Gå til innhold

Er du en høy dame?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter diskusjoner om høye menn og lave kvinner (på seksualitet), om vekt- og størrelsesproblematikk (i dette foraet), tenkte jeg jeg skulle høre om det fantes andre damer enn meg som er høyere enn "normalen" her inne.

Og høre deres mening om f.eks. hva som er "høyt".

Selv er jeg 1.83 cm på strømpelesten, og ser ikke på damer under 1.80 som "høye".

Anybody out there?

Som jeg kan spørre om:

- Er du fornøyd/misfornøyd med høyden din?

- Har du noen spesielle (morsomme?) opplevelser med høyden din?

- Påvirker høyden din deg i jobb/fritid?

- Hvor kjøper dere klær? (BIB er liksom ikke for oss)

etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 175 og strålende fornøyd med det!

Har en følelese av at det er over gjennomsnittet for jenter, men jeg føler likevel ikke at jeg rager i terrenget. Hadde ikke gjort meg noe å være enda høyere, men som sagt - 175 passer meg svært godt.

Jeg synes at alle jenter som er 175 og høyere er "høye", men får ikke "wow, hun var skikkelig høy"-følelsen før ca 185, tror jeg.

Jeg er så lang i beina at ikke alle bukser passer, de er ikke lange nok,

(kjenner du igjen det, eller? :wink: ), men ellers går det greit.

Skrevet

Jepp............ 180 er jeg - og STORTRIVES med det.

Kjøper klærne mine hvor det måtte være, og finner alltid noe som passer.

10na :D

Skrevet

Jeg er 176 cm høy, og føler meg "normal" med den høyden (ikke spesielt høy altså).

Om jeg er misfornøyd? Nei, jeg trives med den høyden jeg har. Men alt har sine bakdeler naturligvis. Kommer mer innpå det ved neste spørsmål.

Spesielle opplevelser: Ikke så morsom akkurat.... Men jeg husker fra de seks årene på ungdomsskolen og videregående da jeg tok buss til skolen, var så innmari liten benplass. Ikke kunne en breie seg utover to seter heller, for bussen var alltid full. Så det var bare å trykke bena på plass, og der satt man i 45 minutter hver vei. Hadde på følelsen at kneskålene ble knust to ganger om dagen fem dager i uka. Var helt nummen i ledda når jeg gikk av bussen.

Nå påvirker ikke høyden meg i det hele tatt. Klær er ikke noe problem når det gjelder høyden. Kjøper klær forskjellige steder. Blir som regel ei Levis bukse og en vanlig college genser, så da er det ikke så vanskelig.

Skrevet

Jeg er 178 cm, men ser ikke på meg selv som spesielt høy egentlig. Min mann er 198 cm, så sånn sett passer vi ypperlig sammen.

Nr det gjelder klær, så sliter jeg ofte med å finne bukser som er lange nok på beina, så det er litt av et styr når jeg skal handle det. Heldigvis har jeg funnet ut at Lindex har en del bukser som passer fin pasong, så jeg ender stort sett opp med å handle der.

Skrevet

:lol: Takk Majken. Endelig fikk jeg svar på hvorfor jeg er helt hysterisk for at noen skal ta på knærne mine: De får nok juling som det er! En ting er bussen. Charterfly er et mareritt, og de fleste kinosaler byr på store utfordringer etter 20 minutter.

Selv har jeg laange ben, Lindex handlet jeg på en periode, men nå finner jeg ikke noe langt der lenger. Handler stort sett Blues-bukser og Sand. Men det er ganske dyrt, syns jeg. Allikevel: Så høy som jeg er, syns jeg det ser dobbelt dumt ut med for korte bukser.

Levis kan jeg dessverre ikke bruke i jobb, ellers er 36 tommers benlengde på de buksene akkurat passe om jeg strekker de etter vask...

Går dere med høye sko da? Det gjør jeg gjerne. Spesielt på jobb. Har fått mange merkelige kommentarer ala "gjør du det for å skremme oss eller" (av menn på jobb)? av det, men det flirer jeg av. Jeg bruker jo ikke 10 cm hæler heller da, men om mine mannlige kollegaer blir redde for meg, er det ikke sikkert det er negativt...

Hjemme går jeg mer flatskodd. Samboen min er 13 cm lavere enn meg, og det er mer praktisk å ikke øke forskjellen...

Noen nevnte i en annen diskusjon at det er en fordel i arbeidslivet å være høy. Merket det? Jeg tror jeg har merket det. Syns liksom endel ting går veldig greit, og sliter ikke med likestillingsspørsmål så ofte. Jeg er liksom ikke noen "småjente", slik jeg har opplevd at mine lavere medsøstre svært ufortjent kan bli behandlet som.

Og så er det en fordel å være høy på 17. mai. :sjarmor: Har dere merket det? Når man bare rager over alle, og slipper kalustrofobien i en folkemengde.

Når jeg er med mindre venninner, sier jeg alltid bare at de skal se etter meg i forsamlinger. Jeg rager jo. Det er ikke så lett å få øye på henne på 1.65 da...

Ulemper? Jeg kan aldri snike i køen. Jeg ble aldri kastet i snøfonna (for stor og tung) (ja - det VAR en ulempe i en viss alder). Jeg kan aldri veie 62 kilo, og bruke str. 36 :wink: . Jeg blir aldri nett og yndig. Jeg syns alltid godt på dansegulvet, spesielt på "jentedansene" (kan jo være en fordel også da).

En annen ting jeg syns er morsomt, er de som forteller meg at det er flott å være høy, for alle modellene er jo det... Jada, de er høye. Rundt 1.75. Jeg ville nok vært for høy. Dessuten er jeg ikke akkurat modell-lookalike, så jeg føler meg alltid dum når noen kommer med slike "trøstens ord", eller hva det er de egentlig gjør.

Andre ting....?

Skrevet

Vet ikke om dere vil kalle det høyt, men er 1.77/1.78. Mange jeg treffer syns det er høyt til å være jente.

Enkelte ganger skulle jeg gjerne vært lavere..blir oftere lagt merke til og er ikke alltid man ønsker det da :wink:

Har lange ben og bukser kan ikke kjøpes hvor som helst.

Vero moda har ofte lange bukser.. bik bok har jeg funnet bukser et par ganger. Pop-in og forresten.. men litt kjedelige ofte. Og neste stopp..

En butikk til på oslo city forresten..husker ikke hva den heter,men de har bukser som ikke "alle andre" har.

Kommer med flere når jeg husker dem..

Blitt flinkere til å bruke skjørt da.. har endelig funnet ut at det er ganske stilig når man er høy.

Var på en konsert i spektrum en gang..DET er de værste timene jeg har vært med på.. Hadde sitteplasser(dumma) og der var det TRANGT med plass til beina. Aldri mer :ler:

Hva syns egentlig gutta er høyt til å være jente..?

Skrevet

1.78 cm, og dtrålende fornøyd med det!

På barneskolen ble jeg kaldt 10 meteren, men tok meg ikke nær av det.

Har ikke problemer med bukser heller. Levis har alltid min størrelse, men det kan jo være litt problematisk på HM eller bik bok da.

Syntes det er deilig å være høy, jeg :kul:

Skrevet

Jeg er over normal gjennomsnitts høyde. Rekker ca. 178 cm fra bakken.

Er fornøyd med det, men har ofte problemer med å finne bukser som passer. :roll:

Skrevet

Er 1.80 presis, og veldig fornøyd med det! Hadde nok litt koplekser som barn, da jeg også var høyere enn gutta... Men det er flott å være høy!

Sliter litt med bukser ja, har blitt litt bedre nå som moten har bukser som er lange i bena. Et lite tips til dere i Oslo: Neste Stopp på Oslo City kjøper inn en del bukser med ekstra lengde i bena. Snakket med innkjøperen der for ca et år siden, og har funnet flere bukser der. Det irriterer meg at man mange steder må opp i livmål for å få lange nok bukser, det er da få som er både høy og kraftig!

Får masse kompplimenter for høyden min (og føler at de er ekte). Min mor får riktignok litt angst når jeg bruker sko med hæler og rager høyt over min kjære (han er 1.78), men det plager ingen av oss. Får nevne at min mor har hatt komplekser for sin høyde, enda hun bare var 1.72. Det var ikke vanelig med jenter på over 1.70 på den tiden hun var ung.

Må ellers si at jenter under 1.78 regner jeg ikke som høye i det heletatt, 1.75 er jo helt normal høyde for jenter nå.

Gjest Anonymous
Skrevet

Oj, så høye dere er alle sammen.

Jeg blir bare en lite bøtteknott på 1.68 i sammenlikning. Men det går greit. Jeg er fornøyd med høyden og har sjelden problem med klær, hvis det ikke er bukser da eller flotte selskapskjoler eller.......

Oppdager at mye flott tøy (ikke hverdagstøy a la KappAhl og Lindex) ofte er laget for de med litt lenger bein. Har etpar venninner som er ca 10-12 cm høyere og de sklir rett inn i de lekreste kjoler og jeg vet ikke hva.

Skrevet

Jeg er bare 1.65 høy, eller lav.... :ler:

Og så og si ALLTID er buksene ALT for lange i beina!!!!!!!

Kanskje det har med at jeg liker klær på neste stopp og vero moda??

sånn er det med det. :briller:

Skrevet

Jada jeg er høy. 176-177 cm..

Føler meg flott i den høyden. Eeer bare så praktisk med lange bein!!

Også "ser man så mye" ;) ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Var i England for noen år siden, og der så jeg noen butikiker som het "Long Tall Sally" med utelukkende klær for høye kvinner. Sikkert bra utvalg og verd et besøk om man er på de kanter.

Skrevet

Jeg og vil være høy!!!!!! :-? Greit nok.. jeg er kanskje ikke liten. Men 170 er ikke så mye det.. Så jeg vil bare si til alle dere der ute som er over 175.. vær stolt over høyden deres uansett.. tenk på at det sitter en liten jente og misunner dere :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg er selv 165 jeg. Ikke den høyeste. Men jeg har aldri problemer med å finne klær. Må jo bruke de minste størrelsen: 32-34 eller xs-s. Og de passe perfekt. Fornøyd med meg selv jeg.

Skrevet

Er selv bare stusselige 162 cm høy på sokkelesten.

Kunne gjerne vært høyere, det hadde vært en fordel.

Det aller største problemet er bukser. Jeg må legge opp hver eneste bukse jeg kjøper fordi de er for lang i bena. Og jeg må si at jeg synes det er litt urettferdig at det bare blir laget bukser for høye mennesker.

Hva med oss som ikke er så høy da? Jeg har lett overalt jeg, men resultatet er det samme: buksen er for lang i bena....Ja ja.......

Jeg handler på Kappahl, Cubus, H&M og Lindex.

Skrevet

Og kjoler og ja. Kan ikke bruke kjoler heller jeg for de er for lange de og....Kan jo bruke korte kjoler og da, men jeg liker lange kjoler best.

Skrevet

Ja, de lager verken bukser eller kjoler for jenter som er så lange som meg, ihvertfall. Må kjøpe spesielle merker (har funnet 2 - TO - merker med lange nok bukser).

Og om man ser i sømmonnet på dagens bukser, ser man at det går ikke an å legge dem NED.

Men jeg ser selvsagt at det er problemer begge veier. Det er jo ikke alle klær som blir pene når de er lagt opp heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...