AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Hei! Jeg er en jente på 20 år, som havnet i rullestol for ett år siden. Er det noen som har erfaring eller tanker rundt dating når man sitter i rullestol? Jeg vil så gjerne finne noen å ha et nært forhold til, men er veldig usikker på om det er mulig, siden jeg har blitt funksjonshemmet osv.... Føler at ingen kommer til å være interessert.... Vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette, men vil vel egentlig bare høre deres tanker.. Beklager hvis innlegget ble litt rotete. Anonymkode: 819ff...628
Ardenus Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Hvis jeg hadde møtt en jente som jeg likte, så hadde rollestol gått bra. Grad av hemning hadde nok vært en faktor også, vil helst ikke være sykepleier, men har ikke noe i mot å stille opp og hjelpe, men ikke 100% sykepleier. Vet ikke helt om det var dette du lurte på? 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Det er fullt mulig ❤️ Bare en ting, vær obs på fetisjsitene - det finnes de som tenner på tanken på kvinne i rullestol, det har vært en bruker her på kg bl.a som vel ble utestengt til sist. Huff, ikke meninga å skremme deg heller da, men greit å være forberedt? De aller fleste er jo ikke sånn da Anonymkode: 5cdaf...c1e 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 Det er nok ingen hindring når noen først blir kjent med deg Jeg ble av tilfeldige årsaker kjent med en i rullestol. Han var sååå sjarmerende og kjekk og jeg kunne lett ha falt for han, og da hadde ikke rullestolen vært noe hindring. Vi var på samme sted en hel sommer og jeg tenker fortsatt på han 6 år etter hver gang jeg ser han på Facebook at jeg burde satt inn støtet for han var så god, men damer sværmer seg rundt han så han sliter hvertfall ikke Anonymkode: 58be6...272 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 19 minutter siden, Ardenus skrev: Hvis jeg hadde møtt en jente som jeg likte, så hadde rollestol gått bra. Grad av hemning hadde nok vært en faktor også, vil helst ikke være sykepleier, men har ikke noe i mot å stille opp og hjelpe, men ikke 100% sykepleier. Vet ikke helt om det var dette du lurte på? Takk for svar, det var jo noe av dette jeg lurte på ja. ☺️ Sykepleier blir man ikke med meg, jeg har hjelp i nærheten hele tiden. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fullt mulig ❤️ Bare en ting, vær obs på fetisjsitene - det finnes de som tenner på tanken på kvinne i rullestol, det har vært en bruker her på kg bl.a som vel ble utestengt til sist. Huff, ikke meninga å skremme deg heller da, men greit å være forberedt? De aller fleste er jo ikke sånn da Anonymkode: 5cdaf...c1e Uff, det ville ihvertfall ikke vært bra nei.... Jeg er en person som er veldig var på hvordan personer er, så tror nok jeg hadde merket det fort, håper jeg ihvertfall ☺️ Blir ikke skremt, er bare bra at noen forteller meg det! Tusen takk for svar ☺️ - TS Anonymkode: 819ff...628
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 Om man møtes i den virkelige verden, tror jeg ikke rullestolen har så mye å si fra eller til. På nettdating er det nok vanskeligere. Der er det lettere å filtrere etter ting man ville reagert mindre på i det virkelige liv, når man får en sjanse til å bli kjent med personen. Rullestol er jo unektelig en ting som gjør livet mer komplisert, også for en partner. Det er klart det er utfordrende at den man er sammen med trenger hjelp til "alt", at det stadig vil være andre mennesker til stede, og at man fort må hjelpe til med en del praktisk. Det hadde likevel ikke vært en dealbreaker for meg om jeg ble glad i et menneske. Anonymkode: cbfb4...4ae 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok ingen hindring når noen først blir kjent med deg Jeg ble av tilfeldige årsaker kjent med en i rullestol. Han var sååå sjarmerende og kjekk og jeg kunne lett ha falt for han, og da hadde ikke rullestolen vært noe hindring. Vi var på samme sted en hel sommer og jeg tenker fortsatt på han 6 år etter hver gang jeg ser han på Facebook at jeg burde satt inn støtet for han var så god, men damer sværmer seg rundt han så han sliter hvertfall ikke Anonymkode: 58be6...272 Det er veldig bra og positivt å høre! 😄 Har tenkt mye på det i og med at jeg har ikke en liten lett rullestol, jeg har en stor elektrisk rullestol... Den er jo mye mer "synlig", enn andre små rullestoler.... Tenker kanskje noen reagerer på det..? Men vet ikke.... Bare tanker jeg har egentlig.... Tusen takk for svar! ☺️ Anonymkode: 819ff...628
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #9 Skrevet 22. oktober 2018 - TS over forresten ^ 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man møtes i den virkelige verden, tror jeg ikke rullestolen har så mye å si fra eller til. På nettdating er det nok vanskeligere. Der er det lettere å filtrere etter ting man ville reagert mindre på i det virkelige liv, når man får en sjanse til å bli kjent med personen. Rullestol er jo unektelig en ting som gjør livet mer komplisert, også for en partner. Det er klart det er utfordrende at den man er sammen med trenger hjelp til "alt", at det stadig vil være andre mennesker til stede, og at man fort må hjelpe til med en del praktisk. Det hadde likevel ikke vært en dealbreaker for meg om jeg ble glad i et menneske. Anonymkode: cbfb4...4ae Er ikke så veldig lett for meg å kunne komme meg ut for å møte folk sånn i virkeligheten, så tenkte nettdating.... Men er vel kanskje ikke så lett da... Takk for svar! ☺️ - TS Anonymkode: 819ff...628
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #10 Skrevet 22. oktober 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: - TS over forresten ^ Er ikke så veldig lett for meg å kunne komme meg ut for å møte folk sånn i virkeligheten, så tenkte nettdating.... Men er vel kanskje ikke så lett da... Takk for svar! ☺️ - TS Anonymkode: 819ff...628 Leste en artikkel om ei som lagde seg to datingprofiler, den ene med bilde med rullestol, og den andre med bilde uten rullestolen. Hun fikk langt flere matcher på profilen uten rullestol. Det er lett å filtrere bort mennesker etter ting som virker helt overfladiske når man nettdater, dessverre. Jeg kjente forresten en som sitter i rullestol. Han er en av de kanskje flotteste mennene jeg vet. Nå aner jeg ingenting om kjærlighetslivet hans, men jeg hadde lett sett forbi rullestolen. Anonymkode: cbfb4...4ae
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #11 Skrevet 22. oktober 2018 En rullestol og spesielt en elektrisk kan nok bli sett på som et hinder. Mange liker å reise, vil ha late dager på en strand, shopping i London mm. Og mer hjelpetrengende du er, jo vanskeligere blir jo slike ting. Men i utganspunktet er jo ikke stolen problemet, men hvilket behov for tilrettelegging du har. Og når det kommer til nettdating er det nok verre, enn å møte noen face to face. Da man jo lettere leter etter noen som er perfekt. Anonymkode: 2d82a...79f 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #12 Skrevet 22. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste en artikkel om ei som lagde seg to datingprofiler, den ene med bilde med rullestol, og den andre med bilde uten rullestolen. Hun fikk langt flere matcher på profilen uten rullestol. Det er lett å filtrere bort mennesker etter ting som virker helt overfladiske når man nettdater, dessverre. Jeg kjente forresten en som sitter i rullestol. Han er en av de kanskje flotteste mennene jeg vet. Nå aner jeg ingenting om kjærlighetslivet hans, men jeg hadde lett sett forbi rullestolen. Anonymkode: cbfb4...4ae Har lest den artikkelen jeg også.. Det er nok dessverre sånn det er ja... 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: En rullestol og spesielt en elektrisk kan nok bli sett på som et hinder. Mange liker å reise, vil ha late dager på en strand, shopping i London mm. Og mer hjelpetrengende du er, jo vanskeligere blir jo slike ting. Men i utganspunktet er jo ikke stolen problemet, men hvilket behov for tilrettelegging du har. Og når det kommer til nettdating er det nok verre, enn å møte noen face to face. Da man jo lettere leter etter noen som er perfekt. Anonymkode: 2d82a...79f Ja, var vel egentlig det jeg regnet med... ------- Det er nok ikke særlig enkelt å få til skjønner jeg... - TS Anonymkode: 819ff...628
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #13 Skrevet 22. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har lest den artikkelen jeg også.. Det er nok dessverre sånn det er ja... Ja, var vel egentlig det jeg regnet med... ------- Det er nok ikke særlig enkelt å få til skjønner jeg... - TS Anonymkode: 819ff...628 Må det være gjennom nettdating da? Du kan jo bli kjent med en mann gjennom en hobby, som feks fotografering, et kurs i fotografering eller et kurs i noe annet du interesserer deg for? Ikke alle menn er glade i å reise. Jeg er sikker på at du finner en som passer for deg Anonymkode: d235e...419 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #14 Skrevet 22. oktober 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: - TS over forresten ^ Er ikke så veldig lett for meg å kunne komme meg ut for å møte folk sånn i virkeligheten, så tenkte nettdating.... Men er vel kanskje ikke så lett da... Takk for svar! ☺️ - TS Anonymkode: 819ff...628 Hvorfor ikke? Tenk på om du har en eller flere lidenskaper (det kan feks være noe med musikk, tegning, fotografering, historie, natur) som du dyrker og som du kunne tenke deg å dyrke mer. Og meld deg på noe som også andre som deler samme lidenskap, er med på, og bli kjent med nye mennesker. Anonymkode: d235e...419 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #15 Skrevet 22. oktober 2018 I mine unge dager var det tre stk som på kort tid havnet i rullestol. Alle er godt gift og har barn i dag. Personligheten og hvordan du håndterer livet i rullestol er det som betyr noe, ikke om du ruller eller går. Anonymkode: 7a23c...0b1 1
Oddy Skrevet 22. oktober 2018 #16 Skrevet 22. oktober 2018 Hvis det er datingsider du er inne på så kan du gjøre det tydelig at du sitter i rullestol slik at du får det bekreftet tidlig at vedkommende ikke har noe imot det og faktisk vet om tilstanden din før han faktisk møter deg. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #17 Skrevet 22. oktober 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: - TS over forresten ^ Er ikke så veldig lett for meg å kunne komme meg ut for å møte folk sånn i virkeligheten, så tenkte nettdating.... Men er vel kanskje ikke så lett da... Takk for svar! ☺️ - TS Anonymkode: 819ff...628 Kan du ikke bli kjent med en mann gjennom den omgangskretsen og venninner og venner som du allerede kjenner? Anonymkode: d235e...419
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #18 Skrevet 22. oktober 2018 Det finnes noen der ute for deg også. Helt sikkert. Javel, så utgår fjellturer og spontane reiser. Da finner du noen som liker å rusle i parken og gå på kino. Rullestolen begrenser kanskje utvalget, men betyr ikke det også at det blir færre frosker å kysse før du treffer prinsen? Prøv nettdating (ikke tinder, men kanskje sukker eller match) og vær åpen om hvilken livsstil du ønsker hos en mann - altså en som er forenlig med stolen. Du har ingenting å tape, og skulle det ta tid så går det fint an å leve et rikt liv som singel. Anonymkode: adf82...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #19 Skrevet 23. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må det være gjennom nettdating da? Du kan jo bli kjent med en mann gjennom en hobby, som feks fotografering, et kurs i fotografering eller et kurs i noe annet du interesserer deg for? Ikke alle menn er glade i å reise. Jeg er sikker på at du finner en som passer for deg Anonymkode: d235e...419 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Tenk på om du har en eller flere lidenskaper (det kan feks være noe med musikk, tegning, fotografering, historie, natur) som du dyrker og som du kunne tenke deg å dyrke mer. Og meld deg på noe som også andre som deler samme lidenskap, er med på, og bli kjent med nye mennesker. Anonymkode: d235e...419 Tja, kan egentlig ikke utdype så veldig mye, men det er egentlig ikke mulig å få til i min situasjon dessverre. ☺️ 57 minutter siden, Oddy skrev: Hvis det er datingsider du er inne på så kan du gjøre det tydelig at du sitter i rullestol slik at du får det bekreftet tidlig at vedkommende ikke har noe imot det og faktisk vet om tilstanden din før han faktisk møter deg. Det hadde jeg selvfølgelig tenkt til å gjøre ja ☺️ 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bli kjent med en mann gjennom den omgangskretsen og venninner og venner som du allerede kjenner? Anonymkode: d235e...419 Har dessverre ikke noe særlig omgangskrets.. 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det heter ikke funksjonshemmet det heter krøpling Anonymkode: 239ec...910 Vel.... Takk for at du tok deg tid til å skrive dette, det betyr mye for meg at du brukte din verdifulle tid. ------ Takker igjen for svar, alle sammen ☺️ - TS Anonymkode: 819ff...628 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #20 Skrevet 23. oktober 2018 Du har noen som hjelper deg? Hvor mye hjelp trenger du egentlig, og hvor mye klarer du selv? For min del hadde det vært dn dealbreaker om du hadde hatt behov for mye hjelp, type hjelp flere ganger i løpet av dagen.. Har du hjemmesykepleie eller team? Anonymkode: f6bfc...771
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå