AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #2 Skrevet 21. oktober 2018 Etter at man har bedt noen dra til helvete i klare ordelag, og de fortsatt ikke forstår at man ikke er interessert/ikke vil ha kontakt med dem. Anonymkode: 9ca81...f3c 16
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #3 Skrevet 21. oktober 2018 Aldri med mindre vedkommende har hatt frekkheten til å ghoste deg først. Anonymkode: e82dd...16d 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #4 Skrevet 21. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter at man har bedt noen dra til helvete i klare ordelag, og de fortsatt ikke forstår at man ikke er interessert/ikke vil ha kontakt med dem. Anonymkode: 9ca81...f3c Da er det ikke ghosting. Ghosting er hvis man gir uttrykk for å like noen i forkant. Anonymkode: aab2a...ac6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #5 Skrevet 21. oktober 2018 Det er lov å ghoste så lenge man ikke kjenner hverandre godt, eller har datet mindre en. 2 mnd mener jeg da. Anonymkode: 61f60...9a2
Oddy Skrevet 21. oktober 2018 #6 Skrevet 21. oktober 2018 Ghostet en fyr når jeg ga han klar beskjed mange ganger at jeg ikke ville lenger ha noe med han å gjøre men han forsto ikke å mente det måtte være noe han kunne gjøre. Dagen etterpå kyttet jeg all kontakt og blokkerte han overalt. 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #7 Skrevet 21. oktober 2018 Når den andre ikke er helt god i hodet og du må rømme for livet. Da er det innafor å ikke si hadet før du blokkerer nummeret og går videre med livet ditt. Anonymkode: 3d9b5...773 5
Ritter Skrevet 21. oktober 2018 #8 Skrevet 21. oktober 2018 16 minutter siden, Oddy skrev: Ghostet en fyr når jeg ga han klar beskjed mange ganger at jeg ikke ville lenger ha noe med han å gjøre men han forsto ikke å mente det måtte være noe han kunne gjøre. Dagen etterpå kyttet jeg all kontakt og blokkerte han overalt. Slik jeg forstår det, så er det ikke ghosting dersom du har gitt tydelig beskjed om at du ikke ønsker kontakt, og deretter blokkerer. Ghosting handler om at du helt "ut av det blå" kutter all kontakt, uten å gi noe forhåndsvarsel. Sånn oppførsel er forkastelig og feig, synes jeg. 14
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #9 Skrevet 22. oktober 2018 Viss folk ikke forstår normal kommunikasjon er det innafor. "Offeret" poster et syteinnlegg på KG for å bekrefte at han eller hun selv er idiot. Anonymkode: 1f0a8...449
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #10 Skrevet 22. oktober 2018 Aldri!!! Som skrevet over, er ghosting å kutte kontakt (ikke åpne, svare, gi respons på noe) uten forklaring. Har du gitt beskjed at du ikke vil ha mer kontakt med vedkommende på en skikkelig måte, og deretter sletter/blokker fordi denne personen ikke vil godta forklaringen din, er ikke det ghosting. Vær så snill alle. Gi en forklaring på hvorfor dere ikke ønsker å være venn, fortsette å date eller ha videre kontakt med mennesker. Ignorering, ghosting og silent treatment er bare grusomt, uansett hvor lenge dere har kjent hverandre.Den som sitter igjen uten forklaring har det ofte helt jævlig. Anonymkode: 222af...81d 11
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #11 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Aldri!!! Som skrevet over, er ghosting å kutte kontakt (ikke åpne, svare, gi respons på noe) uten forklaring. Har du gitt beskjed at du ikke vil ha mer kontakt med vedkommende på en skikkelig måte, og deretter sletter/blokker fordi denne personen ikke vil godta forklaringen din, er ikke det ghosting. Vær så snill alle. Gi en forklaring på hvorfor dere ikke ønsker å være venn, fortsette å date eller ha videre kontakt med mennesker. Ignorering, ghosting og silent treatment er bare grusomt, uansett hvor lenge dere har kjent hverandre.Den som sitter igjen uten forklaring har det ofte helt jævlig. Anonymkode: 222af...81d Du motsier deg selv. Å si at man ikke vil ha kontakt er ikke en forklaring på hvorfor man ikke vil ha kontakt. Hvorfor for fortelle folk at de er søppel? Bedre å bare kutte de ut. Anonymkode: 1f0a8...449
solmåneogstjerner Skrevet 22. oktober 2018 #12 Skrevet 22. oktober 2018 Aldri. Til og med i tilfeller med vold eller utroskap, så kan man sende en melding om at man er ferdig og gjerne grunnen. SÅ kan man blokkere og forsvinne.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #13 Skrevet 22. oktober 2018 23 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Aldri. Til og med i tilfeller med vold eller utroskap, så kan man sende en melding om at man er ferdig og gjerne grunnen. SÅ kan man blokkere og forsvinne. Herregud så patetiske folk er...så viss en fyr er voldelig mot deg så skylder du han likevel å fortelle at du ikke gidder mer? Anonymkode: 1f0a8...449
solmåneogstjerner Skrevet 22. oktober 2018 #14 Skrevet 22. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud så patetiske folk er...så viss en fyr er voldelig mot deg så skylder du han likevel å fortelle at du ikke gidder mer? Anonymkode: 1f0a8...449 Ikke at jeg skylder ham nei. Absolutt ikke. Men for å si ifra at det ikke er greit. Kanskje kan det gjøre at han tenker seg om neste gang. Og i det minste så føles det godt å si ifra. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #15 Skrevet 22. oktober 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du motsier deg selv. Å si at man ikke vil ha kontakt er ikke en forklaring på hvorfor man ikke vil ha kontakt. Hvorfor for fortelle folk at de er søppel? Bedre å bare kutte de ut. Anonymkode: 1f0a8...449 Skjønner ikke helt hva du ikke skjønner? Jeg var muligens utydelig, men ser ikke helt når jeg motsier meg selv her. Ved å ghoste sier du at folk er søppel. Du forteller dem at de ikke er verdt en forklaring eller en avslutning. Du fortelle dem at de er verdiløse og derfor kutter du dem ut!!! Etter min mening er de som ghoster feige og umodne mennesker, som ikke tenker på andre enn seg selv. Anonymkode: 222af...81d 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #16 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du motsier deg selv. Å si at man ikke vil ha kontakt er ikke en forklaring på hvorfor man ikke vil ha kontakt. Hvorfor for fortelle folk at de er søppel? Bedre å bare kutte de ut. Anonymkode: 1f0a8...449 Nå finnes det flere grunner til å ønske folk vekk fra livene sine, enn at de er søppel... Uansett: Problemet med å ghoste folk, er at de faktisk ikke kan være sikre på hva som har skjedd. De vet ikke hvordan de skal reagere, for de har ikke noe konkret å reagere på. De vet ikke om personen ikke svarer fordi de er feige, eller om det er fordi de ligger hardt skadd på sykehuset, eller har opplevd noe annet alvorlig. Derfor vet de heller ikke hvordan de skal reagere. Og kan derfor heller ikke bearbeide «tapet» eller «avvisningen». For de er ikke avvist! De er luft! Du må nesten oppleve det selv for å skjønne hvor jævlig det er. Anonymkode: 751a3...644 5
Annihilator Skrevet 22. oktober 2018 #17 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du motsier deg selv. Å si at man ikke vil ha kontakt er ikke en forklaring på hvorfor man ikke vil ha kontakt. Hvorfor for fortelle folk at de er søppel? Bedre å bare kutte de ut. Anonymkode: 1f0a8...449 "Har du gitt beskjed at du ikke vil ha mer kontakt med vedkommende på en skikkelig måte, og deretter sletter/blokker fordi denne personen ikke vil godta forklaringen din, er ikke det ghosting. " Det står jo ikke at personen skriver at forklaringen er at folk er søppel. Hvor fikk du det ifra? Det står "på en skikkelig måte" ser ikke for meg at det da menes at forklaringen er "du er søppel og derfor vil jeg ikke ha mer med deg å gjøre." Det kan være mange grunner til at folk ikke godtar en forklaring, som ikke nødvendigvis har å gjøre med måten det er blitt forklart på.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #18 Skrevet 22. oktober 2018 Dette startet jo som en normal tråd, hva var vitsen med å ødelegge den sånn?! Anonymkode: 3bbe1...750 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #19 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette startet jo som en normal tråd, hva var vitsen med å ødelegge den sånn?! Anonymkode: 3bbe1...750 Hvorfor er tråden ødelagt? Ts spør om når det er greit å ghoste noen, og får svar fra flere her. Ghosting er en forferdelig ting å gjør, så det er vel naturlig at det også blir diskutert? Anonymkode: 222af...81d 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #20 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er tråden ødelagt? Ts spør om når det er greit å ghoste noen, og får svar fra flere her. Ghosting er en forferdelig ting å gjør, så det er vel naturlig at det også blir diskutert? Anonymkode: 222af...81d Det var en bruker som spammet ned tråden med masse lange innlegg uten innhold (tomme). Disse er nå fjernet av moderator, ser det ut til. Anonymkode: 751a3...644
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå