Gå til innhold

Forbruksfobi ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung voksen kvinne, som tror jeg har forbruksfobi. Jeg takler ikke helt når folk kjøper ting de ikke har bruk for. Jeg har ikke noe med hva andre kjøper, så det er ikke slik at hvis noen kjører Tesla så legger jeg meg opp i det eller synes mot dem, men når folk kjøper ny mobil så fort det er en ny ute. Folk som spiser mer mat enn de trenger. Kjøper nye handleposer hver gang. Kaster flaskene i grøfta eller søpla! Folk som kaster gjenbruksvare i søpla, ikke gidder å kildesortere osv! jeg blir gal! 
Selv kjøper jeg ikke  ny mobil før min har gått i stykker. før den rett og slett ikke er brukbar mer. Har min mobil nå på snart 4. året. Før det hadde jeg en iphone 4 som til slutt ikke ville starte noen ganger, og den brukte 10 min på å taste inn en bokstav 😛 og hang seg mye opp. 
Jeg shopper aldri, og bruker vesker til de blir utslitt. har begynt å få små hull i den ene veska mi nå.
 

Anonymkode: 4f100...54b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg hadde noen gamle sko før, som det var gått store hull i, under og oppå. Foten min gikk rett igjennom og rørte i bakken. Men jeg dreit i å kjøpe meg nye sko. Nå er det litt annerledes, og jeg tror ikke man burde spare seg ihjel. En gang skal vi alle dø, og vi må leve litt og unne oss noe. Livet er for kort, så en burde ikke være redd for å bruke litt penger.

Endret av TrekStar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet du at det er det folk gjør? 

Selv om du ser meg kjøpe en plastpose til varene på butikken så vet du jo ikke om jeg gjør det hver eneste gang jeg handler? Om du ser meg med ny jakke så vet jo ikke du om jeg har arvet den eller kjøpt den brukt? Om du ser meg kjøpe nye sko så aner jo ikke du hvor mange skopar jeg eier? 

Hvorfor irriterer det deg at noen spiser mer enn de trenger? Vet du noe om bakgrunnen for at de gjør det? 

Forsøpling og at man ikke gidder å kildesortere skjønner jeg godt at du irriterer deg over, det gjør jeg også. 

Anonymkode: 7e225...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2018 den 11.14, AnonymBruker skrev:
 

Men hvordan vet du at det er det folk gjør? 

Selv om du ser meg kjøpe en plastpose til varene på butikken så vet du jo ikke om jeg gjør det hver eneste gang jeg handler? Om du ser meg med ny jakke så vet jo ikke du om jeg har arvet den eller kjøpt den brukt? Om du ser meg kjøpe nye sko så aner jo ikke du hvor mange skopar jeg eier? 

Hvorfor irriterer det deg at noen spiser mer enn de trenger? Vet du noe om bakgrunnen for at de gjør det? 

Forsøpling og at man ikke gidder å kildesortere skjønner jeg godt at du irriterer deg over, det gjør jeg også. 

Anonymkode: 7e225...e4b

jeg tenker ikke at personer med nye klær kjøper nytt hele tiden. Jeg tenker på situasjonen. Går du på et kjøpesenter så er det en grunn til at butikkene går...fordi folk kjøper 😛 
Jeg har sko siden 2016 , og de er litt stygge nå, men de er brukbare så jeg ser ikke hvorfor jeg skal kaste de 😕 

Anonymkode: 4f100...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2018 den 20.28, AnonymBruker skrev:

jeg tenker ikke at personer med nye klær kjøper nytt hele tiden. Jeg tenker på situasjonen. Går du på et kjøpesenter så er det en grunn til at butikkene går...fordi folk kjøper 😛 
Jeg har sko siden 2016 , og de er litt stygge nå, men de er brukbare så jeg ser ikke hvorfor jeg skal kaste de 😕 

Anonymkode: 4f100...54b

Du har sko siden 2016? Imponerende 😂

Anonymkode: eedf0...ab1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har sko siden 2016? Imponerende 😂

Anonymkode: eedf0...ab1

er det??

Anonymkode: 4f100...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynte å bruke dem sist på 2016. Da var jeg i et europeisk land uten snø, så jeg begynte å bruke dem der. Kjøpte dem på Skopunkten i Oslo, eller Dinsko :S de holder enda. veldig slitt og absolutt ikke hvite og fine lenger, men det har ikke blitt noe hull og jeg ser ikke hvorfor jeg skal kaste dem.

Anonymkode: 4f100...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...