Gå til innhold

Pause fra dating/ menn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjenner meg litt lei meg for tiden etter at daten og jeg avsluttet. Dvs, var han som nok var mest pådriver for det.

Har vært litt innom dating app og bare kikket før jeg deaktiverte. Kjente at kanskje dette er noe jeg ikke trenger nå. Rett og slett koble ut hele greia, ha det bra med meg selv. Ikke forholde meg til det spennende, men slitsomme datingen for en stund. Det er slitsomt å bli kjent, gi av seg selv, bli engasjert følelsesmessig.. og særlig om det viser seg at han ikke vil like mye.

Du som bare har koblet ut hele greia, kjente du litt befrielse? 

Anonymkode: 180df...9e2

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri drevet med dating eller noe for å treffe noen. Har bare levd livet mitt og så har jeg truffet de mennene jeg har blitt sammen med underveis. 

Anonymkode: 43584...81d

• Liker 3
Skrevet

Ja har det mye bedre og mer balansert når jeg kutter ut alt av menn flørt og bare ikke tillater meg å se på noen på den måten men forholder meg bare platonisk. Er som en bryter som skrur seg av så kan jeg ikke se på menn på flørtemåte lenger og det er såååå digg å slippe alt det stresset

Anonymkode: 6d04a...b8e

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja har det mye bedre og mer balansert når jeg kutter ut alt av menn flørt og bare ikke tillater meg å se på noen på den måten men forholder meg bare platonisk. Er som en bryter som skrur seg av så kan jeg ikke se på menn på flørtemåte lenger og det er såååå digg å slippe alt det stresset

Anonymkode: 6d04a...b8e

Ts her. Ja, det er sånn jeg også tenker...Stresse kommer for min del mye fra meg selv. Nå har jeg ikke tenkt å ende som gammel peppermø og er jo noe med at skal en tørre å finne kjærligheten så må en tørre / tåle å bli skuffet. Men.. akkurat nå kjenner jeg på en sårhet som jeg må bli ferdig med. Konsentrere meg om mitt liv og ikke tenke.. hva om..hva hvis. Og jeg vil få uendelig mye tid også. 😉

Skrevet

Enig, jeg kuttet også ut alle datingapper og har det helt fint nå. Vi trenger alle en pause for å nyte nuet, gi følelsene litt pause og fokusere på oss selv. Stor befrielse!

Anonymkode: fa552...67a

• Liker 6
Skrevet

Ja, hvis det ikke utvikler seg videre med han jeg nettopp har etablert kontakt med nå gjør jeg det samme som deg. Det er for slitsomt i lengden. Blir stressa og urolig. Og har det egentlig fint alene... 

Anonymkode: 50884...632

• Liker 1
Skrevet

Jeg sletta alt jeg også, man blir sliten. Nå kjennes det ut som om jeg har mye bedre tid.

Anonymkode: 40580...eef

• Liker 2
Skrevet

Åh, jeg er et nytt menneske. Har vært uten mannlig kontakt i snart ett år. Skilpadden er tilbake i sitt skinn (men ikke skall). Har bestemt meg for å være singel til tidlig 30-årene.

• Liker 5
Skrevet

Ja jeg syns det er befriende. Er så slitsomt å stasje seg opp og nesten være noe man i utgangspuktet ikke er, bare for å finne seg en å prøve og dele livet sitt med. Man har ingen garanti for om dette forholdet vil vare livet ut. Å gjennomgå å bli forelsket og bli avvist. Eller at man blir samboer og det viser seg at man igjen mister seg selv (gir max og får 0 igjen) Må flytte og dele ting. Nei evig single nå. Nydelig 😍 Ingen mer drama, usikkerhet og rot. Love it! 😁

• Liker 2
Skrevet

Jeg driver (mislykket) dating nå fordi jeg ønsker å finne noen å dele livet med, men jeg holdt meg singel i lange perioder da jeg var yngre for jeg gadd rett og slett ikke drama. Mannfolk er så mye drama og spill hele tiden at jeg blir helt satt ut, og som hun over skriver; man gir max og får 0 igjen. Jeg må innrømme at de periodene i voksenlivet hvor jeg har hatt det aller best, hvor jeg har fungert best psykisk på topp og med meg selv - var da jeg levde som ei nonne. Åh, det var tider. Hjernen min og selvfølelse og selvtillit var helt "on point".

Anonymkode: e426a...777

• Liker 2
Skrevet

Jeg er mann og har kuttet ut dating og det er det beste jeg har gjort og jeg burde ha gjort det før. Jeg har innsett at jeg aldri kommer til å finne noen som passer til meg, og det er en enorm befrielse. 

Anonymkode: 65748...d6e

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri drevet så veldig aktivt med dating, men jeg syns også det er slitsomt med hele den "bli-kjent-fasen" og prosessen med å sile ut hvem som er noe å satse på. Derfor har jeg også en pause fra dating. Den har riktignok vart ganske lenge fordi det er så deilig å være singel

Anonymkode: 1310b...a6d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nå datet i ett år etter lang pause. Og har ikke datet mange heller, men synes det er så vanskelig. Det er så mye usikkerhet og jeg blir stå stresset.. Hadde det faktisk veldig bra når jeg var singel og ikke hadde noen profil på datesider. Tror jeg nærmer meg å slette profilene igjen og kanskje åpne dem etter nyttår.

Anonymkode: 85845...1dd

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og har kuttet ut dating og det er det beste jeg har gjort og jeg burde ha gjort det før. Jeg har innsett at jeg aldri kommer til å finne noen som passer til meg, og det er en enorm befrielse. 

Anonymkode: 65748...d6e

Ts  her.. Synest det høres litt trist ut også. Men så lenge du føler det som en befrielse så er det kanskje bra.

Jeg kommer nok etterhvert til å være på dating apper. Men... være mer laid back til hele greia. Forsøke å ikke bli for fort knyttet og emosjonell. Innse at en super fin date ikke trenger å bety all verden.. dvs.. mer enn at det VAR en fin date.. men trenger allikevel ikke bety at vedkommende kjenner det samme. Jadda, mix signals i fleng, så holdt jo på å gå ut av mitt gode skinn. Blir DEILIG å ha en stund uten det.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts  her.. Synest det høres litt trist ut også. Men så lenge du føler det som en befrielse så er det kanskje bra.

Jeg kommer nok etterhvert til å være på dating apper. Men... være mer laid back til hele greia. Forsøke å ikke bli for fort knyttet og emosjonell. Innse at en super fin date ikke trenger å bety all verden.. dvs.. mer enn at det VAR en fin date.. men trenger allikevel ikke bety at vedkommende kjenner det samme. Jadda, mix signals i fleng, så holdt jo på å gå ut av mitt gode skinn. Blir DEILIG å ha en stund uten det.

Det er jo dette som gjør datingen så vanskelig! Alle dater jo for å finne kjærligheten, men så skal man ikke forvente for mye eller legge noen følelser i det... 

Blir jo liksom ikke helt ærlig det, synes jeg! Men innser jo at dette spillet er vanskelig å være en del av, og at det lønner seg å holde igjen.

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo heller du som er mest i pakt med noe som er naturlig, når du blir lei deg av ingenting betyr noe..det er jo meningsløst, med folk som reker inn og ut av livet, bare for én fin kveld.

Anonymkode: 403c1...49c

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo dette som gjør datingen så vanskelig! Alle dater jo for å finne kjærligheten, men så skal man ikke forvente for mye eller legge noen følelser i det... 

Blir jo liksom ikke helt ærlig det, synes jeg! Men innser jo at dette spillet er vanskelig å være en del av, og at det lønner seg å holde igjen.

Ts her, ja det gjør det vanskelig å treffe for å finne kjærligheten om en ikke skal kunne være emosjonell. Det er jo det det hele handler om å finne en å være glad i.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo heller du som er mest i pakt med noe som er naturlig, når du blir lei deg av ingenting betyr noe..det er jo meningsløst, med folk som reker inn og ut av livet, bare for én fin kveld.

Anonymkode: 403c1...49c

Ts igjen.. Ja, det blir virkelig meningsløst. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, ja det gjør det vanskelig å treffe for å finne kjærligheten om en ikke skal kunne være emosjonell. Det er jo det det hele handler om å finne en å være glad i.

Det er jo nettopp det! Og da blir hele den dating-karusellen litt overflatisk og kunstig! Men kan rett og slett ikke slå på og av følelser sånn hele tiden uten at man avflates følelsesmessig.

Min drøm: Å møte en hyggelig og kjekk mann når jeg er på tur med hunden i skogen! Naturlig og hyggelig!

• Liker 4
Skrevet

Jeg har hatt pause i 7 mnd nå, og det er deilig. Og jeg har fått selvtilliten min tilbake, og troen på at jeg er mer enn bra nok. Så skal nok ha pause en stund til. Før dette så var jeg i et forhold, hvor det kom fram at han var bare sammen med meg, fordi jeg skulle bygge opp selvtilliten hans, og sexen var bra. Men han hadde ingen følelser for meg. Selv om han hele veien sa at han var forelsket og elsket meg. Vi var sammen i over 1 år. Og etter han datet jeg 3 menn, ikke samtidig da. Han ene forsøkte og svindle meg etter vi hadde datet en stund, han andre løy så det rant ut av han, og den siste viste seg å være kvinnehater. Da fikk jeg nok, og kjente jeg måtte holde meg langt unna menn for en stund.

Anonymkode: b6120...812

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...