Gå til innhold

verdens mest populære sportsgren?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har en heftig diskusjon på gang om hvilken sportsgren som er verdens mest populære. Noen som vet?Mener ikke i antall deltakere, for det er visst bordtennis, men i antall seere/publikum. Et annet stort tema går på om isdans er mer populært enn europeisk fotball. Noen som vet det?

Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Sykling kommer antaglig ganske høyt opp på listen. Ikke så populært her i landet med mye større ute. Tour de France er verdens tredje største idrettsarangement. Bare slått av sommer-OL og VM i fotball, men TdF avholdes hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Tror nok det er fotball. Jeg tipper isdans er mer populært i usa enn fotball, men ikke i verden forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

I Storbritannia er den største publikumssporten fotball, tett fulgt av snooker, faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hm... Cricket er jo stort i gamle britiske kolonier. Tror ikke man skal kimse av cricket! :Hehe:

Nei, iallefall ikke når India er med på laget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

Jeg tror nok fotball stiller sterkt ja - utrolig mange fotball-idioter (med vekt på idioter) rundt omkring, vanskelig å si om det er fotballen eller ølen og klubbsangene de liker best men.. :ler:

Ellers tror jeg bowling og biljard er ganske pop, ikke typiske grener man forbinder med idrett, men det hører alikevel inn under den kategorien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Storbritannia er den største publikumssporten fotball' date=' tett fulgt av snooker, faktisk...[/quote']

Men snooker er faktisk veldig interessant. :sjenert:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
(...)Mener ikke i antall deltakere' date=' for det er visst bordtennis(...)[/quote']

Ke? Bordtennis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største i antall utøvere (ikke nødvendigvis tilskuere) er vel fotball, volleyball (ink. sand..) og basketball.

Vet jeg i sin tid har sett en oversikt på verdensbasis .. men kan ikke huske hvor.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdens mest populære sportsgren er faktisk bilsport. Både som seersport og utøvende sport.

De ledende innen denne noe store kategorien er NASCAR og Formel 1. Selv fotball må se seg slått, utrolig men sant.

Derimot er lommetennis muligens langt mer utbret, men dette finnes det ikke forskning på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...