Vampyrina Skrevet 24. november 2018 #3581 Skrevet 24. november 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forside på NRK nå:https://www.nrk.no/orderudnyheter/orderud-saken_-politiet-undersoker-gra-bil-1.14308487#/ Anonymkode: f08e6...55b Svært interessant!! 5
Papirfly Skrevet 24. november 2018 #3582 Skrevet 24. november 2018 Tråden er ryddet identifiserende innlegg. Papirfly, mod. 3
Delgado Skrevet 24. november 2018 #3583 Skrevet 24. november 2018 På 19.11.2018 den 20.17, Delgado skrev: Det er en Suzuki Swift eller Justy (de var like) ca. 1997-modell Politiet ser på dette som interessant. Blir spennende å følge med på fortsettingen, og forhåpentligvis får vite hvem som kan knyttes til den grå bilen.https://www.nrk.no/orderudnyheter/orderud-saken_-politiet-undersoker-gra-bil-1.14308487#/ 4
Simpson Skrevet 24. november 2018 #3584 Skrevet 24. november 2018 3 timer siden, NordicViking skrev: Dette vitnet hevdet i sin første forklaring til politiet at en venn av ham hadde fortalt ham at Kristin hadde sagt at hun festet sprengladninger under bilen til Paust. Hun skal ha gjort dette for moro skyld, og hun ville se hvor mye oppstuss det skapte. Hvorvidt dette er sant er ikke godt å si, men det ville ikke forundre meg om det stemmer. Dette angivelige "attentatet" var så håpløst gjennomført at det nesten er komisk. Ingen fenghette, ingen lunte, og dynamitten var godt synlig for alle. Det var ikke mulig for noen å få dette til å gå i lufta der og da. Profesjonelle leiemordere fra Balkan? Ha ha ha...... Vi har jo hørt tidligere fra Kristins lillesøster at Kristin angivelig skal ha sagt at hun "var på nyhetene" da drapene på Orderud var på TV. Kan Kristin være en som hele tiden søker spenning, en som liker å lage oppstuss, og som liker å være i begivenhetenes sentrum? Ikke helt utenkelig. Kan det være at hun tenner på tanken om å holde et menneskes liv i sine hule - og klamme - hender, at hun elsker den maktfølelsen det gir henne å være både dommer og bøddel samtidig? Jeg er ikke psykolog, men dette er noe jeg ville ha undersøkt grundig for å komme til bunns i hvem Kristin egentlig er. Hvis du ser Sandbergs : Orderudsaken.no, 1. episode om attentatforsøkene, kommer det frem at dynamittattentatet var mer omfattende enn å feste dynamitten under bilen. Det var nok amatørmessig utført, men med en god del planlegging. Ikke minst er begge attentatene forsøkt med stor risiko for å bli oppdaget. I attentat 1 er det lagt ut ca 100 m ledninger, opp mot en plass med oversikt til bilen. Jeg tenker ingen ville gjort det, med så stor fare for å bli oppdaget, om det skulle være for å skremme, eller vekke oppsikt. Jeg tror det var alvorlig ment. 1
Delgado Skrevet 24. november 2018 #3585 Skrevet 24. november 2018 (endret) På 19.11.2018 den 15.30, Delgado skrev: Bilen i Ekornstien blir av vitnet beskrevet som "grå, ganske liten og med butt bakdel" I epsiode 4 av Gåten Orderud ser vi et bilde (tatt under etterforskningen) fra utsiden av Svaleveien 3, en bil som passer perfekt til beskrivelsen. Politiet har oversikt over hvem bilen tilhørte/ble disponert av, går jeg ut fra ...https://tv.nrk.no/serie/gaaten-orderud/sesong/1/episode/4/avspillerhttps://www.nrk.no/orderudnyheter/trippeldrapet-pa-orderud_-forbloffet-over-mulig-fluktrute-1.14291686#/ Siste nytt, kanskje en utvikling i saken https://www.nrk.no/orderudnyheter/orderud-saken_-politiet-undersoker-gra-bil-1.14308487#/https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1k40ke/den-mystiske-bilen-i-orderud-saken-politiet-setter-i-gang-nye-undersoekelser Endret 24. november 2018 av Delgado Lagt til link 3
