Absol Skrevet 15. oktober 2018 #1 Del Skrevet 15. oktober 2018 Oppskriften sier, i info, at det skal økes mot høyre før mm og mot venstre etter mm, hvilket virker logisk, men så, i selve oppskriften står det "strikk 16 r, øk (venstre) 1r (mm) øk høyre " ??????? Legger ved bilder fra oppskrift mens jeg setter i gang med å øke på den logiske måten 🤣🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #2 Del Skrevet 15. oktober 2018 Hva er egentlig spørsmålet ditt? Leser det første sitatet som bare en generell forklaring på at høyre og venstrevridd økning skal brukes, dette har ikke vært så vanlig i norske oppskrifter så er nok bare en fremheving for å gjøre folk ekstra oppmerksomme på det. Det andre sitatet er selve oppskriften, der det tydelig kommer fram at det skal være en maske rett mellom økingene, og markøren kan plasseres i selve den masken. Eller noen ganger skrives det som her, at markøren som merker midtmasken plasseres rett før/etter den. Anonymkode: 4721e...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 15. oktober 2018 #3 Del Skrevet 15. oktober 2018 Tipper jakken strikkes fra halsen og ned. Og da betyr det at det økes ved ermene, og forskjellen på høyre og venstre er hvilken vei maskene skal ligge. Slik må det være eller så vil det se fælt ut. Forklart her: https://pickles.zendesk.com/hc/no/articles/209748069-Øke-til-høyre-og-venstre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Absol Skrevet 15. oktober 2018 Forfatter #4 Del Skrevet 15. oktober 2018 Den strikkes fra bunnen og opp. I forklaringen står det at økning før mm skal være til høyre og i oppskrift står det at den skal være til venstre. Om jeg gjør som oppskriften sier vil økningene peke "innover" mot mm hvilket blir helt feil i mitt hode? Lurer bare på om noen har strikket denne jakka og vil fortelle meg hvordan de la økningene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strikkemary Skrevet 13. mai 2019 #5 Del Skrevet 13. mai 2019 Hei! Den strikkes ovenfra og ned. Økningene gjør du ved at før merketråden stikker du venstre p inn under lenken bakfra (rett), og etter merketråden stikker du venstre p inn under lenken forfra (vridd rett). Føler oppskriften er litt selvmotsigende, så jeg måtte ta opp! Men det jeg skrev nå er i hvert fall sånn det skal være 🙂 Håper det kan være til hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå