Gå til innhold

dolmus busser?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei

jeg reiser til tyrkia, og bor på et litt avsidiges hotell.. fått bedskjed om at jeg må ta dolmuss bussene til byen...

hva slags busser er dette siden dolmus???

hvordan gjøres det??

noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er mini-busser som går til sentrum, rimelig og grei transport. husker ikke om du bare hoppet på dem, eller om de hadde egne stopp. det er i alle fall veldig praktisk og du finner ut hvordan de funker når du kommer dit, det er ikke noe hokus pokus.

god tur, jeg vil også tilbake til tyrkia, topp ferieland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare stopper bussen, presser deg inn, og sender ned betalingen via de andre passasjerene. Husk at du må ha småsedler, ikke store. Bussene går igjennom hele byen og du hopper på hvor du vil og sier ifra når du skal av igjen da stopper sjåføren på nærmeste fortauskant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

er det slike fulle busser???? hvordan i all verden funker betalingen da? og hvordan får man sagt fra hvor manskal av? hm.. åpen buss eller slik som her i norge? mystisk..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

prisen er som regel den minste seddelen de har der nede. bakerste leverer til han foran osv. dra i snoren da du vil av. eller prøv å stå/sitte slik at sjåføren ser deg om du ar sagt fra om vor du skal. som en skrev, det er ikke faste holdeplasser. det er det bare når den starter.

Den går da bussen er full. <kjempekjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Da jeg var i Tyrkia fikk vi beskjed om at Dolmus betyr "stappfull, men plass til litt til", hehe.... just so you know. ;)

(Opplevde derimot aldri at den var stappfull, men jeg var der utenfor sesongen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...