Gå til innhold

...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med å finne en pappeske som passer akkurat i størrelsen, og la denne stå et litt anonymt sted i huset. Eller dekorere esken slik at den faktisk er litt til pynt om den står lett synlig.

Når det gjelder annert avfall, får man visst kjøpt slike sett til å sette inn i kjøkkenskapet med 3 eller 5 ulike søppelbokser på. Dette er kjempekjekt og anbefales til annet søppel som skal sorteres. Tror bl.a. Maxbo har slikt. Ellers får du kjøpt små søppelkasse-dunker med lokk på IKEA som er greie å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kommunen hvor jeg bor, får vi utdelt sekker av renovasjonen som henter den en gang i måneden. Jeg tar en gang i uken og samler sammen alt av aviser,reklamer og ditto annet som er av papir og legger i sekken. Jeg setter sekken i garasjen hvor den står ute av syne til det er tømmedag! :lol:

Har du ikke en slik mulighet så er løsningen til Agustbrud02 fin den! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å kaste ting i søpla da? Er ikke vits og samle på alt... eller er det jeg som her misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å kaste ting i søpla da? Er ikke vits og samle på alt... eller er det jeg som her misforstått?

Har du ikke hørt om kildesortering Waco?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk så hender det visst at de tar stikkontroller (for en jobb forresten), og særlig om de har mistanke om at det er visse områder som er dårlig på kildesorteringen. Så vidt jeg vet kan man få bot for dette, men jeg er ikke sikker.

Må innrømme at vi selv ikke er så gode til dette, spesielt ikke nå på sommeren da f.eks matsøppel blir luktende så vondt. Men papir, glass og metall sorterer vi så og si alltid ut. Vi har forresten en egen søppeldunk utenfor huset til både restavfall, matavfall og papir vi, så det er jo praktisk tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en egen søppeldunk til papp og papir vi.

Det er en stor til diverse avfall og en like stor til papir/papp.

Søppelet tømmer de en gang i uken, pappen en gang i måneden.

Vi pleier å bruke papirposer (rimi, ikea e.l.) til å samle papir og aviser i. Eller en eske som skal kastes på samme sted. esken og posene står i boden. Der har vi også poser og kasser med tomflasker.

Glass og metall her vi i poser som tømmes ved butikken en gang i blandt, men det meste havner nok i søppelposen.. desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest pulverheksa

På IKEA fant jeg tre plastkasser med lokk. (ligner "Bedroller" fra Europris)

I disse samler vi glass og metall, plast, og pant i. Rett uten for døren har vi eget spann til papir avfall.

Disse kassene går an og stable så de passer fint i hullet under kjøkkenbenken der jeg kunne hatt (hvis jeg ikke hadde hatt kjæreste som vasker) oppvaskmaskinen.

lykke til med å finne et system som passer deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Jordbærpiken

Jeg har en stor papirpose stående nederst i matskapet. Der kan jeg samle papiravfall på en lettvint måte. Må innrømme at hvis jeg må gå ut med papiret på f.eks boden, er det ikke mye som havner til resirkulering, nei. :lol:

Når posen er full slenger jeg hele stasen i grønn dunk før jeg går på jobb. Utrolig lettvint, og det er fint når man er så lat som jeg. :ler:

(Posene jeg bruker er de du finner ved kassen bl.a. på Rimi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hos oss blir også papiret hentet i sekker en gang i måneden ca. I mellomtiden har jeg kjøpt en kasse, som egentlig er en skittetøydunk, men som er en pen kasse i "rutet treverk". Litt sånn maritimt (Kjøp på tilbud på Smart Club) Denne står i stuen. Den er akkurat på størrelse med Aftenposten, og der samler jeg gamle aviser og blader som ligger og flyter. Når det er tid for papirhenting tømmer jeg bare kassen over i sekkene, og drasser det ut...

nasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hos oss blir også papiret hentet i sekker en gang i måneden ca. I mellomtiden har jeg kjøpt en kasse, som egentlig er en skittetøydunk, men som er en pen kasse i "rutet treverk". Litt sånn maritimt (Kjøp på tilbud på Smart Club) Denne står i stuen. Den er akkurat på størrelse med Aftenposten, og der samler jeg gamle aviser og blader som ligger og flyter. Når det er tid for papirhenting tømmer jeg bare kassen over i sekkene, og drasser det ut...

nasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...