Delgado Skrevet 24. november 2018 #3586 Skrevet 24. november 2018 6 minutter siden, Simpson skrev: Hvis du ser Sandbergs : Orderudsaken.no, 1. episode om attentatforsøkene, kommer det frem at dynamittattentatet var mer omfattende enn å feste dynamitten under bilen. Det var nok amatørmessig utført, men med en god del planlegging. Ikke minst er begge attentatene forsøkt med stor risiko for å bli oppdaget. I attentat 1 er det lagt ut ca 100 m ledninger, opp mot en plass med oversikt til bilen. Jeg tenker ingen ville gjort det, med så stor fare for å bli oppdaget, om det skulle være for å skremme, eller vekke oppsikt. Jeg tror det var alvorlig ment. Har også blitt nevnt at gjerningspersonen ikke detonerte dynamitten, fordi de så at Anne Orderud Paust skulle kjøre alene i bilen, attentatet var nødt til å ramme Per Paust også. Da bilen kjørte ble fenghetten dratt ut av dynamitten, og gjerningspersone kveilet inn lunta. Det er nok årsaken til at fenghette og lunte ikke ble funnet. PS! SK var tidlig mistenkt i for å væer delaktig i dette attentatforsøket.https://www.dagbladet.no/nyheter/pappa-kirkemo-er-hovedvitne/65676710 2
Simpson Skrevet 24. november 2018 #3587 Skrevet 24. november 2018 3 minutter siden, Delgado skrev: Har også blitt nevnt at gjerningspersonen ikke detonerte dynamitten, fordi de så at Anne Orderud Paust skulle kjøre alene i bilen, attentatet var nødt til å ramme Per Paust også. Da bilen kjørte ble fenghetten dratt ut av dynamitten, og gjerningspersone kveilet inn lunta. Det er nok årsaken til at fenghette og lunte ikke ble funnet. PS! SK var tidlig mistenkt i for å væer delaktig i dette attentatforsøket.https://www.dagbladet.no/nyheter/pappa-kirkemo-er-hovedvitne/65676710 Den dagen dynamitten ble oppdaget, var begge tilstede. Det du skriver om, må ha vært tidligere?
Delgado Skrevet 24. november 2018 #3588 Skrevet 24. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemmer, vådeskuddet gikk jo av mens det var melketid i fjøset ja. Så da må våpenoverrekkelsen blitt foretatt tidlig på kvelden. Kanskje Kristin visste hvor Veronika hadde lagt våpenet på låven? og viste det til bror etter selskapet? Anonymkode: c40bf...32c Hold det åpent som en mulighet at Ole Robert ikke snakker sant, han virker stort sett instruert av sin far, som igjen var påtagelig opptatt av å knytte Veronica til ugjernigene 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3589 Skrevet 24. november 2018 6 timer siden, bettsa skrev: Ble Veronica utannet veterinærer? Eller sluttet hun? 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun måtte slutte fordi hun satt i fengsel. Anonymkode: e01e1...126 Sannhet med modifikasjoner. Hun flatbunnet av studiet før hun gjorde seg skyldig i medvirkning til drap. Men hun er en utdannings- og kultursnobb så hun liker å fremme hvordan hun ble frarøvet studiet sitt.... Anonymkode: 9d22e...01e 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3590 Skrevet 24. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sannhet med modifikasjoner. Hun flatbunnet av studiet før hun gjorde seg skyldig i medvirkning til drap. Men hun er en utdannings- og kultursnobb så hun liker å fremme hvordan hun ble frarøvet studiet sitt.... Anonymkode: 9d22e...01e Falt ut av studiet *** Anonymkode: 9d22e...01e 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3591 Skrevet 24. november 2018 3 minutter siden, Delgado skrev: Hold det åpent som en mulighet at Ole Robert ikke snakker sant, han virker stort sett instruert av sin far, som igjen var påtagelig opptatt av å knytte Veronica til ugjernigene Hvis SK trodde V hadde lagt igjen spor hos dem, kan det forklare at han forklarte seg mot V? Anonymkode: c40bf...32c
Delgado Skrevet 24. november 2018 #3592 Skrevet 24. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis SK trodde V hadde lagt igjen spor hos dem, kan det forklare at han forklarte seg mot V? Anonymkode: c40bf...32c Ja, det kan være en av grunnene - i tillegg til å få distansert seg selv fra saken... Den bagen som ble funnet hos han, kan ha vært objekter fra drapene som P og V hadde som oppgave å kvitte seg med, mens de i stedet senere satte fra seg hos SK for å knytte han og Kristin til saken. Han og Kristin ville aldri oppbevart bevismateriale mot seg selv, i sitt eget uthus. 1
