etnavn Skrevet 18. desember 2018 #7981 Skrevet 18. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finkalibret, betyr det en slik som av de 5 som ble stjålet? " fortalte vitnet Arman Vestad at han hadde solgt en finkalibret Ruger-pistol til Remi Marents en gang på våren eller sommeren 1999" (Samme link som over) Anonymkode: d551b...45b Ut ifra følgende artikkel blir rugeren omtalt som finkalibret: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLLGVg/drapsvaapen-kan-ha-blitt-kastet-her 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #7982 Skrevet 18. desember 2018 1 minutt siden, etnavn skrev: Ut ifra følgende artikkel blir rugeren omtalt som finkalibret: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLLGVg/drapsvaapen-kan-ha-blitt-kastet-her Takk!😊 Anonymkode: d551b...45b 1
miss spjåk Skrevet 19. desember 2018 #7983 Skrevet 19. desember 2018 44 minutter siden, etnavn skrev: KK sier i de opprinnelige avhørene at det er en Ruger og en Luger pistol som er overlevert VO og PO. Lenke til påstand. Så hevdes det at det ene våpenet blir byttet med LG's colt. Politiet finner en Ruger pistol hos LG. De konkluderer etterhvert med at dette ikke er et av drapsvåpnene. Fra pistolklubben i molde er det stjålet fem Ruger mark 2 pistoler (og en Ruger mark 1, men denne kan ikke være drapsvåpenet). Fire av pistolene er funnet. Da gjenstår det én Ruger pistol som kan være drapsvåpenet, som ikke er gjort rede for. https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article268600.ece Arman Vestad sier i retten at han har solgt en Ruger pistol til Remi Marents på våren 1999. Lenke til påstand. Remi Marents kommer med diverse forklaringer, en av dem er at det var noe galt med pistolen, så han kastet den. Jeg undrer meg over om politiet har ransaket boligen til Remi Marents og hvor mye han har blittt pushet i avhør. Han kom med mye interessante påstander. Ser det har blitt advart mot praksisen han bedriver nå, som hypnotisør. Jeg utelukker ikke at han er innblandet på en eller annen måte og at han vet mer enn det han ville ut med i retten. 6
etnavn Skrevet 19. desember 2018 #7984 Skrevet 19. desember 2018 1 minutt siden, miss spjåk skrev: Jeg undrer meg over om politiet har ransaket boligen til Remi Marents og hvor mye han har blittt pushet i avhør. Han kom med mye interessante påstander. Ser det har blitt advart mot praksisen han bedriver nå, som hypnotisør. Jeg utelukker ikke at han er innblandet på en eller annen måte og at han vet mer enn det han ville ut med i retten. Enig med deg her. Jeg mistenker at hvis politiet hadde kjørt hardere på dette sporet, hadde de trolig lokalisert et av drapsvåpene, om ikke annet. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7985 Skrevet 19. desember 2018 20 minutter siden, etnavn skrev: Ja, det står der også, men der er det ikke fortalt av RM selv. Jeg mener at jeg har lest en artikkel hvor RM uttaler seg om dette selv, og innrømmer at dette stemmer. Jeg leter uten å finne. Her er en artikkel (som jeg ikke får lest). Kanskje det står noe om hans tidligere forklaringer om våpen der. https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/xevWG/Vitne-glemte-alt-i-Orderud-saken Anonymkode: d551b...45b 1
etnavn Skrevet 19. desember 2018 #7986 Skrevet 19. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg leter uten å finne. Her er en artikkel (som jeg ikke får lest). Kanskje det står noe om hans tidligere forklaringer om våpen der. https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/xevWG/Vitne-glemte-alt-i-Orderud-saken Anonymkode: d551b...45b Jeg får heller ikke lest den, kanskje der var der det stod? Har lett jeg også, uten å finne noe. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7987 Skrevet 19. desember 2018 Et vitne i Orderud-saken skal ha fortalt politiet at han visste hvor drapsvåpenet befant seg. Senere skrøt han av å ha lurt politiet.https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article270632.ece Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7988 Skrevet 19. desember 2018 Fjøsbonden har (etter anmodning fra noen i tråden) avlyst julekalenderen på vgd, hvor han skulle "filleriste" Kristins forklaring om juleselskapet 23.desember. Det var god underholdning så lenge det varte. 🤭 Uansett kommer ikke KK så godt ut av disse forumdiskusjonene, selv om det påstås at hun deltar i debatten. Anonymkode: 41fc0...d7e 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7989 Skrevet 19. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fjøsbonden har (etter anmodning fra noen i tråden) avlyst julekalenderen på vgd, hvor han skulle "filleriste" Kristins forklaring om juleselskapet 23.desember. Det var god underholdning så lenge det varte. 🤭 Uansett kommer ikke KK så godt ut av disse forumdiskusjonene, selv om det påstås at hun deltar i debatten. Anonymkode: 41fc0...d7e Kan dere ikke få Fjøsbonden til å komme tilbake til tråden på vgd?🌹 Kanskje han også vil bli med her? 😊 Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7990 Skrevet 19. desember 2018 1 hour ago, miss spjåk said: Jeg undrer meg over om politiet har ransaket boligen til Remi Marents og hvor mye han har blittt pushet i avhør. Han kom med mye interessante påstander. Ser det har blitt advart mot praksisen han bedriver nå, som hypnotisør. Jeg utelukker ikke at han er innblandet på en eller annen måte og at han vet mer enn det han ville ut med i retten. Apropos personlighetsforstyrrelser... Jeg har klare formeninger om vedkommende..!! 