Gå til innhold

For en makt KrF sitter på! Abort


Parasoll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt at man velger abort om fosteret har down syndrom. De kan være herlige mennesker å bli kjent med, men samtidig så er det veldig mye ekstra jobb for foreldrene og de nærmeste. Det krever mye tilrettelegging og ekstra oppfølging, og det er ikke alle foreldre som orker eller har kapasitet til å få et barn med spesielle behov. Og når de vet på forhånd at den oppgaven kan bli for hard, så burde muligheten for å ta abort ved downs fortsatt være der, istedenfor å bli tvunget til å måtte beholde barnet slik Krf nå vil.

 

 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest COSL Innovator

Helt sprøtt at det drittpartiet skal ha så stor makt, de er vel knapt over sperregrensa. Eller er de under grensa kanskje.

Håper Hareide går på ett gnistrende nederlag og mister jobben som leder i KrF.

Endret av COSL Innovator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår dere virkelig ikke hvorfor dere ikke liker KrF? Jeg forstår at folk er blind. Men dette er så obvious! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det partiet få  så mye makt? Hvordan? Når? Hvorfor vil Høyre samarbeide med dem? Dette er ærlige spørsmål

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest COSL Innovator
23 minutter siden, Ginavn skrev:
 

Hvorfor skal det partiet få  så mye makt? Hvordan? Når? Hvorfor vil Høyre samarbeide med dem? Dette er ærlige spørsmål

Høyre vil jo samarbeide med de ellers kan KrF felle hele regjeringen hvis de på landsmøte går for å samarbeide med Ap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk at de bruker makten til å utfordre disse avskyelige lovparagrafene som truer et mangfoldig samfunn med plass til alle. Heia Erna som vil se på lovverket! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har satt meg helt inn i dette så er det noe usmakelig med sorteringssamfunnet. Jeg synes ikke det er noe bedre å sortere bort barn med downs enn det er å sortere bort jenter slik det har foregått i enkelte land.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.

Lett å sitte og pjatte om mangfold og "sorteringssamfunnet" når en ikke har vært oppi det selv. Rett og slett egoistisk er det. La oss gå bakover i tid inn i fremtiden, burde vært Krfs valgmotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre-leder Trine Skei Grande sier nei til å gjøre endringer i abortloven. Det samme gjør Ap. Jeg antar at SV også vil si nei. Sp kan si ja på enkelte punkt. Hva sier Frp?

Jeg tviler på om det er flertall på Stortinget til å gjøre store endringer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hebben skrev:
 

Forstår dere virkelig ikke hvorfor dere ikke liker KrF? Jeg forstår at folk er blind. Men dette er så obvious! 

Kan du fortelle meg hvorfor jeg ikke liker Krf?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Drizzt skrev:

Å fjerne retten til selvbestemt abort når fosteret bærer alvorlig avvik er umenneskelig.

Orker man ikke oppdra barnet selv finnes det alternativer utover å ta livet av de, å avslutte et liv kun fordi fosteret har downs minner om menneskesyn fra land vi neppe vil sammenlignes med og et moralsk forfall som egoismen feministene har fremmet de siste tiårene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Example skrev:
Men hvor samfunnsnyttig er det?

Prinsipper er viktigere enn kroner og øre, staten skal ikke være den som avgjorde hvem som har rett til å leve og hvem som skal kastes i søpla fordi de tilfeldigvis har en medfødt sykdom. Alternativer finnes for de som ikke gidder å ta ansvar for egne handlinger, og som er bedre enn å avlive de.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
2 timer siden, Drizzt skrev:
 

Verdier? Til å spy av. Et mer kvinnehatende parti skal man lete langt etter. Erna dritter seg fullstendig ut i denne saken. Det bør være helt utelukket å gå tilbake 259800 skritt i utviklingen bare for å tilfredsstille noen få tusen personer i dette landet. Å fjerne retten til selvbestemt abort når fosteret bærer alvorlig avvik er umenneskelig. Kvinner kommer fortsatt til å ta abort etter å ha testet seg i Sverige eller Danmark. De som ikke har råd til å dra til utlandet for å teste seg, kommer til å føde et uønsket barn og enten gå i kjelleren selv, eller forlate barnet til adopsjon. Hvorfor må det skapes så mye smerte for så mange mennesker? Det må være hver enkel kvinnes valg og vurdeirng om hun vil, orker, har lyst på, klarer og er klar for å oppdra et barn med spesielle behov og være småbarnsforelder livet ut. Dette kvinnefiendtlige partiet har ingenting på Stortinget å gjøre.

Det er mer umenneskelig å ta liv av dette barnet. Og jo, det er et barn, ikke en celleklump. Jo, de bør ha like rettigheter som alle andre. Nei, det er ikke kvinnens kropp, men et eget individ. 

Det er ikke et kvinnefiendtlig parti, Det er et parti som jobber for at alle, inkludert kvinner, skal ha livets rett. Det er et parti som forsvarer de svakeste. Det er et parti som setter menneske i sentrum og som vil forhindre drap av ufødte fostre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...