Gå til innhold

Verste du har opplevd med "venner"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min beste venninne lå med min daværende samboer. Jeg fikk ikke vite om det før 5 år senere. I de 5 årene hadde hun gått inn og ut hjemme hos oss som hun alltid hadde gjort. Det var nesten det verste. Hun var visstnok alltid livredd for at jeg skulle få rede på det. Jeg har ikke snakket med henne etter jeg fikk vite. Det er en stor sorg over å ha mistet min beste venninne. Jeg tror på at det som skjedde var over på et par uker. Men kan aldri tilgi at hun har vært sammen med meg i 5 år etter det, vært på besøk hos oss, spist sammen, turer osv. 

Anonymkode: 1991b...64d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min beste venninne lå med min daværende samboer. Jeg fikk ikke vite om det før 5 år senere. I de 5 årene hadde hun gått inn og ut hjemme hos oss som hun alltid hadde gjort. Det var nesten det verste. Hun var visstnok alltid livredd for at jeg skulle få rede på det. Jeg har ikke snakket med henne etter jeg fikk vite. Det er en stor sorg over å ha mistet min beste venninne. Jeg tror på at det som skjedde var over på et par uker. Men kan aldri tilgi at hun har vært sammen med meg i 5 år etter det, vært på besøk hos oss, spist sammen, turer osv. 

Anonymkode: 1991b...64d

For et sykt menneske hun er.

Anonymkode: ebedb...cc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min beste venninne lå med min daværende samboer. Jeg fikk ikke vite om det før 5 år senere. I de 5 årene hadde hun gått inn og ut hjemme hos oss som hun alltid hadde gjort. Det var nesten det verste. Hun var visstnok alltid livredd for at jeg skulle få rede på det. Jeg har ikke snakket med henne etter jeg fikk vite. Det er en stor sorg over å ha mistet min beste venninne. Jeg tror på at det som skjedde var over på et par uker. Men kan aldri tilgi at hun har vært sammen med meg i 5 år etter det, vært på besøk hos oss, spist sammen, turer osv. 

Anonymkode: 1991b...64d

Men enn samboeren din da? Tilgir du ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Men enn samboeren din da? Tilgir du ham?

Nei. Han var en drittsekk. 

Men sviket hennes var større, ca ett års tid før jeg fikk vite hva som hadde skjedd, begynte jeg å åpne meg mer opp for henne hvordan jeg hadde det i forholdet. Det er helt forferdelig å tenke på at jeg betrodde meg til det jeg trodde var min beste venn. 

 

Anonymkode: 1991b...64d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Han var en drittsekk. 

Men sviket hennes var større, ca ett års tid før jeg fikk vite hva som hadde skjedd, begynte jeg å åpne meg mer opp for henne hvordan jeg hadde det i forholdet. Det er helt forferdelig å tenke på at jeg betrodde meg til det jeg trodde var min beste venn. 

 

Anonymkode: 1991b...64d

Jeg skjønner den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på et studie der det ble arrangert vinterleker. Et arrangement der studenter fra UIO og UIB møtes i Hemsedal og fester en helg. Man melder seg på som en gjeng som en deler rom med. En av dagene pleier det alltid å være kostymefest. Det vanlige er da at hver gjeng finner på et kostyme sammen. Eller ikke i mitt tilfelle. Gjengen jeg skulle dra med hadde nemlig bestemt seg for å lage sitt eget kostyme uten å inkludere alle i dette. Tre dager før avreise fikk jeg via mystorien til en av jentene, se at alle var hos henne for å lage kostymer. Da jeg så det ble jeg skikkelig lei meg. Husker at jeg gråt, men tenkte at de kanskje hadde glemt å fortelle meg det. Jeg hadde ikke vært på skolen den siste uken, og tenkte det kanskje hadde skjedd veldig spontant. Samtidig syntes jeg det var litt rart. Jeg er ganske sprudlende og utadvendt, mens to av jentene som var med er veldig stille og gjør lite ut av seg. Resultatet var at alle jentene bortsett fra meg møtte opp med kostymer. Føltes ikke akkurat særlig bra, og jeg hadde det egentlig ganske vanskelig hele helgen. Følte meg utrolig utenfor. 

At handlingen var bevisst ble jeg klar over da jeg omsider ble lagt til i gruppechatten 2 måneder etterpå og scrollet meg oppover til de første meldingene. Det viste seg at 4 av jentene opprinnelig hadde gått sammen, men ikke inkludert meg og en annen. La oss kalle henne Anne. En av jentene hadde nemlig skrevet: ''Kan Anne bli med på kostymet vårt. Hun spurte meg i stad, og får så dårlig samvittighet så jeg sa ja.''

Dårlig samvittighet? Hvor ekskluderende er det ikke å gå sammen og avtale et eget kostyme innad i gruppen som skal være på samme rom og henge sammen hele helgen? Ikke minst med tanke på at de visste at jeg var den eneste som ikke var inkludert.

Jeg slet med selvbildet mitt i lang tid grunnet dette, og ble veldig usikker. Angrer på at jeg ikke fant noen andre jenter å være sammen med. 

 

 

Anonymkode: e5a80...db4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.10.2018 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Verste var nok på bursdagen min da jeg fylte 18 år. Mamma lagde en god middag som tok tok et par timer. Kjøpt inn alkohol og slikt. Jeg var den siste i venneflokken på 4 som fylte 18. Planen var å spise tidlig, kose oss litt med alkohol også dra ut på byen. 
Alle 3 av venninnene mine hadde med seg kjæreste. Hele familien min forlot hjemmet tidlig den dagen. 

De spiste absolutt ingenting av selve maten, bare småspiste på hvitløksbaguettene, fordi de ville ikke feste med full mage. 
De tok med seg alkoholen (øl og rusbrus) i veska og sa "Vi skal på fest hos Ole (jeg kjente han ikke), ingen plass i taxien så du kan bestille deg en selv og komme etter". Ikke ga de meg adressen, ikke svarte de på telefonene mine den kvelden. 
 
Noen år senere så påsto de at kjærestene deres var de som pushet dem til å dumpe meg den dagen. Grunnen var fordi de ikke kjente meg. Så sa de unnskyld osv. Jeg sa ikke et ord, bare spyttet hun ene i ansiktet og gikk, aldri snakket med dem siden. 

Anonymkode: d23a1...53f

Tror du ikke de gjenkjenner denne historien her ?

aldri hørt verre. Så jævlig! ❤️

Anonymkode: db9be...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2018 den 14.36, AnonymBruker skrev:

Ikke selvopplevd, men fra søsteren min.

Hun og noen «venninner» var i Trondheim på jentetur. Ikke så koselig for søs da de andre(3stk) som var en venninne-klikk for helga dumpet henne på hotellrommet på fredagen og stakk på byen. Resten av lørdagen brukte hun på å følge med hvor de gikk for hvis hun stoppet på en butikk forsvant resten.

På søndagen under frokosten var de andre ferdige når hun kom ned så de gikk opp på rommene sine mens søs spiste. Da søs skulle sjekke ut og betale fikk hun en overaskelse. De ene venninnen var blakk og sa til resepsjonisten at søs hadde tatt på seg å betale for henne! Og ja, fuglene hadde fløyet til bussstasjonen gitt!  Søs nektet å betale og ringte onkel som er advokat og ga telefonen til resepsjonisten. Resepsjonisten fikk beskjed om at dette skulle ikke søs betale, også anbefalte hotellet å anmelde venninna for å ha stukket av fra regningen. 

Da søs møtte resten på bussholdeplassen sa hun fra til den blakke venninna hva som hadde skjedd og at skulle hun ikke bli anmeldt var det bare å gå på hotellet og betale.Nå.  Venninna flipper helt ut og trygler de andre om penger noe de ikke vil være med på. Enden på visa er at faren hennes må betale samme kveld. 

Bussturen hjem foregikk i stillhet og da de var fremme var vennskapet avsluttet for søs sin del.

Anonymkode: bbd44...d15

Bra jobbet av søs 👏

Anonymkode: db9be...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra jobbet av søs 👏

Anonymkode: db9be...5e6

Søs er brutal mot urettferdighet. 

På VGs var det en av jentene som skapte intriger og frøys ut venninner om de ikke var enige med henne. I gymmen spilte de basket og søs benyttet sjangsen til å klistre jenta så ettertrykkelig inn i ribbeveggen at hun måtte på legevakta.

Anonymkode: bbd44...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min daværende bestevenninne ble sammen med min ekssamboer som hadde behandlet meg dårlig (hun visste ALLE detaljer om ALT, utrolig guffent at hun «tok over han») 

Deretter sparket hun meg ut av venninneklubben vi hadde felles som møttes månedlig uten å fortelle meg det 😳

Vi hadde alltid støttet hverandre i alt og jeg skjønner fremdeles ikke hva som egentlig rablet for henne.

Anonymkode: f5ebd...dfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den siste i en rekke uoverensstemmelser mellom meg og et vennepar av meg, begynte det å tikke inn sms'er som var så stygge at jeg har aldri opplevd noe lignende hverken før eller etterpå. Jeg sluttet å svare på dem og satt bare og gapte til slutt. De brukte personlige ting om meg som jeg hadde delt i fortrolighet, og analyserte personligheten min, sa at jeg passet ikke til å leve alene, og at jeg burde finne meg en mann før jeg ble en bitter gammel kjerring, at den og den var ledig og jeg burde smi mens jernet var varmt osv. Jeg husker faktisk veldig lite av disse sms'ene nå, men noe husker jeg veldig godt. Vi hadde sett på våre astrologiske fødselskart sammen fordi mannen hadde litt peiling på astrologi, og han hadde hjulpet meg å bruke en gratis astro-side på nettet. En av smsene handlet om at jeg hadde jo en så vanskelig personlighet stakkars siden jeg hadde "solen i dødens hus". Jeg skjønte ingenting av det, og måtte google hva det var han mente for noe. Da jeg fant ut hva han mente, fant jeg også ut at det har jeg da ikke? Senere fortalte datteren deres meg at de pleier å sitte og liksom gjette på når noen er født da, og så lage et kart ut fra det, og de tror de er så intuitive at de får det til. De husket tydeligvis ikke fødselstiden min, så de gjettet seg til en tid og gjettet feil, og skrev en kort analyse av meg ut fra noe som ikke var mitt kart i det hele tatt. Jeg har mange ganger lurt på hvordan jeg har klart å rote meg borti så gærne mennesker.

Anonymkode: 9a705...40f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Denne personen er litt for perifer til å falle inn under kategorien "venn" men here it goes. La oss kalle henne MindFuck. Jeg bor i samme leilighet som jeg gjorde da jeg var samboer. MindFuck er ei i blokken som vi hadde litt kontakt med da hun hadde barn på samme alder som oss. (exen hadde to barn fra før av). Det fantes ikke nei i hennes munn ovenfor barna hennes og oppførselen deres var deretter.Da exen flyttet ryddet jeg opp diverse ting fra boden, skaffet litt nye møbler og la ut ting jeg ikke trengte på Finn. Etterhvert fant jeg ut at MindFuck hadde stalket meg på Finn og rapportert alt jeg la ut til exen. Her i forrige uke ble jeg spurt av exen om hvorfor jeg ikke betalte på lånene på leiligheten. Da hadde visstnok MindFuck overbevist exen om at jeg hadde latt lånene seile sin egen sjø uten at jeg nedbetalte på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en bestekompis som inviterte meg på besøk og ga meg øl før jeg var 18. Han prøvde seg ofte, jeg ville aldri, og ga klar beskjed om dette. Til slutt voldtok han meg da jeg hadde drukket for mye en natt. 
ellers... så hadde jeg to venninner som sto å så på at jeg ble banket av tre andre jenter. 

Anonymkode: 8c527...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

En jeg kjenner fra videregående tok plutselig kontakt ett par år etter skolen, fordi hun befant seg i samme by. Så kom hun med en historie om at det kollektivet hun egentlig skulle ha flyttet til plutselig var fullt. Noen av dem som bodde der hadde viss nok invitert noen helt andre til å bo der, selv om de viss nok hadde lovet min "venninne" å flytte inn der. Så denne "venninnen" min var plutselig strandet i en mer eller mindre ukjent by, hvor hun ikke kjente noen andre enn meg. Det var i alle fall hennes historie. I tillegg hadde hun fått sparken fra arbeidsplassen, fordi sjefen hennes ikke likte henne. Men så visste det seg at dette var ren løgn, og hun aldri hadde hatt noen jobb. 

Så jeg lot henne overnatte i min leilighet, og hun lovte at dette bare skulle ta kanskje en eller to dager til hun kunne finne på noe annet. Men hun forsynte seg veldig grovt av min mat, uten å kjøpe inn noe som helst selv. Når jeg skulle til butikken (og spurte om hun skulle være med å kjøpe noe) så fikk jeg alltid nei at hun aldri hadde behov for noe som helst. Men straks jeg var hjemme igjen snappet hun for eksempel en boks med iskrem fra en bærepose (mens jeg stod med ryggen til) og stakk til gjesterommet hvor hun hadde fått overnatte. Så spiste hun opp store deler av boksen i full fart, før jeg hadde lagt merke til noe som helst. Med temmelig mange poser å rydde vekk, så tok det tid før jeg la merke til at enkelte ting manglet.  

Ikke hjalp hun til med å rydde vekk heller, vaske bestikk, tallerken eller andre ting hun hadde brukt. Bare satte det på kjøkkenbenken til meg. Eller for eksempel støvsuge gulvet, eller hjelpe til med andre ting. Hvis jeg ba henne om å hjelpe til med ett eller annet, så fikk jeg bare "ja ja, kan fikse det senere!" men så skjedde det ALDRI noe som helst. Først etter flere dager spurte en bekjent (som kjente til både meg og denne "venninnen") hvorfor jeg gadd å hjelpe henne. Det visste seg at hun hadde overnattet hos flere andre hun kjenner, og funnet på historier om at hun var "hjemløs" og bedt folk om hjelp. Så hadde hjelpsomme folk tatt henne inn, og latt henne bo hos seg gatis i flere dager eller uker på samme måte som meg. 

Anonymkode: 42881...390

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...