Delgado Skrevet 24. november 2018 #3593 Skrevet 24. november 2018 Per Orderud kunne i følge Dagbladet ha kunnet arvet ca 7 millioner, (1999-kroner) pluss evt utbetaling av livsforsikring, hvis han ble frikjent. Motivet var nok først fremst penger. Hatet mot sine slektninger i tillegg og presset fra sin kone, var det som skulle til for drap.https://www.dagbladet.no/nyheter/her-er-million-arven/65534982 8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3594 Skrevet 24. november 2018 43 minutter siden, AnonymBruker said: Sannhet med modifikasjoner. Hun flatbunnet av studiet før hun gjorde seg skyldig i medvirkning til drap. Men hun er en utdannings- og kultursnobb så hun liker å fremme hvordan hun ble frarøvet studiet sitt.... Anonymkode: 9d22e...01e Hun falt ut av studiet fordi hun ikke kunne delta på all den praksis som er nødvendig å delta på i form av personlig oppmøte. Noe som ifl de nyhetsartiklene jeg leste på den tiden, ikke var mulig å tilrettelegge for. På denne tiden var hun ikke dømt for noe, så jeg syns du er ganske kverulerer i din uttalelse. Og du forsøker ikke engang å være litt objektiv i dine uttalelser i en tråd der man kanskje burde holde alle muligheter åpne, istedefor å være skråsikre på hva som skjedde? Anonymkode: e01e1...126 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3595 Skrevet 24. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun falt ut av studiet fordi hun ikke kunne delta på all den praksis som er nødvendig å delta på i form av personlig oppmøte. Noe som ifl de nyhetsartiklene jeg leste på den tiden, ikke var mulig å tilrettelegge for. På denne tiden var hun ikke dømt for noe, så jeg syns du er ganske kverulerer i din uttalelse. Og du forsøker ikke engang å være litt objektiv i dine uttalelser i en tråd der man kanskje burde holde alle muligheter åpne, istedefor å være skråsikre på hva som skjedde? Anonymkode: e01e1...126 Nei, jeg vet at jeg har rett. Anonymkode: 9d22e...01e 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3596 Skrevet 24. november 2018 Per da? Ble han ferdig utdanna jurist? Anonymkode: 3e70d...32a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3597 Skrevet 24. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Per da? Ble han ferdig utdanna jurist? Anonymkode: 3e70d...32a Ja Anonymkode: 4c0df...1a2 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3598 Skrevet 24. november 2018 57 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, jeg vet at jeg har rett. Anonymkode: 9d22e...01e Er alle som tar høyere utdanning utdannings og kultursnobber ifl deg? Hvordan er synet ditt på stivpyntede mennesker som får på gallamiddager om jeg tør spørre ? Anonymkode: e01e1...126 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3599 Skrevet 24. november 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er alle som tar høyere utdanning utdannings og kultursnobber ifl deg? Hvordan er synet ditt på stivpyntede mennesker som får på gallamiddager om jeg tør spørre ? Anonymkode: e01e1...126 Avsporing. Anonymkode: 7c14a...d61 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3600 Skrevet 24. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sverre Kirkemo og samboeren Lise var inne på at noen kan ha plantet spor på familien. Og det er da nok av mystiske sport henlagt over alt i denne saken. Slik som den rosa bagen med posen som ble funnet i uthuset til Sverre Kirkemo. Og sokken som ble henlagt 10-15 meter fra kårboligen. Kristins gutt skal visstnok ha kjent igjen sokken på nyhetene og sagt at det var hans sokk. En sokk som har vært på en bamse/dukke han har lekt med, kanskje. Et bilde av denne dukken ble sendt av en anonym avsender til VG. Jeg synes ikke det henger sammen at Kristin legger igjen slike sport i hvert fall. Disse sporene slår jo bare tilbake på henne selv. Anonymkode: c40bf...32c Hvorfor var Kristins parykk med barnålsporet hjemme hos Lars? Kan noen ha plantet den hos Lars, hvis Kristin selv ikke la den der? Anonymkode: d551b...45b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå