Gå til innhold

Keisersnitt under narkose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

I all verden. Så frekk du er! 

Om du ser kommentaren som står over, ser du at denne personen har skrevet at du må belage deg på sprøyter i låret i dagene etter. Derfor opplyser jeg om at man ikke nødvendigvis får det, siden du skruver du har sprøyteskrekk. Tenkte det kan hjelpe deg å vite at det den personen skrev ikke nødvendigvis stemner og at det ikke er noe du trenger uroe deg for. 

Men tro meg, jeg skal ikke komme med flere "unødvendige svar" som er direkte knyttet opp mot din skrekk. Seil din egen sjø.. 

Anonymkode: 875da...431

Tok du keisersnitt? 

Anonymkode: 5d794...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Helki skrev:
 

... Nei åså? Vakke det vi snakket om. Det var en erfaring som førte til at jeg nå har sprøyte skrekk. Ikke at jeg sitter her å tror jeg skal få sprøyter i låret. Please ikke kommenter unødvendige kommentarer. 

Vel det er jo ikke unødvendig kommentar akkurat. Du har jo sprøyteskrekk, og vil unngå sprøyte før og under keisersnitt. Men alle sprøytene med blodfortynnende etter keisersnitt er du ikke bekymret for???

Anonymkode: 5d794...cce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har tatt ks i narkose (katastrofesnitt). Det anbefales ikke, spesielt med tanke på tilknytningen mellom mor og barn. Denne gruppen er også overrepresentert når det kommer til for eks fødselsdepresjon. Det er noe med at man bare får overlevert et «hvilket som helst» barn - det var i alle fall vanskelig for meg. I tillegg får man blodfortynnende i etterkant, sprøyter i magen over flere dager. Som gravid må man også ta blodprøver, kanskje flere ganger. Det er ikke slik at et ks i narkose vil gjøre at du slipper alt dette, dessverre.

Anonymkode: 445e7...07a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er veldig mange som har fått biologiske barn som aldri ville blitt godkjent som adoptiv eller fosterforeldre!

Anonymkode: 7a315...483

Hvordan er det gått med sikkert mange av disse barna da, tror du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Helki skrev:
 

Har absolutt ikke noe med å se sprøyta å gjøre. Det har med å gjøre at jeg er livredd og om jeg beveger meg når de setter de kan de paralysere meg! 

Vel man får ikke flere sprøyter under Keisersnitt? Man får medisinene i de kanylene som er satt? Er unødvendig for lege personellet å måtte stikke fler foli sprøyter i pasienten når de har en kanyle/lignende.

Jeg forstår at du har det veldig vanskelig med denne fobien og det kan være du ville få innvilget keisersnitt i narkose. 

Men du vil uansett ha venefloner (man får ikke beroligende for å få det når man er gravid) og som noen andre nevnte vil du mest sannsynlig måtte sette sprøyter på deg selv i magen for å forhindre blodpropp.når du er på sykehuset gjør nok de det men det er anbefalt i 10-14 dager og man er ikke på sykehuset så lenge. 

Det vil også bli blodprøver i graviditeten. I hvertfall i uke 12, men er det avvik må du ta oftere. Og om du er uheldig og får svangerskapsdiabetes må du stikke deg selv i fingeren for å måle blodsukker. 

Jeg sier det ikke for å skremme, men for å opplyse. Graviditet og fødsel er ingen dans på roser.. 

Anonymkode: 051c9...84e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Får ikke lov til å adoptere pga min mentale status ( bipolar, ADHD, sosial fobi og en haug med fobier) også er adoptering vanskelig i Norge. 

Og det er utrolig vanskelig å finne en partner som forstår seg på fobien min og synes det er greit å adoptere ovenfor å få egene barn (noe som er rart. Hadde jeg vært 100% steril hadde nok flere vært okey med det.) 

Anonymkode: 676c8...cae

Da skal du heller ikke få barn på naturlig måte.

Anonymkode: 859a5...1a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Helki skrev:
 

Takk folkens for at dere ikke kan komme med positive kommentarer eller faktisk svar på det jeg spør. Jeg gir opp. Ingen her klarer å dra seg selv i nakke skinnet å tenke at dere tråkker på et kvinnfolk som har lyst til å bli mor. Tenk om dere skulle rådet søster/søskenbarn eller bestevenninne om Dette? Hadde dere fortsatt kommet med kun negative kommentarer og å si de ikke kommer til å bli en bra mor? Neppe. Takk til de som i det minste prøvde. 

Jeg hadde sagt akkurat det samme til en venninne i din situasjon. Faktisk er en i min nære vennekrets syk med bipolar lidelse, men vedkommende har svært god sykdomsinnsikt, og dermed slått fra seg tanken på barn. Det påvirker nemlig de rundt, det kommer til å påvirke et barn og det kan også forverre den syke forelderens helse. 

Anonymkode: 401c8...e12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden så tror jeg nok frivillig sterilisering er veien å gå.. For det eventuelle barnets del..

Anonymkode: 79f0d...f07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest COSL Innovator

Jeg har 2 ks i narkose bak meg og smertene i etterkant er verre enn hele svangerskapet tilsammen.

I svangerskap 1 hadde jeg hyperremesis med flere innleggelser på sykehus og bekkenløsning og hinsides ryggplager.

Med nummer 2 hadde jeg bekkenløsning og enda verre ryggplager.

Jeg vil uansett ikke råde deg til å få barn med alle de plagene dine, du må faktisk greie mer enn å bare eksistere når du blir mamma. Jobb med deg selv før du setter ett barn til verden. Lykke til med både den jobben og evt barn når du er klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...