Gjest Nuppdupp Skrevet 21. oktober 2011 #61 Skrevet 21. oktober 2011 nei er over gjennomsnittet som er 168.. er 173 woho. har ikke lyst til å være høyere
Gjest Beccaa Skrevet 9. november 2011 #62 Skrevet 9. november 2011 Altså jeg er 16 år å er 1.82 å jeg liker ikke høyden.. Nesten alle gutter er lavere enn meg, er veldig tynn så finner aldri bukser som passer. : / Høyden min har alltid blitt kommentert å jeg trives ikke med høyden heller. Tørr ikke gå i høye hæler med mindre jeg går i byen med mamma som er 1.86 høy.. Noen som har tips til hvor jeg får kjøpt lange å smale nok bukser? =)
Umulius84 Skrevet 9. november 2011 #63 Skrevet 9. november 2011 Altså jeg er 16 år å er 1.82 å jeg liker ikke høyden.. Nesten alle gutter er lavere enn meg, er veldig tynn så finner aldri bukser som passer. : / Høyden min har alltid blitt kommentert å jeg trives ikke med høyden heller. Tørr ikke gå i høye hæler med mindre jeg går i byen med mamma som er 1.86 høy.. Noen som har tips til hvor jeg får kjøpt lange å smale nok bukser? =) Vero moda har 36 i lengden. De finnes vel i alt fra 34 og oppover i livvidde! I tilegg har levis endel lange, på bl.a carlings:)
rastløs_89 Skrevet 10. november 2011 #64 Skrevet 10. november 2011 178 høy og i grunn fornøyd med det. Men hadde ikke klaga om jeg hadde våkna opp en dag, 5 cm lavere heller ! Har vel egentlig aldri blitt direkte mobba for høyden, til og med ikke i de mest "sårbare åra" på barne og ungdomsskolen. Men får nesten daglig kommentarer på hvor lang jeg er... men så er jo mange flinke til å kommentere alt ved andre, ikke bare høyde, så det får jeg vel bare tåle. Går lite i høyhælte sko egentlig, kun en sjelden anledning med 5-8cm hæler. Synes det er flott med høye damer som er sikre nok på seg selv til å rage høyt; dessverre er ikke jeg så tøff, og føler meg ikke komfortabel med det. Ingen tvil om at de fleste mannfolk synes jeg er høy, men føler ikke at jeg skremmer de bort heller
Maddebs Skrevet 10. november 2011 #65 Skrevet 10. november 2011 er 178 høy her det er tre situasjoner jeg opplever ganske ofte hvor jeg synes høyden min er plagsom og det er - Når jeg og mannen skal ut og jeg ALLTID er høyere enn han (vi er like høye i sokkelessen) - Når jeg skal kjøpe bukser - Når jeg skal kjøpe topper og jeg alltid må opp en størrelse fordi de er for korte på armene eller i livet! Ellers så har jeg en veldig positiv ting ang det å være litt høy - Når du er gravid så sier leger at de over 175 har en halv etasje ekstra, og vi får ikke de samme STORE magene skal det sies (stemmer med meg, jeg var liten gravid)
Gjest Elisen Skrevet 10. november 2011 #66 Skrevet 10. november 2011 Er 1.76, og syns det er litt for høyt! De fleste vennene mine er mye lavere enn meg, og jeg føler meg så utrolig stor når vi går side ved side. Det er vanskelig å finne bukser som er lange nok. Har ofte prøvd bukser som er merket "Extra long" eller "super long", og så er de likevel alt for korte!! Arrrrg.. Men - dere andre jenter som er høye, sliter ikke dere også med å finne gensere/jakker som er lange nok i ermene?? Typiske hettegensere er ALDRI lange nok i armene til meg! Og de er også for korte i kroppen, de stopper liksom rett på hoftene, så hvis jeg tar tre skritt eller bøyer meg litt framover, så har genseren allerede glipp opp på magen (har breie hofter og kjempesmal midje, det forsterker nok problemet...) Og vinterjakker er et lite mareritt å finne, blir jo iskald når ermene på jakka stopper flere cm før håndleddet starter...
Maddebs Skrevet 10. november 2011 #67 Skrevet 10. november 2011 Men - dere andre jenter som er høye, sliter ikke dere også med å finne gensere/jakker som er lange nok i ermene?? Jo, referer til innlegget over ditt! er et møkka problem!
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #68 Skrevet 12. november 2011 Jeg er 178 og for så vidt fornøyd med det, men synes ikke jeg kan ha sko med hæler. Det er grunnen til at jeg kunne tenke meg å være litt lavere. Hvor høye hæler synes dere jeg kan ha? Har problemer med dette.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #69 Skrevet 12. november 2011 Er 168 cm. gjennomsnittet for kvinner? Trodde det var 165 cm., jeg. Selv er jeg 168 cm. Jeg synes ikke det er høyt selv, hvilket det heller ikke er. Helt passe. Likevel blir jeg hele tiden omtalt som "høy og slank", men noe spesielt høyere enn alle andre er jeg jo ikke.
