Gå til innhold

Hva syns du om dette jentenavnet?


sukkertopp86

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med barn nummer to, en jente denne gangen. Fra før har vi en gutt.

Vi diskuterer navn, og har kommet frem til noen vi liker. Det første mannen kom på var Josefine, og umiddelbart var det et navn jeg likte. 

Senere har vi kommet opp med navn som 

Lotte, Lotta (mannen var ikke enig!)

Ellie, Millie og Mille. (Disse liker vi godt) 

Sønnen vår har et kort og enkelt navn med to stavelser. I utgangspunktet ønsker vi bare ett navn til jenta også. Men nå syns jeg plutselig både Mille og Josefine er bra navn, men klarer liksom ikke velge. 

Hva syns dere om å bruke Mille Josefine? 

Blir jo fort at man bare bruker Mille til vanlig. Hva syns dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, sukkertopp86 said:
 

Jeg er gravid med barn nummer to, en jente denne gangen. Fra før har vi en gutt.

Vi diskuterer navn, og har kommet frem til noen vi liker. Det første mannen kom på var Josefine, og umiddelbart var det et navn jeg likte. 

Senere har vi kommet opp med navn som 

Lotte, Lotta (mannen var ikke enig!)

Ellie, Millie og Mille. (Disse liker vi godt) 

Sønnen vår har et kort og enkelt navn med to stavelser. I utgangspunktet ønsker vi bare ett navn til jenta også. Men nå syns jeg plutselig både Mille og Josefine er bra navn, men klarer liksom ikke velge. 

Hva syns dere om å bruke Mille Josefine? 

Blir jo fort at man bare bruker Mille til vanlig. Hva syns dere? :)

Mille Josefine er et pent navn. Likte også Millie. 

Anonymkode: e978b...a90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for bare Josefine. De andre navnene syns jeg helt ærlig er veldig teite, og passer bedre på dyr.

Anonymkode: a9eb4...fa0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josefine, Lotte og Lotta syns jeg er fine navn. Ellie, Millie og Mille blir litt tullete i mine ører, og er enig med brukeren over om at det høres mer ut som dyrenavn. 

Anonymkode: 2007a...ae7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte alle :) Mille Josefine fungerer også i kombinasjon :) 

Anonymkode: b8c75...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Mille, Millie, Mie... det er søte navn. Men jeg syns det er litt vanskelig å tenke Mie/Millie/Mille på et menneske eldre enn 7 år. Jeg tenker ikke at søte navn, er et sterkt, selvstendig og målbevisst menneske. Jeg tenker at de er litt forsiktige,  og milde, kanskje snille og introverte. Derfor syns jeg at navnene passer best på dyr.

 

(Beklager på forhånd, til de som måtte føle seg truffet.)

Anonymkode: 882ae...6e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Josefine liker jeg ikke i det hele tatt. Det er så fisefint som du får det. De andre navnene var greie.

Anonymkode: b92f2...d8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millie og Mille er søtt, men personlig synes jeg ikke dette høres ut som sterke, flotte menneskenavn. Mille Josefine høres for meg ut som milde (altså snille, forsiktige) Josefine.

Mille synes jeg altså høres mer ut som et kallenavn (kjenner en Kamilla som vi kalte Milla i barndommen) eller et dyrenavn. 

Anonymkode: 5f4eb...a80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sukkertopp86 skrev:
 

Jeg er gravid med barn nummer to, en jente denne gangen. Fra før har vi en gutt.

Vi diskuterer navn, og har kommet frem til noen vi liker. Det første mannen kom på var Josefine, og umiddelbart var det et navn jeg likte. 

Senere har vi kommet opp med navn som 

Lotte, Lotta (mannen var ikke enig!)

Ellie, Millie og Mille. (Disse liker vi godt) 

Sønnen vår har et kort og enkelt navn med to stavelser. I utgangspunktet ønsker vi bare ett navn til jenta også. Men nå syns jeg plutselig både Mille og Josefine er bra navn, men klarer liksom ikke velge. 

Hva syns dere om å bruke Mille Josefine? 

Blir jo fort at man bare bruker Mille til vanlig. Hva syns dere? :)

Bare Josefine. De andre navnene er overflødige (og liker ingen av dem).

Anonymkode: f69a4...40e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josefine er fint! Det heter bestevenninnen min. Mille, Lotte/Lotta var også fine, men likte ikke Ellie eller Millie. Synes kombinasjonen Mille Josefine passet sammen, men ville heller hatt kun et av disse navnene.

Anonymkode: 013a5...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har redd for å velge et navn alle etterhvert får. I nabolaget vårt (Bærum) har vi fire Mille født de siste to årene. Visstnok vanlig at trender starter her og så sprer de seg til resten av landet. Be aware...

Anonymkode: adb05...c7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Mille Josefine blir i overkant sukkersøtt. Jeg ville droppet dobbeltnavn og bare gått for Josefine. Det er et navn som gjør nok ut av seg alene. Mille er på vei opp, så det kan fort bli mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker navnet Josefine. Mille synes jeg dessverre er et oppbrukt navn som er litt "svakt". Forslag til andre korte navn;

Helle

Fride

Elsie

Nelly

Live

Anna

 

 

 

Anonymkode: 8ffef...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Josefine er veldig fint. Mille og de der høres helt... barnslige ut. Føler ikke de navnene funker til en dame på 30 f eks

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...