Gå til innhold

Hvor lang tid på oppussing?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg skal pusse opp badet mitt, og gleder meg selvsagt til det. Men, jeg gruer meg veldig til å være uten toalett. Har kun ett toalett, så må vel ha potte eller noe under ombyggingen. Hele badet må rives, og bygges opp på nytt.

Men, jeg reiser bort og er vekke 14 dager nå i høst. Får de byttet toalettet på 14 dager? Altså at jeg får ha det gamle nå frem til jeg reiser, og så får de på plass nytt innen jeg kommer hjem. Er det mulig? Jeg skal spørre snekkeren, men tenkte jeg skulle prøve her først siden det er helg etc. Er dette en mulighet? Ikke at de ordner hele badet på 14 dager altså, men akkurat toalettet hvertfall. Eller er toalett det første de tar ut og det siste som settes inn? Noen som vet?

Anonymkode: acbb0...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan sette inn toalettet igjen på ettermiddagen om det lar seg gjøre selv om de holder på med oppussingen. Så du kommer deg på do.

Hvor lang tid oppussingen tar, kommer jo helt an på hvor mye som skal gjøres. Men det tar ikke hele evigheten. Og mest sannsynlig er de ferdig med badet ditt på 14 dager om det ikke dukker opp noe totalt uventet.

Anonymkode: e2e37...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

De kan sette inn toalettet igjen på ettermiddagen om det lar seg gjøre selv om de holder på med oppussingen. Så du kommer deg på do.

Hvor lang tid oppussingen tar, kommer jo helt an på hvor mye som skal gjøres. Men det tar ikke hele evigheten. Og mest sannsynlig er de ferdig med badet ditt på 14 dager om det ikke dukker opp noe totalt uventet.

Anonymkode: e2e37...e88

Åå, tusen takk for svar! Jeg er singel og alene og har endelig etter mange års spinking og sparing fått kjøpt meg et bittelite gammelt hus - så alt dette her er helt nytt for meg! Jeg regner med det tar litt lenger tid enn 14 dager å bli ferdig med hele greia, da det må rives helt ned og bygges opp igjen fra bunnen av.. Er omtrent bare bordkledningen på utsiden som får stå :fnise: Men er som sagt bare toalettet som er ''problemet'' for meg - vask har jeg på kjøkkenet og dusj har jeg på jobb :) 

Anonymkode: acbb0...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Åå, tusen takk for svar! Jeg er singel og alene og har endelig etter mange års spinking og sparing fått kjøpt meg et bittelite gammelt hus - så alt dette her er helt nytt for meg! Jeg regner med det tar litt lenger tid enn 14 dager å bli ferdig med hele greia, da det må rives helt ned og bygges opp igjen fra bunnen av.. Er omtrent bare bordkledningen på utsiden som får stå :fnise: Men er som sagt bare toalettet som er ''problemet'' for meg - vask har jeg på kjøkkenet og dusj har jeg på jobb :) 

Anonymkode: acbb0...f7f

Åja, skjønner!  Da tar det litt lengre tid, men ikke så veldig mye. Du får si ifra at de må tilpasse jobben så du kommer deg på do når du er hjemme iallefall! Har en som jobber med akkurat dette, og de bruker ikke noe veldig mye lengre tid enn 14 dager. Men som sagt, det kan dukke opp noe uventet som tar lengre tid.

men du kan også høre om de har toalett til campingvogn som du kan bruke om du blir helt uten, det hender firmaer har sånne ting på lur til kunder som deg!

Anonymkode: e2e37...e88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal totalrenovere badet, fått beskjed om 1 måned uten bad. Men de sa at de skulle la toalett stå så lenge som mulig, og få først på plass. Men gulv skal jo flytes, varmekabler legges +++ så regner med at par uker uten toalettet.

Anonymkode: ea561...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vell helt an på hvilken type toalett du skal ha. Skal det vegghenges så må jo de nye veggene og alt på plass før de setter på den nye doen..

Anonymkode: 089da...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Vi skal totalrenovere badet, fått beskjed om 1 måned uten bad. Men de sa at de skulle la toalett stå så lenge som mulig, og få først på plass. Men gulv skal jo flytes, varmekabler legges +++ så regner med at par uker uten toalettet.

Anonymkode: ea561...334

Takk for svar :) 14 dager uten toalett hadde jo funket hvis de får det til de 14 dagene jeg er bortreist :fnise:

17 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Kommer vell helt an på hvilken type toalett du skal ha. Skal det vegghenges så må jo de nye veggene og alt på plass før de setter på den nye doen..

Anonymkode: 089da...4ae

Neida, skal stå på gulvet. Har funnet ut at vegghengt koster mer enn det smaker. 

Anonymkode: acbb0...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikset badet vårt på 14 dager ca. Med riving alt av gulv og vegger. Nå hadde vi heldigvis et ekstra toalett "rom" i huset. 

Det og være bortreist under bygging er nok både poserivt og negativt. Har lest en del historier om det privat støvsuger har blitt brukt til betongstøv og private håndkler osv. I såfall ville eg gjerne fått noen til og gå innom av og til på kveldstid for og sjekke tilstanden. 

Anonymkode: b20a9...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanligst å bruke 3-4 uker på å totalrenovere. Det blandt annet på grunn av tørketider på lagene med membran osv. 

Det er mulig du kan få en portapotti i mellomtiden. 

Utstyret, dvs. møbler og toalett, er ofte det siste som kommer på plass igjen. Men siden du skal ha gulvstående toalett er det mulig det går litt raskere. 

Anonymkode: b2306...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...