Tullerusk Skrevet 20. august 2002 #1 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg og mannen min skal til Brussel om litt over en md. (skrives det slik?) Er det noen som har vært der, og vet hva som er verdt å få med seg. Og da tenker jeg ikke bare på museer og slikt altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2002 #2 Del Skrevet 20. august 2002 Belgiske vafler (kaloribomber!), Manneken Pis, rusle i den gamle bydelen rundt Grand Place, spise på koselig restaurant der, tegneseriemuseum (litt utenom den vanlig museumstilen). Ellers er Brussel en litt "uspennende" storby hvor det kun er det gamle sentrum rundt Grand Place som er fint. Resten av byen, spesielt sentrum, består for en stor del av moderne betongklosser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2002 #3 Del Skrevet 20. august 2002 Grand Place er kjempekoselig. Jeg er ikke enig i at det bare er betongklosser. Kjæresten min og jeg stoppet noen dager i Brussel på interrail for noen år siden, og vi hadde det veldig fint. Ettersom vi hadde kort tid i byen tok vi en bussightseeing og fikk litt oversikt. Anbefaler en tur til MiniEuropa. Det er en park med miniatyrmodeller av massevis av kjente bygninger i EU-landene. Alt fra Statshuset i Stockholm til Big Ben, Eiffeltårnet, Dogepalasset i Venezia og Sacre Ceur i Paris. Jeg syntes det var kjempefint. Like ved ligger det veldig spesielle Atomium, et enormt byggverk som ser ut som et atom. Helt på toppen er det visstnok restaurant, og det kan jo være en opplevelse, men der var ikke vi. Nå vet jeg ikke hvor lenge dere skal være i Belgia, men har dere tid, anbefaler jeg en tur til Brügge. Mener det ikke er noe særlig mer enn en times tid med tog dit. Brügge er en fantastisk koselig middelalderby med masse kanaler. I Belgia er de forøvrig to ting man bør spise: Muslinger serveres overalt. De fleste restauranter har muslinger tilberedt på mange forskjellige måter. Jeg smakte ikke på det, for jeg syntes det så litt skummelt ut, men det angrer jeg på. Det luktet ihvertfall veldig godt. I tillegg er belgisk sjokolade nyyyydelig. I Brugge var det nydelige sjokoladebutikker på annethvert hjørne, og man kunne lukte butikkene lenge før man så dem. Et eldorado for godtemumser. Det var nok slike butikker i Brussel også, men jeg husker ikke alt så godt. God tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 22. august 2002 #4 Del Skrevet 22. august 2002 Dere må ut og prøve div. restauranter! Det finnes knapt en by i Europa som har et bedre utvalg i restauranter fra alle deler av verden. God tur! Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå