Gå til innhold

Søker farge til vegg tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har letet meg grønn(:fnise:) etter farger som passer til sorte, matte fliser til gang. Fargen må også passe til en mørkeblå farge, da en ser stuen(blå fargen) fra gangen. 

Noen som har noen tips? Gangen er liten, så tenker det må være litt lyst, men ønsker det ikke hvit. 

Kjære damer og herrer, hver så snill og hjelp en stakkar :bond:

Anonymkode: b8804...9c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har enten skumring eller demring (irriterer meg at jeg ikke husker hvilken, tror det er skumring) i gangen. Har også sorte fliser i gangen min og gangen min er og liten. Fargen ser mørkere ut på fargekartet enn virkeligheten. Er en lys lys grå farge, i dagslys ser den nesten hvit ut og så skifter den litt mer gråaktig på kvelden. Ligner veldig på fargen hvit lin ser jeg nå. 

Anonymkode: ec92c...216

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker en lysere utgave av Marrakesh som heter Misty shadow. Står fint til sort, brunt og de fleste farger bortsett fra grått. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har enten skumring eller demring (irriterer meg at jeg ikke husker hvilken, tror det er skumring) i gangen. Har også sorte fliser i gangen min og gangen min er og liten. Fargen ser mørkere ut på fargekartet enn virkeligheten. Er en lys lys grå farge, i dagslys ser den nesten hvit ut og så skifter den litt mer gråaktig på kvelden. Ligner veldig på fargen hvit lin ser jeg nå. 

Anonymkode: ec92c...216

Jeg lurer litt på en litt lys grå farge egentlig. Og da ha sort interiør til, men er redd et blir litt "trykkende", om det i det hele tatt ga noe mening?? Siden gangen er såpass liten 

6 timer siden, Duff skrev:
 

Tenker en lysere utgave av Marrakesh som heter Misty shadow. Står fint til sort, brunt og de fleste farger bortsett fra grått. 

Misty shadow så veldig flott ut! Men, vil den passe til industriell blå? Det er den fargen som gjør det litt vanskelig for meg. 

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvit lin fra jotun er fin. Lys grå farge :) 

Anonymkode: c4864...11a

Hmm, synes den kanskje så litt kald ut? Jeg vet ikke helt. Jeg ønsker varme farger, men skal absolutt sjekke den ut også. 

Takk for tips så langt, tar gjerne i mot fler!

Anonymkode: b8804...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg lurer litt på en litt lys grå farge egentlig. Og da ha sort interiør til, men er redd et blir litt "trykkende", om det i det hele tatt ga noe mening?? Siden gangen er såpass liten 

Misty shadow så veldig flott ut! Men, vil den passe til industriell blå? Det er den fargen som gjør det litt vanskelig for meg. 

 

Hmm, synes den kanskje så litt kald ut? Jeg vet ikke helt. Jeg ønsker varme farger, men skal absolutt sjekke den ut også. 

Takk for tips så langt, tar gjerne i mot fler!

Anonymkode: b8804...9c3

Litt usikker på hvordan den blå er men har mørke blå duker og puter til her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg lurer litt på en litt lys grå farge egentlig. Og da ha sort interiør til, men er redd et blir litt "trykkende", om det i det hele tatt ga noe mening?? Siden gangen er såpass liten 

Anonymkode: b8804...9c3

Jeg har ikke så mye til overs for grått (etter perioden der "alle" hjem var grå), men den er såpass lys at den fungerer bra til de sorte flisene og det sorte garderobeskapet jeg har i gangen. Skjønner hva du mener med trykkende, det føles ikke slik her og jeg har veldig mørk leilighet. Lenge tenkte jeg den faktisk ble for lys. Men ser nå på høsten at den er akkurat passe lys, glad jeg ikke valgte mørkere farge nå. Jeg har hvit inngangsdør også så det skaper en lysere atmosfære i tillegg. Hvilken farge er det på døren din? Hvilke lyskilder har du, taklampe, spotter osv? Lyset har mye å si for hvordan fargen oppleves og hvor mørk gangen blir. 

Anonymkode: ec92c...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har ikke så mye til overs for grått (etter perioden der "alle" hjem var grå), men den er såpass lys at den fungerer bra til de sorte flisene og det sorte garderobeskapet jeg har i gangen. Skjønner hva du mener med trykkende, det føles ikke slik her og jeg har veldig mørk leilighet. Lenge tenkte jeg den faktisk ble for lys. Men ser nå på høsten at den er akkurat passe lys, glad jeg ikke valgte mørkere farge nå. Jeg har hvit inngangsdør også så det skaper en lysere atmosfære i tillegg. Hvilken farge er det på døren din? Hvilke lyskilder har du, taklampe, spotter osv? Lyset har mye å si for hvordan fargen oppleves og hvor mørk gangen blir. 

Anonymkode: ec92c...216

Utgangsdøren min er hvit, lister og dørkarm er også hvit, av fargen klassisk hvit. 

Jeg heller ønsker ikke helt grå, men hint av grått. Synes det er så vanskelig det her, så det hjelper veldig med den tråden her! 

Tenkte å hente meg farge prøver av fargene dere alle har skrevet, og sikkert noen fler, og prøve meg litt frem :)

Anonymkode: b8804...9c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om ei som har starta for seg selv som fargekomsulent for folk når d skal male. Altså at de betaler henne for å fortelle hvilke farger de bør  male med🙈😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 59dac...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2018 den 0.19, AnonymBruker skrev:
 

Hei, 

Jeg har letet meg grønn(:fnise:) etter farger som passer til sorte, matte fliser til gang. Fargen må også passe til en mørkeblå farge, da en ser stuen(blå fargen) fra gangen. 

Noen som har noen tips? Gangen er liten, så tenker det må være litt lyst, men ønsker det ikke hvit. 

Kjære damer og herrer, hver så snill og hjelp en stakkar :bond:

Anonymkode: b8804...9c3

Jeg tror du må ha en lys grå eller beige farge. (Dusky blue skal også passe godt sammen med den du har på stua, men tror kanskje den blir for mørk i en liten gang med sort gulv).  Ta deg en tur i fargehandelen og be om tips/ se på fargeprøver  :) 

Anonymkode: 2f37f...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...