Gå til innhold

Hvorfor svarer ikke Gud meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Sine barn ja, folk som latterliggjør, hetser og motarbeider Guds vilje tilhører neppe den gruppen. Mennesket er født med fri vilje, og velger de å snu ryggen til Gud kan de heller ikke forvente at Han skal høre deres bønner.

Anonymkode: e1e1a...6a7

Hva med tenåringer som slamrer med dørene og skriker jeg hater deg til sin mor? Moren slutter ikke å elske de likevel. Sånn skulle man tro det var med gud og? Alle mennesker er jo hans barn står det i bibelen 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg ble frattat av barnevern for 3 år siden hadde jeg ikke noe annet håp enn Gud. Jeg var ikke så kristen før men jeg ba hver eneste kveld før jeg la meg. Jeg ba om å komme hjem.. Og vi tapte rettssaker gang på gang. Så kom det til den siste rettssaken og mest avgjørende som skulle bestemme om jeg skulle til fosterhjem eller ikke (bodde i beredskap) og håpet mitt var jo helt ute. Men jeg ba allikevel. Og vet du hva? Jeg vant. Men jeg ba hver dag i hele 7 mnd før ønsket mitt ble oppfylt. Så ikke mist håpet, han er der og det skjønte jeg til slutt. 

Anonymkode: 1df91...dcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er fascinerende med det hele er jo at voksne folk tror på sånne fabler. Gleder meg til den dagen det blir klassifisert som en mental sykdom å tro på sånt sludder

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Da jeg ble frattat av barnevern for 3 år siden hadde jeg ikke noe annet håp enn Gud. Jeg var ikke så kristen før men jeg ba hver eneste kveld før jeg la meg. Jeg ba om å komme hjem.. Og vi tapte rettssaker gang på gang. Så kom det til den siste rettssaken og mest avgjørende som skulle bestemme om jeg skulle til fosterhjem eller ikke (bodde i beredskap) og håpet mitt var jo helt ute. Men jeg ba allikevel. Og vet du hva? Jeg vant. Men jeg ba hver dag i hele 7 mnd før ønsket mitt ble oppfylt. Så ikke mist håpet, han er der og det skjønte jeg til slutt. 

Anonymkode: 1df91...dcb

Det var jo ikke fordi du ba da. Gi nå de som tok den endelige avgjørelsen litt credit da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:
 

Hva med tenåringer som slamrer med dørene og skriker jeg hater deg til sin mor? Moren slutter ikke å elske de likevel. Sånn skulle man tro det var med gud og? Alle mennesker er jo hans barn står det i bibelen 

Har du levd hele livet i synd som en Gudløs som hetser og latterliggjør Gud vil han ikke bry seg om du gråter krokodilletårer og sutrer over å ikke få viljen din. Dersom du vender deg om derimot og faktisk viser at du vil følge Hans vilje, kan du også regne med at Han vil høre dine bønner.

Anonymkode: e1e1a...6a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ian skrev:
 

Det som er fascinerende med det hele er jo at voksne folk tror på sånne fabler. Gleder meg til den dagen det blir klassifisert som en mental sykdom å tro på sånt sludder

Er vel en gylden regel at man respekterer andres tro, uansett hva man tror selv.R E S P E K T heter det!!!! 

Anonymkode: 31fd5...ed3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner meg virkelig ikke på folk som tror på Gud i 2018 :kari:

Anonymkode: 250d5...ed8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:
 

Er vel en gylden regel at man respekterer andres tro, uansett hva man tror selv.R E S P E K T heter det!!!! 

Anonymkode: 31fd5...ed3

Så lenge du tror på noe innenfor rimelighetens grenser, og ikke overnaturlig vrøvl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ian skrev:
 

Så lenge du tror på noe innenfor rimelighetens grenser, og ikke overnaturlig vrøvl.

Høres ut som om du bør finne deg et nytt land å bo i, vestlige land med trosfrihet er tydeligvis ikke noe for deg. Foreslår Nord-Korea eller Kina, god tur!

Anonymkode: e1e1a...6a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Høres ut som om du bør finne deg et nytt land å bo i, vestlige land med trosfrihet er tydeligvis ikke noe for deg. Foreslår Nord-Korea eller Kina, god tur!

Anonymkode: e1e1a...6a7

Jeg respekterer loven, men lengter etter dagen fornuft og faktabasert vitenskap trumfer enhver form for henvisning til overtro.

Endret av Ian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber du om ting som er i samsvar med hans vilje?

Det er ikke alltid han svarer, han ser lenger enn det vi gjør. 

Anonymkode: ac12d...cc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Eugene Onegin skrev:
 

Du kan ikke fortelle hva folk skal svare deg. Jeg svarer deg som jeg vil og grunnen til at du ikke får svar er veldig enkel Gud eksisterer ikke, Det er ikke er tullesvar det er fakta 

 

Det å si at Gud finnes det er et tullesvar

Svært mange definisjoner av hva gud er. Så det er ganske tullesvar å si at gud ikke finnes. En gud som motsier seg selv og som i bibel, koran etc. Ja den finnes vel 99.9999% sikkert ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ian skrev:
 

Jeg respekterer loven, men lengter etter dagen fornuft og faktabasert vitenskap trumfer enhver form for henvisning til overtro.

Religion har vært med mennesker i lange tider, og vil ikke forsvinne med det første heller. Ateister vil derimot bli en stadig mindre  andel av mennesker, og godt er det. Kinesiske og nord-koreanske tilstander er ikke noe å trakte etter.

Anonymkode: e1e1a...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Religion har vært med mennesker i lange tider, og vil ikke forsvinne med det første heller. Ateister vil derimot bli en stadig mindre  andel av mennesker, og godt er det. Kinesiske og nord-koreanske tilstander er ikke noe å trakte etter.

Anonymkode: e1e1a...6a7

Du har et ganske skrudd bilde av verden dersom du tror ateisme er det samme som diktatur. Heldigvis finnes det folk som har vett i skallen og slutter å tro på oppspinn fra en svunnen tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hører alle bønner men Gud har også en plan som er forhåndsbestemt for deg. Gud svarer på bønner som hører hjemme på din sjelevei, men om det ikke hjelper sjelen din svares ikke bønnen med det ønsket man har. Da er faktisk svaret på bønnen at nei, noe annet er mer viktig for deg i det lange løp, sjelemessig. 

Ofte så er det lidelse og skuffelser og hindringer vi ikke forstår, som vi ber og ber om å komme oss ut fra, men uten at vi på tidspunktet oppi det forstår det så er lidelsen eller de hindringene og avslåtte bønner akuratt det som må til for at sjelen vår skal utvikles. Og ser man livet som en skole for sjelen og skjønner at det er en mening med alt så er det å akseptere at bønner ikke alltid blir svart noe av det viktigste og mest lærerike man kan lære seg. Gud vet hva du trenger. 

Anonymkode: ed55a...150

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ian skrev:
 

Det som er fascinerende med det hele er jo at voksne folk tror på sånne fabler. Gleder meg til den dagen det blir klassifisert som en mental sykdom å tro på sånt sludder

Å slenge dritt og trolle på internett er allerede klassifisert som en mental sykdom så touche! At voksne folk ikke greier å la være med å rakke ned på andre, og la være å holde seg til tråden når trådstarter påpeker at hun ikke ønsker svar utenfor tema, ikke ønsker svar rundt om folk tror gud finnes eller ikke, men allikevel er det voksne folk som ikke klarer å dy seg. Applaus til deg cause jokes on you 

Anonymkode: ed55a...150

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Når jeg tenker meg om, så har jeg ikke gjort noe spesielt. Kanskje jeg bør gjøre noe.

Anonymkode: af1d7...e42

Man blir hvertfall ikke hørt om man ellers har dårlige moraler. Man har en mer direkte kanal til Gud om man lever med godhet i hjertet og vekk fra synd.  

Anonymkode: ed55a...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ian skrev:
 

Du har et ganske skrudd bilde av verden dersom du tror ateisme er det samme som diktatur. Heldigvis finnes det folk som har vett i skallen og slutter å tro på oppspinn fra en svunnen tid.

Disse diktaturene er ateister som driver forfølgelse av religiøse, burde vel passe godt for slike som deg.

Anonymkode: e1e1a...6a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid Gud svarer slik man "ønsker" tenker jeg,han ser lengre fremover og noe må vi mennesker stå i uansett. Vi styres nok mer enn vi tror av egne tanker og ønsker enn hva som er sunt for oss iblant.alle har sitt å stri ed slik er livet.men å e om styrke og å klare å tenke klart og fornuftig i vanskelige situasjoner, det er viktig å be om.ofte kommer Gud med andre lykkelige hendelser enn det vi kanskje ba om,og vi føler oss sterkere.Det er over vår forståelse men det har jeg og sikkert mange med meg opplevd.jeg skal be for deg ts, mist ikke motet 💛

Anonymkode: 31fd5...ed3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Er vel en gylden regel at man respekterer andres tro, uansett hva man tror selv.R E S P E K T heter det!!!! 

Anonymkode: 31fd5...ed3

 

Merkelig nok så ser dette ikke ut til å gjelde religiøse ovenfor ateister og deres mangel på tro. Ja religiøse er flinke til å kreve respekt men er sjeldent villig til å gi respekt tilbake.

 

Men vist det faktisk er en Gud så vil jeg tippe at deisme er det som er nærmest sannheten. 

 

Mer har jeg ikke å si i denne tråden.

 

 

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...