Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
RedBull91 skrev (3 minutter siden):

Da burde Anne blitt drept først. Hun var mest sannsynlig på vei ut verandadøren. 

Det vet vi ikke.

Jeg tror det var noen andre enn de tiltalte som stod bak, Kristin sin link er jo det kosovo-albanske miljøet som hun tilhørte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kalkula skrev (1 minutt siden):

Det vet vi ikke.

Jeg tror det var noen andre enn de tiltalte som stod bak, Kristin sin link er jo det kosovo-albanske miljøet som hun tilhørte.

Hvorfor skulle da Kristin hente våpen i Molde? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
RedBull91 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle da Kristin hente våpen i Molde? 

Vet ikke. Var nok av våpen her i Oslo i det miljøet hun hang i den tiden.

Skrevet

Etter å ha hørt flere podcaster med Veronica må jeg si hun er en gåte. Hun snakker villig vekk om mye, men husker lite rund dagen rundt drapene. Hun stiller opp flere steder og prater om fengselsopphold og livet nå, men i avhørt podcasten synes jeg hun var litt rar i endel spørsmål om saken.

Det jeg også synes er veldig rart er at hun ikke er bitter etter å ha sonet så mange år og vært gjennom det hun har vært gjennom. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Kalkula skrev (1 time siden):

Målet var vel alltid Anne, mannen hennes døde jo 2 uker før av "kreft". Tror dette er helt annerledes enn vi vet i dag.

Hvorfor skulle de da gjøre det hos foreldrene hennes, og drepe foreldrene også?  Samtidig som det foregikk en gårdskonflikt.

• Liker 1
Skrevet

Målet var vel alltid Anne, mannen hennes døde jo 2 uker før av "kreft". Tror dette er helt annerledes enn vi vet i dag.

Jeg tenker de prøvde ta ut Anne først , så Per skulle bli enearving . Når det mislyktes ble det lagt nye planer , trippeldrap . Ikke at de nødvendigvis gjorde det selv, men at de har hatt en finger med i spillet , det tror jeg . Kristin hadde jo sin egen agenda oppi dette , at sønnen hennes skulle bli pers arving . Dette er min teori , sannheten vet bare de involverte .

• Liker 3
Skrevet
sundancer skrev (33 minutter siden):

Etter å ha hørt flere podcaster med Veronica må jeg si hun er en gåte. Hun snakker villig vekk om mye, men husker lite rund dagen rundt drapene. Hun stiller opp flere steder og prater om fengselsopphold og livet nå, men i avhørt podcasten synes jeg hun var litt rar i endel spørsmål om saken.

Det jeg også synes er veldig rart er at hun ikke er bitter etter å ha sonet så mange år og vært gjennom det hun har vært gjennom. 

Hun er vikelig en gåte ja, virker til å ha distansert seg . 

Skrevet
NiceOrNothing skrev (8 minutter siden):

Hun er vikelig en gåte ja, virker til å ha distansert seg . 

Ja hun har på en måte distansert seg samtidig som hun elsker å snakke om det. Hun var vel på True Crime festivalen i Arendal også. Om man er ferdig sona og vil få et nytt liv er det litt rart å stille opp på alt hun gjør og ikke bytte navn og forsøke å starte på nytt. Er hun uskyldig så all ære. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det vet vi ikke.

Ville de virkelig utført et så amatørmessig trippeldrap? Det tror jeg ikke. Bruk av et finkalibret våpen, skudd i alle retninger? Det tror jeg ikke noe på. 

RedBull91 skrev (1 time siden):

Da burde Anne blitt drept først. Hun var mest sannsynlig på vei ut verandadøren. 

Det viser dårlig planlegging, det er det det gjør. Enten var ikke drapspersonene klare over at Anne var i huset (og de burde ha sett bilen), eller så var det hele så dårlig planlagt at de ikke tenkte på å ta ut den yngste og sprekeste først. Jeg tror det siste.  

Kristian hadde riktignok telefon på nattbordet, kanskje de ville hindre ham i å høre skudd nede og så kanskje rekke å ringe politiet? Men Anne hadde vel mobil på nattbordet, så det gir ingen mening, heller.

Maia70 skrev (8 timer siden):

Jeg satt akkurat og funderte på hvem som visste at Anne var der før jeg leste dette. Og dette er et veldig sannsynlig scenario tror jeg. Det gir også mening når det gjelder hvor mye kaos det så ut til å ha vært der. Om to mennesker skjøt, så skulle ting gått kjappere og "greiere". Men om to som ikke var forberedt gikk for å gjøre det i hast, eller en av dem dro med seg en som var mer nølende, så kan det ha blitt mer kaos.

Ja. Hvis vi går ut fra at gårdskonflikten var motivet (alt annet virker usannsynlig), hastet det jo. De skulle vel ha ny rettssak rett over sommeren? Og Anne måtte også bort, ellers ville hun også vært arving. 

Maia70 skrev (8 timer siden):

Ja dette bærer preg av amatørarbeid, så jeg tror ikke på at noen utenfor de fire var involvert. Det ser også ut som en temmelig iskald person har skutt, og om man dømmer etter hvor rotete det var gjort, at to personer kommer seg unna etter de er skutt, så kan det ikke ha gått for seg som planlagt. Om det var to der, kanskje en person endte opp med å skyte alle, og at den andre feiget ut? Hadde det bare vært lydopptak der, da tror jeg vi skulle hørt mer enn bare skuddene.

Jeg legger merke til at Veronica stadig gjør intervjuer og er på podcaster, jeg hørte på det intervjuet på Avhørt, og jeg syns det bare fikk henne til å høres mer skyldig ut. Skal høre på det hos Silje også. Er det noen som har hørt det?

Det er én iskald person som har skutt, og så er den en som har skutt i vilden sky med et finkalibret våpen som er uegnet for formålet. Men den iskalde var likevel såpass amatørmessig at hen ikke sjekket om Anne fremdeles var i live. 
Hvilken podcast er denne Silje? 

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Mmmwhatever skrev (2 timer siden):

Hvilken podcast er denne Silje? 

Snakk med Silje heter den, poster den under.

Avhørt hadde jo også to episoder med intervju med henne, og der høres hun veldig mye mer usikker ut, ler nervøst og skingrende og snakker nølende. Og det er ekstremt mye "husker ikke", særlig når de snakker om den dagen da drapene skjedde. Hun er virkelig to forskjellige personer i de to intervjuene.

Skrevet

Takk! Jeg har hørt på Avhørt-episodene. Lurer på hva hun egentlig vil med disse opptredenene? Jeg ble ikke akkurat overbevist om hennes uskyld av Avhørt. Hun burde legge dette bak seg. Hun sier jo nå hun lever et helt vanlig liv, hun burde kanskje heller konsentrere seg om det? Det må faktiske bevis på bordet før saken skal gjenopptas. Podcast hjelper ikke på det. 

• Liker 3
Skrevet

Takk for linken til "Snakk med Silje". Den hadde jeg ikke hørt. I avhørt episoden var hun lite troverdig. Hun er jo egentlig ganske flink til å snakke for seg og det virker som hun liker å være litt i rampelyset. Hun stiller jo stadig opp på ting. Har jo tidligere hørt henne snakke om hvordan det har vært å sitte i fengsel osv. Husker det var noen artikler i avisen om henne når hun satt i Skien hvor hun klaget på forholdene. Tror hun nyter rampelyset litt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
sundancer skrev (6 timer siden):

Takk for linken til "Snakk med Silje". Den hadde jeg ikke hørt. I avhørt episoden var hun lite troverdig. Hun er jo egentlig ganske flink til å snakke for seg og det virker som hun liker å være litt i rampelyset. Hun stiller jo stadig opp på ting. Har jo tidligere hørt henne snakke om hvordan det har vært å sitte i fengsel osv. Husker det var noen artikler i avisen om henne når hun satt i Skien hvor hun klaget på forholdene. Tror hun nyter rampelyset litt. 

Ja, hun kunne jo bare trekt seg stille og rolig tilbake . Men denne podcasten syns jeg var en av de bedre ang belyse det  Kosovo albanske sporet . Å jeg nekter å tro at Anne orderud ble forsøkt drept/drept  av to ulike. Kristin sin bakgrunn vitner jo om en stor risikovillighet, tvilsomt miljø , lite omsorg / ansvarsfølelse . Tenker at alle har en finger med i spillet , men ser på kristin som nøkkelen til at det kunne skje . Hun satt med kontaktene . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 3
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Ja, hun kunne jo bare trekt seg stille og rolig tilbake . Men denne podcasten syns jeg var en av de bedre ang belyse det  Kosovo albanske sporet . Å jeg nekter å tro at Anne orderud ble forsøkt drept/drept  av to ulike. Kristin sin bakgrunn vitner jo om en stor risikovillighet, tvilsomt miljø , lite omsorg / ansvarsfølelse . Tenker at alle har en finger med i spillet , men ser på kristin som nøkkelen til at det kunne skje . Hun satt med kontaktene . 

Ja Kristin hadde vel kontaktene som både kunne skaffe våpen og evt kjenne folk som kunne utføre handlingen. Så er det bare hvem som var oppdragsgiveren. 

• Liker 2
Skrevet
sundancer skrev (9 timer siden):

Ser sånn ut ja, jeg syns det er veldig interessant.

• Liker 1
Skrevet
sundancer skrev (2 timer siden):

Ja Kristin hadde vel kontaktene som både kunne skaffe våpen og evt kjenne folk som kunne utføre handlingen. Så er det bare hvem som var oppdragsgiveren. 

Sant . Tror neppe per og veronica er 100% uskyldige . Om de ikke akkurat har gitt ordre , så muligens ideen har vært diskutert . 

• Liker 2
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Sant . Tror neppe per og veronica er 100% uskyldige . Om de ikke akkurat har gitt ordre , så muligens ideen har vært diskutert . 

Jeg har gått fra å for noen år siden trodd at hun var skyldig og manipulerte Per. Etterhvert når hun slapp ut og jeg hørte endel på henne trodde jeg hun var uskyldig. Nå etter å ha hørt mer på henne er jeg ikke sikker. Litt sånn at hun må vite noe. Det er noe som skurrer. 

• Liker 1
Skrevet
Maia70 skrev (35 minutter siden):

Ser sånn ut ja, jeg syns det er veldig interessant.

Ja det er veldig interessant. Når det gjelder henne er det ganske unikt å stille opp på alt mulig når du har sonet landets strengeste straff for medvirkning til drap. Det er ikke mange som har den bakgrunnen som gjør det. Hadde hun blitt invitert på farmen hadde hun helt sikkert stilt opp der også. Hun har opplevd nóe ingen andre normale opplever og da blir jo historien spennende. Så er det jo det at saken fortsatt ikke er oppklart som holder den varm, og hun hjelper jo til kan man si. Det var noen andre podkaster jeg hørte også for en tid tilbake, kan se om jeg finne dem ved anledning. 

• Liker 3
Skrevet
sundancer skrev (3 minutter siden):

Ja det er veldig interessant. Når det gjelder henne er det ganske unikt å stille opp på alt mulig når du har sonet landets strengeste straff for medvirkning til drap. Det er ikke mange som har den bakgrunnen som gjør det. Hadde hun blitt invitert på farmen hadde hun helt sikkert stilt opp der også. Hun har opplevd nóe ingen andre normale opplever og da blir jo historien spennende. Så er det jo det at saken fortsatt ikke er oppklart som holder den varm, og hun hjelper jo til kan man si. Det var noen andre podkaster jeg hørte også for en tid tilbake, kan se om jeg finne dem ved anledning. 

Jeg tror ikke det er en god ide å invitere henne på Farmen....😂🤪🙃

• Liker 1
Skrevet
RedBull91 skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke det er en god ide å invitere henne på Farmen....😂🤪🙃

Hun blir nok ikke invitert, men om hun ble det hadde hun nok takket ja. Spørs om alle hadde sovet like godt🤣

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...