersketeknikker og gutteklubben grei når dere diskuterer med menn som prøver å synliggjøre realitetene her i samfunnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 21. august 2002 #7 Del Skrevet 21. august 2002 Er det riktig å skylde på politikerne da???? Hvem er det som har sørget for at politikerne er der de er idag......... de er folkevalgte av oss, m.a.o vi er like mye ansvarlige for dette som politikerne er. 10na :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2002 #8 Del Skrevet 21. august 2002 Selvfølgelig er det politikerne sin feil, jeg synes ikke akkurat at de er folkevalgt..... politikerne velger seg selv de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 21. august 2002 #9 Del Skrevet 21. august 2002 Å skylde på politkerne er det samme som anvarsfraskrivelse......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 21. august 2002 #10 Del Skrevet 21. august 2002 Sånn, "Jaj ikka lika marokkanara for jaj komma fra Tunis, for jej høre på Carl I Hagan, han snakka om alla andra og ikke mej" Waco Skjønner dere sjøl hvor på trynet dere er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 21. august 2002 #11 Del Skrevet 21. august 2002 Selvfølgelig er det politikerne sin feil, jeg synes ikke akkurat at de er folkevalgt..... politikerne velger seg selv de. Vi stemmer frem partier, og vi har full mulighet til å sette politikerne vi ønsker høyere eller lavere på lista. At du ikke vet om eller benytter deg av denne muligheten, er din sak! Vi stemmer hvert 4. år, hva tror du skjer da? hopper de som selv vil inn å inntar regjeringa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 21. august 2002 #12 Del Skrevet 21. august 2002 Mjoooo, aline; man kan vel på mange måter si at det var akkurat det som skjedde ved forrige stortingsvalg ja. Det store flertall ønsket vel ikke akkurat presten inn som statsminister...Hestehandling kalles det i den politiske verden. Vi kan påstå at vi lever i et demokrati, men når det kommer til stykket, så fungerer det politiske systemet vårt slik at det raskt oppstår totalt uoversiktlige systemer. Vi har for mange partier, rett og slett. Vi burde hatt to motpoler, og ellers en rekke sterke interesseorganisasjoner. Synes jeg. Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lazy Skrevet 21. august 2002 #13 Del Skrevet 21. august 2002 Send tilbake de utlendingene som kommer hit og er kriminelle og bare lager bråk. De kan da umulig ha det så fælt i det landet de kommer fra hvis de er så respektløse overfor sitt nye hjemland. I norske fengsler sitter det mesteparten utlendinger, de har ikke noe her å gjøre. PS; jeg er ikke rasist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 21. august 2002 #14 Del Skrevet 21. august 2002 Lazy du må huske på at flerparten sitter inne på grunn av de særnorske ultrastrenge narkotikalovgivningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 21. august 2002 #15 Del Skrevet 21. august 2002 Ganske enig med Lazy her.. Kommer man hit og ikke kan følge norske regler... Da har man ikke noe her å gjøre. Spørsmålet da blir vel "hvem er utlendinger...".... mange har jo norsk statsborgerskap.. Da blir det værre.. Men er man uten norsk statsborgerskap og gjør noe ulovlig(altså,ikke stjele en sjokolade i butikken) Øvrige straffer må også bli strengere..norske idioter må også bli straffet-skikkelig. Nix,ikke rasist. Har venner fra hele verden. Bare hater at ENKELTE tror de kan oppføre seg som de vil. (gjelder ofte også norske, er ikke blind heller) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå