AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #1 Skrevet 17. oktober 2018 Jeg er gravid i uke 25 og har mye utflod (hadde det i sist svangerskap også). Det lukter ikke vondt, men fuktigheten gjør at jeg blir sår nedentil, spesielt langs kjønnsleppene. Har dere noen gode råd? Er det noen kremer som kan lindre? Anonymkode: ef084...ec8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #2 Skrevet 17. oktober 2018 Hiver meg på her - sliter med det samme 😣 Anonymkode: ff6a6...b4d
Muskath Skrevet 17. oktober 2018 #3 Skrevet 17. oktober 2018 Tena barriere krem er bra. Beskytter mot fukt. Ellers er salver med zink gode: Aselli, Inotyol og silulen. De siste lindrer når du først er blitt sår.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #4 Skrevet 17. oktober 2018 Truseinnlegg som byttes ofte og god hygiene UTEN såpe. Anonymkode: d9ea9...d53 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #5 Skrevet 17. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Truseinnlegg som byttes ofte og god hygiene UTEN såpe. Anonymkode: d9ea9...d53 Dropp truseinnleggene, bytt heller truse. Anonymkode: 0fe36...06a 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #6 Skrevet 17. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Truseinnlegg som byttes ofte og god hygiene UTEN såpe. Anonymkode: d9ea9...d53 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dropp truseinnleggene, bytt heller truse. Anonymkode: 0fe36...06a TS her. Truseinnlegg syns jeg har gjort det verre egentlig. Blir "klamt". Bytter truse 2-3 ganger for dagen. @Muskath Takk for tips. Har prøvd med inotyol nå og det lindrer i alle fall! Anonymkode: ef084...ec8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #7 Skrevet 17. oktober 2018 Høres mer ut som du har sopp eller noe altså. Det er helt vanlig å være fuktig nedentil, og man skal ikke bli sår av det Anonymkode: 298ea...2f5 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #8 Skrevet 18. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres mer ut som du har sopp eller noe altså. Det er helt vanlig å være fuktig nedentil, og man skal ikke bli sår av det Anonymkode: 298ea...2f5 Det er faktisk ikke vanlig å være så fuktig nedentil at trusa blir våt. Anonymkode: f362d...4e7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #9 Skrevet 18. oktober 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ikke vanlig å være så fuktig nedentil at trusa blir våt. Anonymkode: f362d...4e7 Med mye utflod er det faktisk det,herlighet. Det er kanskje ikke vanlig for deg,men det hender andre. Jeg har det helt likt. Mye utflod nå i graviditeten,ganske tyntflytende. Bruker ikke truser til vanlig,men nå må jeg det. Intimbarbering er ikke så lett,så ei stund hadde jeg mye hår,og når det da ble fuktig ble det sårt over tid. Ubehagelig... Anonymkode: 351ad...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #10 Skrevet 18. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mye utflod er det faktisk det,herlighet. Det er kanskje ikke vanlig for deg,men det hender andre. Jeg har det helt likt. Mye utflod nå i graviditeten,ganske tyntflytende. Bruker ikke truser til vanlig,men nå må jeg det. Intimbarbering er ikke så lett,så ei stund hadde jeg mye hår,og når det da ble fuktig ble det sårt over tid. Ubehagelig... Anonymkode: 351ad...d5a Poenget er at det faktisk ikke er vanlig å ha så mye utflod. Anonymkode: f362d...4e7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #11 Skrevet 18. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at det faktisk ikke er vanlig å ha så mye utflod. Anonymkode: f362d...4e7 Årsaker Den normale forandringen i utflod under graviditeten skyldes at skjeden mottar høyere blodforsyning under graviditeten. Dette gir økt aktivitet i slimhinnen og økende slimproduksjon. Dessuten vokser cellene i slimhinnen og avstøtes i høyere grad. Økt avstøtning og økt væske gir sammen både større mengde og endret konsistens på utfloden. -klipt fra NHI.no Anonymkode: 351ad...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #12 Skrevet 18. oktober 2018 Klipt fra altformamma.no Økt utflod er for mange ett av de første graviditetstegnene. Og når man så er gravid, så vil den variere i mengde og konsistens gjennom hele graviditeten. Alt fra tynn og fargeløs til tykk og gul er helt normalt. Noen merker også eggløsningen sin på utflodens seigere konsistens. Av Jordmor Siri Anonymkode: 351ad...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #13 Skrevet 18. oktober 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Høres mer ut som du har sopp eller noe altså. Det er helt vanlig å være fuktig nedentil, og man skal ikke bli sår av det Anonymkode: 298ea...2f5 TS her. Det er ikke sopp, det har jeg hatt før. Det er ikke snakk om normal fukt heller, men veldig mye pga graviditeten. Det blir klamt og da blir det sårt. Kan melde om at inotyol har fungert kjempebra! Anonymkode: ef084...ec8 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #14 Skrevet 18. oktober 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Dropp truseinnleggene, bytt heller truse. Anonymkode: 0fe36...06a Hvis jeg ikke skal bruke truseinnlegg så blir buksa våt, så det er ikke et alternativ for alle. Anonymkode: d9ea9...d53 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #15 Skrevet 18. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at det faktisk ikke er vanlig å ha så mye utflod. Anonymkode: f362d...4e7 Wow snakk om å være uvitende.. Det er SVÆRT vanlig å ha mye utflod som gravid. Det kan til og med renne ned mellom lårene slik at man tror at vannet har gått. Anonymkode: d9ea9...d53 6
mammahjarte Skrevet 18. oktober 2018 #16 Skrevet 18. oktober 2018 Eg bruker Tena Lady Ultra mini, byte kvar morgon, lunsj og når eg kjem heim. Går utan truseinlegg heima, då byte eg heller truse. Eg har hatt mykje utflod heile svangerskapet, jordmor sa til meg at det var veldig normalt men variere frå person til person. Hmm Tena barriere krem... 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå