Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, nordiskfigur skrev:

Et eller annet sted måtte de parkere og, jeg tror ikke det var andre alternativer hvor de kunne parkert mer skjult. Som sagt i artikkelen kan nummerskiltene ha vært falske, eller så kan det ha vært stjålet bil eller bil som ikke hadde noen  tilknytning til dem.

Vel, de som var i kårhuset den natta ble ikke sett av noen, så de har tydeligvis klart å planlegge godt. Så jeg synes det er merkelig å skulle parkere så synlig og på et så merkelig sted, det var ikke en parkeringsplass og rett overfor et hus. 

Det hjelper ikke å ha stjålne skilter eller en lånt bil når personen blir observert nær eller i bilen, da kan jo personen bli gjenkjent av vitner. Og klokka seks om morgenen er det mange som lufter hunden f.eks. Det visste vel Kristin godt siden Veronica hadde hunder. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sitter å hører på podcast episode 3, og det jeg legger merke til er at; Veronica og Kristin beskriver barndommen sin helt forskjellig - enda de er vokst opp i samme hus. 

Anonymkode: 4eeb5...018

Det virket som at de ble behandlet ulikt av foreldrene (mor og stefar) 

Anonymkode: e7c42...83d

• Liker 3
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i alle fall svært mistenkelig.

Anonymkode: d551b...45b

Ja, det er mistenkelig. Var dette vitnet i skogen bak Orderud gård? Hvor ble denne kvinnen sett og var det på nært hold han så henne? ( var vel ikke mange hus i nærheten der )? Er dette et vitne Sandberg har lagt vekt på?

De mente jo at sokken og barnålene kan stamme fra skogen bak åstedet på Orderud gård, hvor K sa at hun aldri hadde vært...

Anonymkode: bb132...be4

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det virket som at de ble behandlet ulikt av foreldrene (mor og stefar) 

Ok, takk for forklaring

Anonymkode: 4eeb5...018

• Liker 1
Skrevet

Finnes det kart eller flyfoto over det området med den parkerte bilen og kårstua, fra den tiden, som viser hvor mye bebyggelse det var i området?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vis Per og Veronica visste hvem som hadde drept de, hadde det jo ikke vært vanskelig for de å gi politiet hint eller legge skyld på denne personen, slik Kristin gjorde med de. Da hadde de jo lett kunne angi morderen til Sandberg også. 

Selvfølgelig kan det hende at det var Kristin som ordnet drapet, Veronica og Per visste om det, men ikke hvordan det ble gjennomført og av hvem. 

Er det bare K som har skyldt på V og P, ikke omvendt?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mistenkelig. Var dette vitnet i skogen bak Orderud gård? Hvor ble denne kvinnen sett og var det på nært hold han så henne? ( var vel ikke mange hus i nærheten der )? Er dette et vitne Sandberg har lagt vekt på?

De mente jo at sokken og barnålene kan stamme fra skogen bak åstedet på Orderud gård, hvor K sa at hun aldri hadde vært...

Det vitnet som så kvinnen med den grå bilen, var på en annen kant. Det var i Ekornstien, der en sti går fra den veien gjennom en skog og man ender opp på skrå ved forsiden av kårstua. Her kan du se kart https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2178O4/dette-kan-vaere-gjerningspersonenes-ukjente-fluktrute?utm_content=row-9&utm_source=vgfront

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver igjen: hørte dette vitnet som observerte kvinnen og den ukjente bilen skudd ?

Skrevet

Det vitnet som så kvinnen med den grå bilen, var på en annen kant. Det var i Ekornstien, der en sti går fra den veien gjennom en skog og man ender opp på skrå ved forsiden av kårstua. Her kan du se kart https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2178O4/dette-kan-vaere-gjerningspersonenes-ukjente-fluktrute?utm_content=row-9&utm_source=vgfront

Takk for info. Hørte dette vitnet skudd? Hadde han noe relasjon til de avdøde ( bekjente? slekt? ) 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De bør vel også DNA-teste eventuelle bartrær i området mellom Ekornstien og Kårstua.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for tekst med opphavsrett.

Papirfly, mod.

• Liker 2
Skrevet

Takk for info. Hørte dette vitnet skudd? Hadde han noe relasjon til de avdøde ( bekjente? slekt? ) 

Det sto ikke noe om at han hørte skudd nei. Heller ingen informasjon om eventuelle relasjoner.

Skrevet

Ser at flere skriver at Kristin er så troverdig. Jeg er ikke uenig i hun fremstår slik, men så må man ikke glemme at hun er en rusmisbruker. Er det noen som er gode til å lyve, så er det mennesker som har problemer med rus. "Jeg ruser meg ikke", "jeg er ikke avhengig", "det er ikke farlig å ta litt", "normale folk  osv.. Jeg har vokst opp med rusavhengige rundt meg. Det er skremmende hvor flinke mange av de er til å overbevise seg selv og de rundt om at de snakker sant. 

Er også mye som skurrer i forklaringene henne.

Anonymkode: 1211b...4e8

• Liker 9
Skrevet

Leste mer angående det bilsporet som er interessant. Det står følgende:

Det var ikke veldig mange potente observasjoner av personer i Sørumsand på drapstidspunktet. Jeg finner ingen naturlig forklaring på hvorfor noen skulle parkere, forsvinne i to til to og en halv time, mist på natten, for så å komme tilbake igjen, sier krimekspert Øystein Milli. 

Det betyr jo at denne bilen ble sett tidligere også?

Helt utrolig at ikke politiet etterforsket dette mer... Milli mener dete r en tabbe av politiet...De hadde jo klare spor her på akkurat den natta.

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvilket tidspunkt det vitnet hørte skudd og så to personer, men det var et tidspunkt som lå nært inntil antatt drapstidspunkt (antatt drapstidspunkt ble satt til mellom kl 00:00 og kl 05:00). Kan drapene ha skjedd etter kl 05:00 på morgenen?

Det vitnet var kjent for å gå kveldstur i Orderud-området. Jeg vil derfor tippe at han gikk tur senest mellom kl. 23-24. Det blåste opp og begynte å regne den kvelden/natta. (Hvordan han klarte å se to personer foran kårboligen fra 800 meters avstand skjønner ikke jeg). Hvis jeg skulle begått drap hadde jeg i hvert fall ventet til midt på natta, rundt kl. 2-3 før jeg foretok meg noe. Både for å være sikker på at folket i kårboligen har kommet seg i seng og sovnet, men også for å unngå å bli sett.

Jeg ser det som helt usannsynlig at gjerningsmannen parkerer midt i boligfeltet. Tipper de parkerte inne i skogen ved kårboligen.

Anonymkode: c40bf...32c

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at flere skriver at Kristin er så troverdig. Jeg er ikke uenig i hun fremstår slik, men så må man ikke glemme at hun er en rusmisbruker. Er det noen som er gode til å lyve, så er det mennesker som har problemer med rus. "Jeg ruser meg ikke", "jeg er ikke avhengig", "det er ikke farlig å ta litt", "normale folk  osv.. Jeg har vokst opp med rusavhengige rundt meg. Det er skremmende hvor flinke mange av de er til å overbevise seg selv og de rundt om at de snakker sant. 

Er også mye som skurrer i forklaringene henne.

Anonymkode: 1211b...4e8

Jeg er enig med deg, og skrev tidligere at jeg synes det er rart at rus ikke har fått større oppmerksomhet i denne saken. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leste mer angående det bilsporet som er interessant. Det står følgende:

Det var ikke veldig mange potente observasjoner av personer i Sørumsand på drapstidspunktet. Jeg finner ingen naturlig forklaring på hvorfor noen skulle parkere, forsvinne i to til to og en halv time, mist på natten, for så å komme tilbake igjen, sier krimekspert Øystein Milli. 

Det betyr jo at denne bilen ble sett tidligere også?

Helt utrolig at ikke politiet etterforsket dette mer... Milli mener dete r en tabbe av politiet...De hadde jo klare spor her på akkurat den natta.

Jeg forstod det som at den mannen hørte bildørene ca kl 4 og så kvinnen ca kl 6, derfor de vet at bilen stod der i to eller to og en halv time. Ikke at bilen nødvendigvis ble sett kl 2, men det ble hørt slamring med to bildører. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Jeg forstod det som at den mannen hørte bildørene ca kl 4 og så kvinnen ca kl 6, derfor de vet at bilen stod der i to eller to og en halv time. Ikke at bilen nødvendigvis ble sett kl 2, men det ble hørt slamring med to bildører. 

Ok, skjønner. Takk.

De mistet iallefall et viktig spor her...

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vitnet var kjent for å gå kveldstur i Orderud-området. Jeg vil derfor tippe at han gikk tur senest mellom kl. 23-24. Det blåste opp og begynte å regne den kvelden/natta. (Hvordan han klarte å se to personer foran kårboligen fra 800 meters avstand skjønner ikke jeg). Hvis jeg skulle begått drap hadde jeg i hvert fall ventet til midt på natta, rundt kl. 2-3 før jeg foretok meg noe. Både for å være sikker på at folket i kårboligen har kommet seg i seng og sovnet, men også for å unngå å bli sett.

Jeg ser det som helt usannsynlig at gjerningsmannen parkerer midt i boligfeltet. Tipper de parkerte inne i skogen ved kårboligen.

Anonymkode: c40bf...32c

Han så  2 personer på forsiden av kårboligen 2-3 minutter etter at han hadde hørt 3 skudd. Da hadde han beveget seg ca 400 meter nærmere kårstua, i løpet av de 2-3 minuttene.

• Liker 1
Skrevet

Men denne kvinnen som vitnet så : 

Så han henne bare en gang ( da hun gikk ut til bilen ) eller så han henne da hun parkerte første gang?

Utifra Millis beskrivelse så noen at bilen var der i ca to og en halv time midt på natta, men kan det være de dunkene han hørte ( bildørene )?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...