annietea Skrevet 27. november 2011 #70 Skrevet 27. november 2011 Jeg er 170, er er greit fornøyd. Kunne gjerne vært høyere
CoffeeCup Skrevet 27. november 2011 #71 Skrevet 27. november 2011 Etter diskusjoner om høye menn og lave kvinner (på seksualitet), om vekt- og størrelsesproblematikk (i dette foraet), tenkte jeg jeg skulle høre om det fantes andre damer enn meg som er høyere enn "normalen" her inne. Og høre deres mening om f.eks. hva som er "høyt". Selv er jeg 1.83 cm på strømpelesten, og ser ikke på damer under 1.80 som "høye". Anybody out there? Som jeg kan spørre om: - Er du fornøyd/misfornøyd med høyden din? - Har du noen spesielle (morsomme?) opplevelser med høyden din? - Påvirker høyden din deg i jobb/fritid? - Hvor kjøper dere klær? (BIB er liksom ikke for oss) etc. Jeg er også 183 flotte cm :D Tok en stund å sette pris på det. Men nå er jeg veldig glad jeg er høy! Slet med det når jeg var yngre. Har ikke noen spesielle opplevelser med høyden min nei...Annet enn at jeg syns at høyden min gjør/alltid har gjort at folk har tatt meg mer seriøst enn mine bittesmå venninner. Spesielt i jobbsammenheng, men også generelt. Folk rundt meg som også legger merke til det. Jeg har ingen problemer med å finne meg lange nok bukser og gensere som passer! Skjønner ikke at det er så mange lange som sliter med det egentlig. Jeg har til og med ganske lange ben ift kroppen min, er også ganske slank. Kjøper som regel Lee, Diesel, Levis eller noen ganger på Vero Moda, Bikbok, Zara o.l. Aldri Hennes, Cubus, Kappahl, da blir fasongen helt feil. Noen kjoler blir alt for korte, og hoftene på kjolen blir for høye, men har ingen problemer med å finne noe som passer der heller.
Gjest henriett3 Skrevet 27. november 2011 #72 Skrevet 27. november 2011 Jeg er 1.62 og er veldig fornøyd med å være så lav.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #73 Skrevet 27. november 2011 Er 176, og skulle gjerne vært lavere... Finner aldri jakker/gensere som er lange nok i armene og i lengden på magen... Og slike kåper med belter på er bare å glemme, da beltet havner altfor langt opp til at det er pent... Bukser har jeg sjelden problemer med lengden på, men jeg handler bare på only/vero moda da det er de eneste som passer kroppsfasongen min... Og av en eller annen grunn har jeg en tendens til bare å finne gutter som er like høye som meg eller LAVERE! Føler meg jo som en flodhest ved siden av de, selvom jeg har slank kroppsbygning...
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #74 Skrevet 27. november 2011 Og av en eller annen grunn har jeg en tendens til bare å finne gutter som er like høye som meg eller LAVERE! Føler meg jo som en flodhest ved siden av de, selvom jeg har slank kroppsbygning... Prøv å sikte deg inn på menn heller, de er som regel fullt utvokst. 1
Gjest *smak* Skrevet 27. november 2011 #75 Skrevet 27. november 2011 En annen ting jeg har observert mtp oss høye, er hvor mye flottere vi bærer en del klesplagg. Jeg har mange kåper og kjoler jeg får mange komplimenter for, men når venninnene mine spør meg om å låne de, ser de bare ... helt ordinære ut... Selv om de passer ellers, så blir det liksom feil lengde. Grunnen til at modeller alltid er høye, er vel nettopp fordi de bærer klesplagg flottere.. Selv er jeg 170 altså ingen modell-høyde..
Gjest kath93 Skrevet 29. november 2011 #76 Skrevet 29. november 2011 Synes det er kjempeflott og vakkert å være høy jeg :-) Storesøstern min er 176 og hun er kjempeflott, selv om hun kanskje ikke alltid syntes det da hun var yngre. Selv er jeg 170 og trives med det, men hadde ikke sagt nei til å være høyere :-) -Men jeg tror det viktigste er å trives med høyden sin, om den er 151 eller 186, det er flott uansett!
Villemoe Skrevet 29. november 2011 #77 Skrevet 29. november 2011 Jeg er 176 og kunne gjerne vært høyere... Det er flott med høye jenter . Kommer man over de usikre tenåra så tror jeg de fleste på 183+ ( som jeg syntes er høyt) bærer høyden med stolthet..
aprikosogklem Skrevet 29. november 2011 #78 Skrevet 29. november 2011 Jeg er 177,5 og skulle gjerne vært lavere! Synes det er finere å være lavere også sliter jeg litt med å finne bukser som er lange nok i bena.
Gjest "gjest" Skrevet 29. november 2011 #79 Skrevet 29. november 2011 (endret) Hvor er dere høye jentene ? 1.97cm mann her og er lei alle små bertene på 1.60-169cm høyde, regner med de høye damene er på sørlandet:) Du skuffer. Hilsen 1.57 cm. Endret 29. november 2011 av "gjest"
Gjest henriett3 Skrevet 29. november 2011 #80 Skrevet 29. november 2011 Hvor er dere høye jentene ? 1.97cm mann her og er lei alle små bertene på 1.60-169cm høyde, regner med de høye damene er på sørlandet:) Hva har høyden å si når du elsker en dame?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå