Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommentarfeltet, under svar til commentthismofo. Den skulle jo vært med.

Anonymkode: 4df74...520

Takk! 😊

V. skriver også om 180-mannen i kommentarfeltet "han brukte samme språk og stygge benevninger om henne til familie og venner"

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det kommet frem noen plass om Per og Veronica brukte narkotika?

Anonymkode: b1e0a...dfa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

V. skriver også  dette om en eventuell ny gjennomgang av 180-samtalen kommentarfeltet: "materialet fra den gangen er jo fortsatt ivaretatt. Den gangen la politiet til grunn noen kriterier ved utvelgelsen av samtaler som ikke nødvendigvis er riktige. Nye dataanalyseverktøy burde gjøre det mulig å gjennomgå atskillig flere samtaler/mer materiale"

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om dette stemmer, men noen hevdet at V. kjøpte noen gram amfetamin til slanking https://www.dagbladet.no/nyheter/veronica-kjopte-amfetamin/65709434

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den grå butte bilen parkert hos fam. Kirkemo ikke ble sjekket ut av saken så var etterforskningen rett og slett skremmende dårlig. Siden politiet ikke en gang gadd å sjekke at det faktisk var en god rute fra kårboligen til nevnte bil vil det ikke overraske meg.

Anonymkode: 9ea74...496

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke noe annet enn de 5 grammene amfetamin som V kjøpte https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gPPoOq/veronica-kjoepte-amfetamin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg siterer innlegget for å hente frem det fine kartet du laget 😊 
Om Per jobbet på jordene den natten med traktor så er det jo ikke rart at leieboerne ikke hørte traktoren, grunnet vindretningen (som tidligere nevnt) som gikk på tvers over jordet.

Tror ikke vindretningen vil ha så mye å si, lyden vil fortsatt være hørbar, bare lavere. Det skal blåse veldig mye for at lyd dempes så mye og i slik vind er det meningsløst at Per skulle være ute midt på natta og kjøre traktor. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Veronica Orderud i den kommentartråden så skriver hun at 180-mannen er sønnen til Per Paust eller sier hun at mange tror sønnen er 180-mannen fordi han brukte samme benevninger for Anne.

?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frida skrev:

Tror ikke vindretningen vil ha så mye å si, lyden vil fortsatt være hørbar, bare lavere. Det skal blåse veldig mye for at lyd dempes så mye og i slik vind er det meningsløst at Per skulle være ute midt på natta og kjøre traktor. 

Jeg forsto det som at vindretningen har mye å si, ettersom vitnet hørte skuddene 800 meter unna kårstua, mens de på Orderud gård som bor 220 meter unna kårstua ikke hørte skuddene grunnet at vinden gikk tvers over jordet foran kårstua (dette sto forklart i en artikkel). Derfor tenker jeg at vinden også naturligvis kan ha ført med seg lyden fra traktoren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frida skrev:

Forresten nevnte ikke Veronica noe om traktor, men at han jobbet på jordene. Så jeg vet ikke om han brukte traktor den natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Link til den kommentartråden? Finner ikke 😕

Anonymkode: 3e70d...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke noe annet enn de 5 grammene amfetamin som V kjøpte https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gPPoOq/veronica-kjoepte-amfetamin

takk :)

Ble ikke drukket mye alkohol der nei. Men det tilsier kanskje også at Kristin hadde vært i kårboligen før. Om det var der de var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forresten nevnte ikke Veronica noe om traktor, men at han jobbet på jordene. Så jeg vet ikke om han brukte traktor den natten.

Aha, hvor kom traktoren kjørende fra da? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Frida skrev:

Aha, hvor kom traktoren kjørende fra da? :)  

Jeg vet ikke. Hvor er det beskrevet at det var en traktor som kjørte? Jeg hørte ikke hele podcasten der V. fortalte at P. jobbet på jordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

takk :)

Ble ikke drukket mye alkohol der nei. Men det tilsier kanskje også at Kristin hadde vært i kårboligen før. Om det var der de var.

Hva mente du nå? Kan du forklare?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars politiet som nå skal få masse «tips» basert på en TV-serie 20 år etterpå......

Anonymkode: 9d22e...01e

Fra programomtalen for siste episode: "Nesten 20 år etter drapene på Orderud kjemper fremdeles to av de dømte for sin uskyld, og ved hjelp av sin privatetterforsker har de gjort funn de mener gir grunn til å gjenoppta saken. Orderud-mysteriet lever med andre ord videre - noe Øystein Milli og redaksjonen i Gåten Orderud også får erfare da et helt nytt tips i saken kommer inn." 

Så det virker som om noen av tipsene folk sender inn er viktige. 

Anonymkode: 54ae7...175

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...