AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #21 Del Skrevet 12. oktober 2018 2 timer siden, Honey Dew skrev: Nei, det blir ikke finere med et svart hulrom uten tenner. Ansiktet ditt vil også bli innsunket og du vil garantert ikke se bra ut Ts: innsunkent som hva? Anonymkode: 8417e...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #22 Del Skrevet 12. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: innsunkent som hva? Anonymkode: 8417e...2bf Tennene er en forlengelse av skjelettet og holder derfor huden oppe, og former ansiktet ditt. Det vil de ikke gjøre dersom de ikke er der. Hvordan har du forresten planer om å spise? Anonymkode: a164b...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 12. oktober 2018 #23 Del Skrevet 12. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: innsunkent som hva? Anonymkode: 8417e...2bf Som noen av disse https://www.google.no/search?q=person+with+no+teeth&safe=active&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi2jc6rg4HeAhVUhaYKHchqDsEQ_AUIDigB&biw=1745&bih=853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #24 Del Skrevet 12. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tennene er en forlengelse av skjelettet og holder derfor huden oppe, og former ansiktet ditt. Det vil de ikke gjøre dersom de ikke er der. Hvordan har du forresten planer om å spise? Anonymkode: a164b...ffb Suppe, ok? Jeg har jo faktisk ikke noe valg snart. Snart er det svart nede på tenna også og da kan jeg ikke klare å skjule dete, så jeg jo trekke de ut, er redd for tannlegen siden tennene mine er så stygge. Og nei, de er ikke misfarga. De er svart under tenna. Har en tann til f.eks som det bare er halvparten igjen av, de er blitt grå og er svart og ser etset ut + at alle andre tennene mine har jeg sånn svart i mellom hver tann og tennene er blitt veldig smale i løpet av de siste årene. De har spist seg selv opp......Der for står jeg med svært få alternativer. Jeg har ikke snakket med noen i familien om det. Det er ingen som sier noe på det, de bare stiirrer..har blitt kalt for narkoman og, jeg er jo ikke det.. Anonymkode: 8417e...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #25 Del Skrevet 12. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Suppe, ok? Jeg har jo faktisk ikke noe valg snart. Snart er det svart nede på tenna også og da kan jeg ikke klare å skjule dete, så jeg jo trekke de ut, er redd for tannlegen siden tennene mine er så stygge. Og nei, de er ikke misfarga. De er svart under tenna. Har en tann til f.eks som det bare er halvparten igjen av, de er blitt grå og er svart og ser etset ut + at alle andre tennene mine har jeg sånn svart i mellom hver tann og tennene er blitt veldig smale i løpet av de siste årene. De har spist seg selv opp......Der for står jeg med svært få alternativer. Jeg har ikke snakket med noen i familien om det. Det er ingen som sier noe på det, de bare stiirrer..har blitt kalt for narkoman og, jeg er jo ikke det.. Anonymkode: 8417e...2bf Du har snart ikke et valg fordi du ikke gidder å ta tak i problemet ditt. Du har vært klar over dette lenge, men ikke gjort noe. Hvor gammel er du? Anonymkode: a164b...ffb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 12. oktober 2018 #26 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Suppe, ok? Jeg har jo faktisk ikke noe valg snart. Snart er det svart nede på tenna også og da kan jeg ikke klare å skjule dete, så jeg jo trekke de ut, er redd for tannlegen siden tennene mine er så stygge. Og nei, de er ikke misfarga. De er svart under tenna. Har en tann til f.eks som det bare er halvparten igjen av, de er blitt grå og er svart og ser etset ut + at alle andre tennene mine har jeg sånn svart i mellom hver tann og tennene er blitt veldig smale i løpet av de siste årene. De har spist seg selv opp......Der for står jeg med svært få alternativer. Jeg har ikke snakket med noen i familien om det. Det er ingen som sier noe på det, de bare stiirrer..har blitt kalt for narkoman og, jeg er jo ikke det.. Anonymkode: 8417e...2bf Vil du virkelig se enda verre ut? Da er det bedre at du får deg et gebiss eller implantater. Du kan ikke leve resten av livet på suppe. Det første du må gjøre, er å ta en tur til tannlegen for vurdering. Både ansiktet og smilet ditt vil bli helt ødelagt hvis du trekker alle tennene dine. Du kan fremdeles ikke smile, uten å dekke til munnen din. Har sett mange rusmisbrukere med ødelagte tenner og tro meg, du vil ikke ønsket at folk skal dømme deg som narkoman. Trekker du alle tennene, vil folk bare se hullet i munnen din. De vil ikke se DEG Nå har jeg ikke sett meg inn i lover og regler vedr økonomisk støtte, men det kan jo hende at NAV kanskje kommer inn med støtteordninger til gebiss. En annen ting jeg lurer på, er hvorfor lot du tannhelsen din går så langt at du valgte å ikke pusse tennene? Endret 12. oktober 2018 av Honey Dew Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #27 Del Skrevet 12. oktober 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: innsunkent som hva? Anonymkode: 8417e...2bf Ta en titt på ansiktene til f.eks. rusavhengige uten tenner, hvordan ansiktet deres ser ut rundt munnen. Anonymkode: ad4bf...0b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #28 Del Skrevet 12. oktober 2018 Kan jeg spørre hvor lenge du har gått uten å pusse tenner? Anonymkode: 2ec7a...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #29 Del Skrevet 12. oktober 2018 Jeg tidligere venninne fikk dekket mye av tannlege behandlingen. Tannlegen søkte henne inn under en støtteordning som iallefall da fantes og som hadde som hovedsak at pasienten var ute av stand til å ta vare på tennene sine. Hun hadde på tidspunktet mye vondt og svart og manglende tenner. Hun fikk støtte til billige løsninger og har nå ett fint smil og kan tygge. Husker hun gikk hos Tannlegene på Hellerud. Men dette skal jo være noe alle tannleger kan søke for for sin klient om ordningen ennå finnes. De som jobber det var super greie også. Anonymkode: 5cbdd...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #30 Del Skrevet 12. oktober 2018 Lugger litt i første setning der, men var vel til å forstå, likevel. Lykke til. 😊 Anonymkode: 5cbdd...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. oktober 2018 #31 Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts: innsunkent som hva? Anonymkode: 8417e...2bf Munnen din synker inn og du får et innholet utrykk i ansiktet. Leppene forsvinner. I tillegg blir det selvfølgelig vanskelig for deg å snakke rent. De verste tennene foran kan det legges plast over og de verste bak i munen kan trekkes eller fikses på. Du finner nok ikke en tannlege som trekker alle tennene i munnen på et ungt menneske så sant ikke aller er råtne. Endret 12. oktober 2018 av Peonjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #32 Del Skrevet 12. oktober 2018 Du må nesten gå til tannlegen. Da kan tannlegen sjekke om det er så ille som du tror, hva som må gjøre, lage en nedbetalingsplan og ev søke om støtte til deg. Anonymkode: ad498...a5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #33 Del Skrevet 12. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvor lenge du har gått uten å pusse tenner? Anonymkode: 2ec7a...0a6 2 år, kanskje (pussa jo en gang i blant da) , men har sånn generelt over alltid vært litt sløv, over flere år. Alder vil jeg ikke oppgi. Anonymkode: 8417e...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #34 Del Skrevet 12. oktober 2018 Husk at om du har vondt kan det fortsatt bare være ett eller to store hull. Trenger ikke være alle selvom smerten kan kjennes noen ganger i hele kjeven. Kan også være visdomstann. Tannleger har sett ALT. Dra til en tannlege så får du han til å si hva ståa er. Kanskje det ikke er så ille som du tror. Men hvis du gjør dette så må du starte med ordentlige rutiner rundt tannstell slik at du ikke bruker masse penger også er det bortkastet etter noen år. Visste du at en uren munn kan ha større påvirkning enn bare på tennene dine? Tenk på alle de bakteriene som lever inne i munnen din som du svelger hver eneste dag. PS. Var hos tannlegen selv nylig etter å ikke ha vært på 6 år og tennene mine er SÅ mye hvitere etter en rens. Anonymkode: 2d5ef...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora** Skrevet 12. oktober 2018 #35 Del Skrevet 12. oktober 2018 Kan LOVE deg at du blir seende verre ut uten tenner, både når du smiler og ikke. En i min familie gikk en liten stund uten tenner. Ble seende ut som en gammel mann! Han er absolutt ikke gammel Du må for all del ikke trekke ut tenna! Det kan faktisk gå veldig galt. Tenk om du får betennelse i tannkjøttet? Du kan da ikke leve på suppe hele tiden Du må ta tak i problemet. Det blir bare verre og verre. Du er bare nødt. Du kan gå støtte fra HELFO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #36 Del Skrevet 12. oktober 2018 Jeg har bare trukket visdomstenner, det koster jo typ 1500 for en enkel trekking og sånn 3000 når du må fjerne en kirurgisk, som du sikkert må med flere av de i nedre kjeve. Du får sikkert kvantumsrabatt om du tar hele perleraden, men det er nok milevis fra gratis. Tviler på det hverken er den beste eller billigste løsningen så hør med en tannlege om hva de anbefaler! Du må jo uansett starte med å gå til en tannlege, få sjekket tilstanden, tatt noen røngtenbilder, få fjernet litt tannsten og renset tennene. Kjøp en kupong på letsdeal om du er blakk, det florerer av tannlegerabatter der, der kan du få hele pakka for noen skarve hundrelapper. Så vil de komme med anbefalinger om hva som er beste veien videre. Kanskje det også finnes noe støtte å få fra NAV o.l. også. Og ikke at jeg skal anbefale forbrukslån, men jeg hadde nå mye heller tatt opp 50 000 kr hos bank norwegian og dratt til Polen og få satt på skallfasetter og fått Hollywood-glis enn å trekke ut alle tennene! Det er faktisk den sykeste "løsningen" jeg har hørt i mitt liv, det gjør jo bare alt mye verre. Stygt, upraktisk og kjipt. Hvis du tror du ser ut som en narkis nå så kommer du til å se ut som hjernen din har smeltet og du suger pikk for metadon om du trekker alle tennene. Og du, begynn å få inn en god rutine med å pusse tennene morgen og kveld allerede nå. Tenker du vil få en tydelig forbedring bare med å starte med dette. Anonymkode: fb9f9...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå