Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Den der posen som ble funnet hos Sverre Kirkemo, med påskriften OG + dato, der var OG veldig tydelig, ikke sant? Men på bildet der Kristin er avbildet med tilsynelatende samme pose, så er skriften mer utydelig, er den ikke? Selvfølgelig kan det skyldes vinkler, men syns det er vanskelig å tyde bokstavene G og O der, selv om jeg mener de var veldig tydelig på den posen som ble funnet hos SK?

Har du link til begge bildene?

Anonymkode: d551b...45b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du link til begge bildene?

Nei, men jeg mener bestemt jeg har lest klart og tydelig OG 23/12 -99 på en pose, og jeg mener at OG overhodet ikke er tydelig på bildet av Kristin kirkemo

• Liker 1
Skrevet

Det har vært spekulasjoner rundt hvorfor Per og Veronica ikke kom i begravelsen til Per Paust. Forklaringen er enkel: De fikk ingen invitasjon (VG).

"Jeg ville gjerne at Anne skulle ha bedt oss. Jeg følte at vi ville trenge oss på hvis det ikke var hennes ønske at vi kom. Jeg ville hun skulle kontakte oss og be oss", svarte Per Orderud. Han la til at Veronica ville de skulle sende blomster. "Men det ble ikke noe av det heller", sa Per Orderud.

Jeg har aldri hørt at man må ha invitasjon for å gå i en begravelse.

• Liker 6
Skrevet

Krusedullen etter OG på den posen er visstnok "LG" (Lars Grønnerød).

Men jeg holder fortsatt en knapp på at det står 22.12.98 der og ikke 23.12.98..

Anonymkode: c40bf...32c

• Liker 1
Skrevet

Er så provoserende å lese om ting som aldri ble undersøkt av politiet. Dette håret blant annet. Fatter faen ikke at det er mulig.

• Liker 4
Skrevet

"Skatollet der våpenet ble funnet, sto vegg i vegg med soverommet der Anne Orderud Paust sov natten hun ble drept."

Politiadvokat Bjørn Arne Tronier uttalte at han tror at det våpenet som ble er funnet på Orderud gård, er blitt plantet. Hvem kan ha plantet det våpenet der, og hvorfor?

https://www.rb.no/lokale-nyheter/politiet-vapenet-kan-vare-plantet/s/1-95-1178906

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva med dette? "Uidentifiserte hår på den såkalte orderudsokkenhttps://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article279875.ece

Er det fremdeles mulig å finne ut hvem sine hår det var?

En DNA-test kan kanskje bringe fram nye spor?

Kom over en video fra programmet 'Åpen Post' der Harald Eia og Bård Tufte Johansen harselerer med Orderud gård, sokken, lillegutt og 'opplysningen'. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det forklarer en ting på huskelappen til Veronica som har plaget meg. Hun skrev et stikkord om 'Kristin - dop'. Det var kanskje et motiv de hadde tenkt å legge på henne. 

Eller nei, jeg vet ikke. De var jo søstre.

Jeg har tenkt at det kan ha vært et punkt på listen over forberedelse for drapene- På Veronicas liste sto det "skonr"- de skulle kjøpe for store sko og "pengeuttak" (betaling for drapet?). Så "dop"- skaffe amfetamin til drapskvelden. Jeg tror minst en av gjerningsmennene var på amfetamin. I riktig dose gjør amfetamin deg klar, veldig fokusert og snartenkt. Veronica hadde prøvd amfetamin under eksamenstiden, og ble også tatt for steroider under fengselsoppholdet (skal se om jeg finner linken). Følelsene blir også dempet, du blir relativt kald. Dette beskriver f.eks Breivik for bakgrunnen til at han tok amfetamin før han dro til utøya. 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krusedullen etter OG på den posen er visstnok "LG" (Lars Grønnerød).

Men jeg holder fortsatt en knapp på at det står 22.12.98 der og ikke 23.12.98..

Tyder påskriften på posen på at noen kan ha plantet posen?

Skrevet
7 minutter siden, NordicViking skrev:

En DNA-test kan kanskje bringe fram nye spor?

Kom over en video fra programmet 'Åpen Post' der Harald Eia og Bård Tufte Johansen harselerer med Orderud gård, sokken, lillegutt og 'opplysningen'. 

Man har fortsatt håret? Både vg og nrk har jo i hver sin drapsgåte dokumentar tidligre dna-testet spor fra uløste mordsaker (isdals kvinnen og hun som ble drept eller drepte seg selv på plaza), så da burde det jo være mulig å få til i denne saken og. Både den barnnålen og det håret ville jo vært veldig intressant å teste. >Også det ukjente blodet bør jo testes mot for eksempel han torpedoen som ble funnet drept i en grøft i malmø, som noen har linket til gården

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Skatollet der våpenet ble funnet, sto vegg i vegg med soverommet der Anne Orderud Paust sov natten hun ble drept."

Politiadvokat Bjørn Arne Tronier uttalte at han tror at det våpenet som ble er funnet på Orderud gård, er blitt plantet. Hvem kan ha plantet det våpenet der, og hvorfor?

https://www.rb.no/lokale-nyheter/politiet-vapenet-kan-vare-plantet/s/1-95-1178906

Etter våpenfunnet i Orderud-skatollet ringte en mann til privatetterforsker Harald Olsen og forklarte at han trolig har eid våpenet. Vedkommende kom med flere opplysninger om våpenet, og oppga navn på en person han hevdet å ha videresolgt det til for 15-20 år siden. Denne personen har ingen tilknytning til Orderud-familien. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tyder påskriften på posen på at noen kan ha plantet posen?

Vg hadde hvertfall testet skriften mot håndskriften til de drapsdømte, men har de testet den med håndskirften til sverre kirkemo for eksempel?

Skrevet
1 time siden, MizBiz skrev:

er det noen som vet om politet hadde en såkalt "profiler" på saken? sånn som de bruker i usa, altså en "kriminalpsykolog" som kan si noe om hva slags person gjerningsmannen/kvinnen må ha vært utifra hvordan den kriminelle handlingen er utført?

ellers er det en sak som er vanskelig for utenforstående å skjønne seg på. jeg skjønner ikke at såpass "normale" folk som p og v skulle vurdert drap seriøst. jeg ville heller gitt avkall på arv og starta opp på nytt et annet sted enn å bli så dårlig behandla som p virker til å ha vært av faren sin. og hvorfor så ikke anne paust arbeidet per hadde gjort over så mange år og selv talte for en mer rettferdig fordelig av arv?

kanskje det begynte med en spøk om drap også har det ballet på seg av en grenseløs søster  [av v] og hennes diverse beundrere?

De hadde en av verdens fremste drapsetterforskere, spesialagent og profiler i FBI, Gregg Mccrary. Han kom til Norge og analyserte saken. Han har en haug av saker bak seg fra statene og var helt sikker på hvem som sto bak. Veronica og Per.   

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/--kristin-drepte-dem-ikke/2233248.html

Hvordan er normale drapsmenn da? Mødre og fedre dreper sine barn stadig vekk, normale folk med høy utdanning og sjarmerende ytre misbruker ungene sine seksuelt, osv. Stefaren til Christoffer Kihle var også "normal" utad. Har du hatt en sopsiopat/psykopat i nærmeste familie eller vennskapskrets? Det har jeg. De er skitgode på manipulasjon og virker for de fleste som verdens flotteste og omsorgsfulle mennesker. Det er ingen empati og kun tanke for seg selv, men det tar tid å spotte fordi de er så ekstremt veltalende og overbevisende. 

• Liker 9
Skrevet

"Veronica og Per la merke til to mystiske biler foran kårboligen like før drapene fant sted." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oRR5a7/saa-mystiske-biler

De mystiske bilene var en rød personbil og en grønn sportsbil. Veronica forklarte seg om bilene i avhør, men etter dette var ikke politiet lenger interessert i disse observasjonene forklarte Veronica.

Det hadde vært interessant å vite om de andre vitnene som så biler nært kårstua har de samme beskrivelsene av bilene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...