Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Frida skrev:

Vel, vi får vite litt mer om godeste Per og Veronica. Kanskje de rett og slett var så smålige og grådige som artikkelen forteller? Og Veronica som rett ut sier at svigerfaren drikker svært mye alkohol (for en million kroner)? 

De gidder ikke bære en safe inn i kårboligen, men lar en gammel mann streve med den blytunge safen helt alene?  

Stemmer ganske godt med inntrykket jeg etterhvert har fått av dette ekteparet. 

Er dette som Kristian sa at Veronica sa, bekreftet av andre? Er den episoden med safen bekreftet av andre? Trenger begge disse utsagnene å være sanne?
Om det er sant, er det uansett verre å bli kuet i år etter år etter år, enn å streve med en tung safe. 

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En tidligere kvinnelig omgangsvenn av P og V forklarte at V og svigerforeldrene ikke tålte hverandre, og at V heller ikke tålte AOP fordi AOP ofte maste på foreldrene sine om penger. I tillegg fortalte kvinnen at Kristian en gang hadde prøvd å kjøre ned V med traktoren. https://www.nrk.no/ostlandssendingen/provde-a-kjore-ned-veronica-med-traktor-1.347592

Jeg husker ikke om det sto i en annen artikkel at K hadde drukket alkohol før han angivelig skal ha prøvd å kjøre ned V med traktoren.

AOP hadde jo lånt bort mye penger til sine foreldre, så det kan jo ha vært de pengene hun evt maste om å få tilbakebetalt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke det som noen forklarte om våpnene. Er det slik at Ruger tilsvarer 38-kaliber? Kan en Ruger ha vært et av drapsvåpnene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2018 den 12.24, AnonymBruker skrev:

Man vet med 100 prosent sikkerhet at revolveten kal 38 er et av drapsvåpnene(revolver har ikke magasin som kan ut).Det er det ingen som betviler, hverken P,V,L,K eller politi. 

Spørsmål er: våpen 2

1. Våpen nr 2  brukt til drap er kaliber 22.

2. Det ble funnet et magasin hos Per,kaliber 22

3. Det ble også funnet en pistol (kaliber 22) UTEN magasin hos per, inne i en vegg.

4. Pistolen funnet i vegg er IKKE drapsvåpen, men er et av våpnene som ble hentet i Molde,Det vet man utifra serienummeret.

5. Både Lars og Kristin sier at det var en Ruger 22 og en Luger 22 som ble hentet i Molde.

Det har de stått fast på, og man vet at Rugeren ikke er brukt.

Det betyr at patronene i kårboligen IKKE kan komme fra dette magasinet likevel, hvis det de to sier er sant. 

6. Eksen til KK, sier at det var to Rugere som ble hentet i Molde.

Patroner fra kårboligen har ifølge politiet sittet i magasinet som man fant hos Per.

I følge våpeneksperter i Norge og USA er det ikke mulig å bevise det, det er altså noe som kripos har diktet opp selv at man kan spore tomhylser fra et magasin.

Likevel, politiet står helt fast på at det er brukt en Ruger under drapene. 

Aktor lyver til og med (etter min oppfatning) og sier han vet at våpen fra Molde er brukt under drapene.

Våpeneksperter hevder det er over 20 forskjellige våpen som passer til patronhylsene. 

Dette er et viktig poeng.

Er det han ene eksperten i kripos som har rett og alle andre våpeneksperter tar feil, eller kan det hende at det er motsatt?

Anonymkode: 24286...b78

Jeg henter frem dette om våpnene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at du linker til innlegget mitt fra vgd, hyggelig det. På vgd har jeg skrevet ganske utfyllende om mine teorier rundt den ene rugeren, og jeg er kommet dit hen at jeg nesten påstår at jeg vet hvor den ble av. Det betinger selvsagt at det var en ruger og en luger som ble hentet i molde av KK, og ikke to rugere, som de senere forandret forklaring til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, etnavn skrev:

Ser at du linker til innlegget mitt fra vgd, hyggelig det. På vgd har jeg skrevet ganske utfyllende om mine teorier rundt den ene rugeren, og jeg er kommet dit hen at jeg nesten påstår at jeg vet hvor den ble av. Det betinger selvsagt at det var en ruger og en luger som ble hentet i molde av KK, og ikke to rugere, som de senere forandret forklaring til.

Takk for hyggelig tilbakemelding og informasjon!😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette som Kristian sa at Veronica sa, bekreftet av andre? Er den episoden med safen bekreftet av andre? Trenger begge disse utsagnene å være sanne?
Om det er sant, er det uansett verre å bli kuet i år etter år etter år, enn å streve med en tung safe. 

Det er et poeng at det er kun Veronica som har spredd rykter om svigerfaren og overdrevent alkoholforbruk. Hvorfor gjør hun det tror du? For meg ser det ut som at hun har behov for å spre dritt om ham, og det kan vel stemme med at hun mildt sagt mislikte ham. Ufyselig oppførsel av henne uansett. 

Du er uansett veldig ivrig på å antyde at alle andre enn Per og Veronica lyver, det ser litt rart ut siden Per og Veronica er tatt i løgn etter løgn. Litt naivt å tro alt de sier da kanskje? 

Og det er fullt mulig å google og finne svar på mye du spør om her i tråden, det blir litt mange spørsmål. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KK sier i de opprinnelige avhørene at det er en Ruger og en Luger pistol som er overlevert VO og PO. Lenke til påstand.

Så hevdes det at det ene våpenet blir byttet med LG's colt.

Politiet finner en Ruger pistol hos LG. De konkluderer etterhvert med at dette ikke er et av drapsvåpnene.

Fra pistolklubben i molde er det stjålet fem Ruger mark 2 pistoler (og en Ruger mark 1, men denne kan ikke være drapsvåpenet). Fire av pistolene er funnet. Da gjenstår det én Ruger pistol som kan være drapsvåpenet, som ikke er gjort rede for. https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article268600.ece

Arman Vestad sier i retten at han har solgt en Ruger pistol til Remi Marents på våren 1999. Lenke til påstand. Remi Marents kommer med diverse forklaringer, en av dem er at det var noe galt med pistolen, så han kastet den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis de trengte våpen til beskyttelse sommeren 1998, så hadde de fått skaffet seg våpen til beskyttelse raskt. Eller, om det hadde vært meg som hadde trengt beskyttelse så hadde jeg kontaktet politiet for å få hjelp til sikkerhetstiltak i tillegg til å installere alarmer og annet sikkerhetsutstyr, og derfor tenker jeg også at noe slikt som jeg hadde valgt også kan ha vært naturlig også for P og V i stedet for å skaffe våpen.

de trengte ikke våpen til beskyttelse. Dette er noe de enten har sagt til kristin fordi de ikke ville involvere kristin i den egentlige grunnen til at de etterspurte våpen ELLER at kristin finner på at de hadde behov for beskyttelse fordi hun allerede fra første stund visste hvorfor V og P trengte våpnene. Hun vil distansere seg så mye som mulig fra sitt ansvar. Utifra vitneutsagn visste kristin tidlig hvorfor V og P trengte våpen. Vitner påstår hun b.la sa at 3 personer måtte dø, hvis ikke mistet Per gården. Så at kristin visste mer enn hun ville ut med tviler jeg ikke på. Men hun vil ikke innrømme at hun kunne ha forhindret et drap. Jeg tror hennes rolle i dette er mye større enn hun påsto i rettsaken. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, etnavn skrev:

KK sier i de opprinnelige avhørene at det er en Ruger og en Luger pistol som er overlevert VO og PO. Lenke til påstand.

Så hevdes det at det ene våpenet blir byttet med LG's colt.

Politiet finner en Ruger pistol hos LG. De konkluderer etterhvert med at dette ikke er et av drapsvåpnene.

Fra pistolklubben i molde er det stjålet fem Ruger mark 2 pistoler (og en Ruger mark 1, men denne kan ikke være drapsvåpenet). Fire av pistolene er funnet. Da gjenstår det én Ruger pistol som kan være drapsvåpenet, som ikke er gjort rede for. https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article268600.ece

Arman Vestad sier i retten at han har solgt en Ruger pistol til Remi Marents på våren 1999. Lenke til påstand. Remi Marents kommer med diverse forklaringer, en av dem er at det var noe galt med pistolen, så han kastet den.

Takk! 😊 Ole Robert sa at Kristin tok hun frem to pistoler som han var helt sikker på var to Ruger 22 kaliber.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLLQkG/skulle-gi-vaapen-til-torpedo

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! 😊 Ole Robert sa at Kristin tok hun frem to pistoler som han var helt sikker på var to Ruger 22 kaliber.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLLQkG/skulle-gi-vaapen-til-torpedo

Det lar seg vel ikke gjøre, logisk sett. I og med at den siste ruger pistolen var hos RM.

Endret av etnavn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Frida skrev:

Det er et poeng at det er kun Veronica som har spredd rykter om svigerfaren og overdrevent alkoholforbruk. Hvorfor gjør hun det tror du? For meg ser det ut som at hun har behov for å spre dritt om ham, og det kan vel stemme med at hun mildt sagt mislikte ham. Ufyselig oppførsel av henne uansett. 

Du er uansett veldig ivrig på å antyde at alle andre enn Per og Veronica lyver, det ser litt rart ut siden Per og Veronica er tatt i løgn etter løgn. Litt naivt å tro alt de sier da kanskje? 

Og det er fullt mulig å google og finne svar på mye du spør om her i tråden, det blir litt mange spørsmål. 

Takk for svar og tilbakemelding! 😊 Mange inkl P og V har løyet i denne saken, og jeg bare stilte et spørsmål ved om det Kristian fortalte er sant eller ikke.
Jeg skal gjøre mitt beste for å huske å ikke stille så mange spørsmål. 
Her forklarer V om sine utsagn  https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a2236E/bakgrunn-med-mye-alkohol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, etnavn skrev:

Det lar seg vel ikke gjøre, logisk sett. I og med at den siste ruger pistolen var hos RM.

Takk!😊 Hadde Kristin 1 Ruger og 1 Luger da hun viste frem våpnene til sin bror? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, etnavn skrev:

Kan K ha levert den ene Rugeren til RM etter å ha vist frem våpnene til sin bror?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk!😊 Hadde Kristin 1 Ruger og 1 Luger da hun viste frem våpnene til sin bror? 

Etter all sansynlighet, ja. Det er selvfølgelig en mulighet for at våpenet RM fikk, var en Ruger mark 1. Siden denne også fremdeles er borte, kan KK ha hatt to rugere. Men jeg mener bestemt å ha lest et sted at RM hadde en Ruger mark 2, og da er teorien vanntett. En link til den artikkelen som sier at RM mottok og kastet rugeren, hadde vært flott.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og dine tanker om det og spørsmål! 😊 Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke tok det med, men Kristian sa jo også "Nei, det kan ikke være Per". Jeg forstår ikke hvorfor Kristian sa at det er bare Per som kan tjene på en slik handling.
  "Det er jo bare en som kan tjene på en slik handling. Det er Per. Nei, det kan ikke være Per.»"https://www.dagbladet.no/nyheter/per-kristian-var-grei-for-men-sa-giftet-han-seg/65781087

jeg tolker utsagnet hans som at han først går utifra sunn fornuft og logisk tankegang. Og så trekker han egne følelser inn, som ødelegger den logiske tankegangen. Min egen sønn kan ikke gjøre noe slikt. Du ser det jo stadig vekk, foreldre som står støtt på barnas side selv etter de er dømt for de mest groteske mord. Og til tross for sterke bevis innbiller de seg at barna sine er uskyldig dømt. Fordi det er barnet ditt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, etnavn skrev:

Etter all sansynlighet, ja. Det er selvfølgelig en mulighet for at våpenet RM fikk, var en Ruger mark 1. Siden denne også fremdeles er borte, kan KK ha hatt to rugere. Men jeg mener bestemt å ha lest et sted at RM hadde en Ruger mark 2, og da er teorien vanntett. En link til den artikkelen som sier at RM mottok og kastet rugeren, hadde vært flott.

Takk!😊 Er dette artikkelen du spurte etter på vgd? " har Remi Marents forklart at han har kastet våpenet fordi det ikke fungerte."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEE785/orderud-vitne-32-soekk-vekk

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, etnavn skrev:

Finkalibret, betyr det en slik som av de 5 som ble stjålet? " fortalte vitnet Arman Vestad at han hadde solgt en finkalibret Ruger-pistol til Remi Marents en gang på våren eller sommeren 1999" (Samme link som over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk!😊 Er dette artikkelen du spurte etter på vgd? " har Remi Marents forklart at han har kastet våpenet fordi det ikke fungerte."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEE785/orderud-vitne-32-soekk-vekk

Ja, det står der også, men der er det ikke fortalt av RM selv. Jeg mener at jeg har lest en artikkel hvor RM uttaler seg om dette selv, og innrømmer at dette stemmer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...