😊 Anonymkode: 41fc0...d7e 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7991 Skrevet 19. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan dere ikke få Fjøsbonden til å komme tilbake til tråden på vgd?🌹 Kanskje han også vil bli med her? 😊 Ser ut som han holder løftet sitt: Skulle et spesielt nick be han om å avlyse "filleristingen" så ville han respektere det. Jeg vil ikke oute nicket, men mye tyder på at hun deltar i debatten. Så da er det kanskje ikke bare VO av de dømte som manipulerer opinionen til sin fordel... 😊 Anonymkode: 41fc0...d7e 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7992 Skrevet 19. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som han holder løftet sitt: Skulle et spesielt nick be han om å avlyse "filleristingen" så ville han respektere det. Jeg vil ikke oute nicket, men mye tyder på at hun deltar i debatten. Så da er det kanskje ikke bare VO av de dømte som manipulerer opinionen til sin fordel... 😊 Anonymkode: 41fc0...d7e Takk for svar!😊 Jeg forstår. Anonymkode: d551b...45b
Frida Skrevet 19. desember 2018 #7993 Skrevet 19. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar og tilbakemelding! 😊 Mange inkl P og V har løyet i denne saken, og jeg bare stilte et spørsmål ved om det Kristian fortalte er sant eller ikke. Jeg skal gjøre mitt beste for å huske å ikke stille så mange spørsmål. Her forklarer V om sine utsagn https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a2236E/bakgrunn-med-mye-alkohol Anonymkode: d551b...45b I den artikkelen du opprinnelig linket til, så fortalte Kristian dette i avhør hos politiet. Det var to advokater til stede på møtet der Veronica dro frem hans angivelige alkoholmisbruk. Så det er nok veldig lite trolig at Kristian kunne lyve til politiet om det Veronica sa når det var flere vitner til stede. Leste du ikke det du linket til? Eller plukker du bare ut en bit og kun det? 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7994 Skrevet 19. desember 2018 2 minutter siden, Frida skrev: I den artikkelen du opprinnelig linket til, så fortalte Kristian dette i avhør hos politiet. Det var to advokater til stede på møtet der Veronica dro frem hans angivelige alkoholmisbruk. Så det er nok veldig lite trolig at Kristian kunne lyve til politiet om det Veronica sa når det var flere vitner til stede. Leste du ikke det du linket til? Eller plukker du bare ut en bit og kun det? Takk for svar! 😊 Jeg leste ikke hele artikkelen. Anonymkode: d551b...45b
miss spjåk Skrevet 19. desember 2018 #7995 Skrevet 19. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leter uten å finne. Her er en artikkel (som jeg ikke får lest). Kanskje det står noe om hans tidligere forklaringer om våpen der. https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/xevWG/Vitne-glemte-alt-i-Orderud-saken Anonymkode: d551b...45b jeg linket et par linker om remi et sted bak i tråden. skulle nesten vært en søkemulighet her, slik at man kunne finne ord eller navn man lette etter i tråden 😊 3
miss spjåk Skrevet 19. desember 2018 #7996 Skrevet 19. desember 2018 2 timer siden, etnavn skrev: Ja, det står der også, men der er det ikke fortalt av RM selv. Jeg mener at jeg har lest en artikkel hvor RM uttaler seg om dette selv, og innrømmer at dette stemmer. jeg tror det står i et par av linkene jeg fant tidligere i tråden. Han påsto han kastet våpenet.. og påsto også overfor kjæresten at han visste alt om orderudsaken. vet ikke hvor troverdig han er. 2
miss spjåk Skrevet 19. desember 2018 #7997 Skrevet 19. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Apropos personlighetsforstyrrelser... Jeg har klare formeninger om vedkommende..!! 😊 Anonymkode: 41fc0...d7e da er vi for første gang enige om noe her inne 😊du leste antagelig artikkelen der han skrev en mail til en redaktør? gud bedre for en fyr. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7998 Skrevet 19. desember 2018 19 minutter siden, miss spjåk said: da er vi for første gang enige om noe her inne 😊du leste antagelig artikkelen der han skrev en mail til en redaktør? gud bedre for en fyr. Ja, helt sykt! Anonymkode: 41fc0...d7e
Chiubi Skrevet 19. desember 2018 #7999 Skrevet 19. desember 2018 På 17.12.2018 den 0.02, AnonymBruker skrev: Tvert imot. Det begynte å brenne varmt under Per når Anne satt med denne vitenen. Plutselig kunne Kristian gi bort eiendom og alt til Anne, og skru opp odelstaksten for Per. Eventuelt ville Per at Anne skulle bli skremt, og legge seg ut av å få noe av Orderudgården. Anonymkode: c40bf...32c Det var ikke Kristian som bestemte odelstaksten. 1
Chiubi Skrevet 19. desember 2018 #8000 Skrevet 19. desember 2018 På 17.12.2018 den 0.44, AnonymBruker skrev: Det handlet ikke om pengene lenger, men om prinsippet. Om forbigåelsen. Om årene med venting på å overta odelsgården. Om konflikten. Og om hatet. "Det er dem eller oss", sa Per. Anonymkode: c40bf...32c Det er dem eller oss, påsto Kristin at Per sa. Som om de gamle planla å drepe Per og Veronica? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå