Gå til innhold

Er det her verdens tristeste sang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er nok en av de tristeste låtene jeg vet av, særlig etter å ha sett filmen. Griner hver gang. Og jeg griner ikke av filmer.:cry3:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inspirert av denne tråden, hørte jeg nettopp på Vesleblakken, og jammen kom det noen tårer i øyekroken min. 

Husker godt at den sangen jevnlig ble spilt på Ønskekonserten da jeg var liten, og hver gang måtte jeg gråte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde in the arms of an angel i begravelsen til lillebroren min (død av kreft) og derfor er det den tristeste sangen jeg vet om. 

Endret av Tipptoppi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode kandidater i tråden!

Denne kommer også høyt opp på lista mi:

 

Anonymkode: 1010f...627

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Mange gode kandidater i tråden!

Denne kommer også høyt opp på lista mi:

 

Anonymkode: 1010f...627

Denne sangen er sååå spesiell for meg! Hørte den gjennom hele ungdomstiden og følte den handlet om meg. (Denne og skyfri himmel) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For siste gang... Portveien 2

Den var trist på barnetv, men når man tenker på at den også blir brukt i barnebegravelser så blir den bare uutholdelig. 

Anonymkode: b644d...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

For siste gang... Portveien 2

Den var trist på barnetv, men når man tenker på at den også blir brukt i barnebegravelser så blir den bare uutholdelig. 

Anonymkode: b644d...dd6

Heter sangen Portveien 2? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:
 

Heter sangen Portveien 2? 

Nei den heter for siste gang og er fra portveien 2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tipptoppi skrev:
 

Nei den heter for siste gang og er fra portveien 2

Åh! Jeg leste jo det helt feil! Takk :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2018 den 13.21, Horge skrev:
 

Noe musikk er trist på grunn av teksten, andre på grunn av den melankolske melodien.

Etter at jeg fikk barn, så er det for øvrig ingen sanger som rekker Tears In Heaven (Eric Clapton) til knærne på denne skalaen. Bare tanken på å miste sitt eget barn 53 etasjer ned, får låter om ulykkelig ungdomsforelskelse og historier i oppdiktede skillingsviser og til å fremstå som trivielle.

 

Edit: Glemte forresten å nevne at selv om "trist" blir en subjektiv greie, så har vi fra QI fått vite at fasitsvaret på dette spørsmålet er "selvmordssangen" Gloomy Sunday. Tørr ikke å legge ut link til den her. :ninja:

Fy f! Ble faktisk litt kvalm der. Falt over 50 etasjer. Sangen har endret mening for meg for alltid. Hadde aldri hørt om det tidligere. Stakkars lille gutten og foreldrene... 

Anonymkode: 8fdfe...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes nok tristere sanger, men synes Eminem Deja Vu er temmelig god trist sang.   

 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mad World av Gary Jules er en av de sørgeligste sangene for meg. Så mørk og depressiv, intenst ulykkelig. Føler meg faktisk trist og noe apatisk når jeg hører sangen. 

«The dreams in which I’m dying are the best I’ve ever had.» 

Anonymkode: 29194...916

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 22.48, Perelandra skrev:
 

Ja, særlig Vesle Blakken :grine:

En annen trist klassiker er I en sal på hospitalet om den lille dødssyke jenta som spurte om når hun skulle få komme hjem. 

I en sal på hospitalet 
hvor de hvite senger står,
lå en liten brystsvak pike
mild og god med gyllent hår.


Alles hjerte vant den lille
der hun lå så mild og god.
Bar sin smerte uten klage
som et barn med freidig mot.


Så en dag hun spørger legen
som ved hennes seng da står:
"Får jeg komme hjemme til Påske,
A-10001-Ua-0011-040.jpeg
får jeg komme hjem til mor?"


Lægen svarer henne stille:
"Nei, mitt barn jeg knapt det tror,
men til Pinse kan det hende
du får komme hjem til mor".


Pinsen kom med grønne skover
blomsterprakt på mark og eng.
Men den lille piken lå der
OB.Y2493.jpegbundet til sin sykeseng.


Og når høsten ubarmhjertelig
nøster hennes svake bryst,
spørger hun en gang imellom:
"får jeg komme hjem til høst?"


Lægen svarer henne ikke
stryker hennes gyldne hår.
Der er tårer i hans øyne
når han vender seg og går.


Høsten kom med fred ifølge
julens glade høytid kom.
Men den lilles røst var stille 
og den lilles seng sto tom.


Og av venner ble hun hentet
lagt under sneens kalde skrud.
Endt var hennes lange vente
hun var flyttet hjem til Gud.
 
 

Anonymkode: c8b36...c99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.10.2018 den 22.48, Perelandra skrev:
 

Ja, særlig Vesle Blakken :grine:

En annen trist klassiker er I en sal på hospitalet om den lille dødssyke jenta som spurte om når hun skulle få komme hjem. 

Jepp! Og jeg har grått mange tårer til « Bruno» 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Bruno_(Aftenbønnen)

...og der begynte jeg jammen igjen, selv om jeg ikke har tenkt stort på sangen de siste 30 årene. 😂😭

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:
 

Fy f! Ble faktisk litt kvalm der. Falt over 50 etasjer. Sangen har endret mening for meg for alltid. Hadde aldri hørt om det tidligere. Stakkars lille gutten og foreldrene... 

Anonymkode: 8fdfe...918

Utrolig trist sang, men om du først nå fikk med at den handler om sønnens død så er det bare halve historien .Eric Clapton bodde ikke sammen med barnemoren  og hun hadde all omsorgen. Eric prioriterte ungen sin ekstremt lavt. Men på slutten så prøvde han å endre det og dagen før  sønnen døde var første dagen han hadde en hel dag alene med sønnen. Da skal han ha sagt til barnemoren at han endelig skjønte hva det vil si å være far og sønnen nå skulle bli hans jobb nr1. Dagen etter dør sønnen på bare fire år i den tragiske ulykken. 

Derav første linje: Would you know my name If I saw you in heaven?  

Anonymkode: 87067...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:
 

Utrolig trist sang, men om du først nå fikk med at den handler om sønnens død så er det bare halve historien .Eric Clapton bodde ikke sammen med barnemoren  og hun hadde all omsorgen. Eric prioriterte ungen sin ekstremt lavt. Men på slutten så prøvde han å endre det og dagen før  sønnen døde var første dagen han hadde en hel dag alene med sønnen. Da skal han ha sagt til barnemoren at han endelig skjønte hva det vil si å være far og sønnen nå skulle bli hans jobb nr1. Dagen etter dør sønnen på bare fire år i den tragiske ulykken. 

Derav første linje: Would you know my name If I saw you in heaven?  

Anonymkode: 87067...e1c

Conor er sønnen. 

Conor died in March 1991. The day before had been one of the happiest days in Eric and Lory's life. 'It was a special day. Conor and I had come to New York for Easter to spend time with Eric and he had taken Conor to the circus on Long Island. They had such a great time. When Eric got back he looked at me and said, "I now understand what it means to have a child and be a father." He was so happy. That day I saw a new future for us. It was the first time that Eric had ever had Conor on his own. Eric was so happy and said from then on when he had Conor he wanted to look after him without any help. I was delighted and said, "Are you sure?" He insisted that he would look after him, cook for him and wash him all by himself. He said, "I want him to come to London where I can take care of him." He had finally discovered what is meant to be a father, then fate broke this.'

http://www.eric-clapton.co.uk/interviewsandarticles/loryinterview.htm

Anonymkode: 87067...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...