Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Frida skrev (På 24.10.2025 den 9.33):

Nei, hun avslørte nok ikke det.  Godt mulig vi aldri får vite eksakt hva som skjedde. 

Vi kan jo håpe at en av dem har skrevet det, lagt det i en safe eller tilsvarende, og at det skal frigis når vedkommende dør 👀

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ninaen skrev (4 minutter siden):

Vi kan jo håpe at en av dem har skrevet det, lagt det i en safe eller tilsvarende, og at det skal frigis når vedkommende dør 👀

Ja, det hadde vært en fin løsning 😃

• Liker 1
Skrevet
Ninaen skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg håper det! At vi en gang finner ut hva som faktisk skjedde. Hvem som skjøt, og hvem som visste hva. Jeg har lest mye om saken, og det er vanskelig å se for seg at Per og Veronica ikke hadde noe med dette å gjøre. Lars og Kristin tilsto jo (delvis), så de vet vi allerede var involvert - men de hadde kun motiv gjennom Per og Veronica. Pluss de nye DNA-funnene på Kristin.
Men hvem som skjøt, det skulle jeg likt å vite. Jeg har null tro på teorien om jugoslavisk mafia, for de hadde ikke skutt i alle retninger med et 22-kaliber våpen. Ikke ville de etterlatt en person i live, heller. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Mmmwhatever skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg håper det! At vi en gang finner ut hva som faktisk skjedde. Hvem som skjøt, og hvem som visste hva. Jeg har lest mye om saken, og det er vanskelig å se for seg at Per og Veronica ikke hadde noe med dette å gjøre. Lars og Kristin tilsto jo (delvis), så de vet vi allerede var involvert - men de hadde kun motiv gjennom Per og Veronica. Pluss de nye DNA-funnene på Kristin.
Men hvem som skjøt, det skulle jeg likt å vite. Jeg har null tro på teorien om jugoslavisk mafia, for de hadde ikke skutt i alle retninger med et 22-kaliber våpen. Ikke ville de etterlatt en person i live, heller. 

Alt «griseriet» taler mot en proff aktør ja. Spesielt mtp at 2 av de 3 var eldre mennesker

• Liker 3
Skrevet

Det er nå i hvert fall konstatert dna fra Kristin på sprengstoffet som var festet til den bilen. Kristin vil ikke kommentere det.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Mmmwhatever skrev (3 timer siden):

Vi får neppe noengang noe svar.

Man kan også spørre seg om hvorfor jugoslavisk mafia skulle ende opp med Lars sin revolver samt en av pistolene som ble stjålet fra pistolklubben i Molde. Tenker nok de har andre/bedre måter å skaffe våpen på.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Djækklåsst skrev (5 minutter siden):

Man kan også spørre seg om hvorfor jugoslavisk mafia skulle ende opp med Lars sin revolver samt en av pistolene som ble stjålet fra pistolklubben i Molde. Tenker nok de har andre/bedre måter å skaffe våpen på.

Haha, ja godt poeng!

• Liker 1
Skrevet

Jugoslavisk mafia legger heller ikke igjen sokkene sine….;) 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Djækklåsst skrev (På 25.10.2025 den 21.35):

Ja, helt enig i dette. Den Jugoslavia-teorien var bare for å skape støy. Klassisk forsvarsmetode for å forsøke å oppkonstruere rimelig tvil. 

• Liker 3
Skrevet
tove77 skrev (På 26.10.2025 den 0.10):

Jugoslavisk mafia legger heller ikke igjen sokkene sine….;) 

Ikke bare sokkene sine, men en veldig spesiell sokk som sannsynligvis er strikket av noen i familien til enten Per eller Veronica, jeg husker ikke hvilken side av familien det var? Det var i alle fall noen som pleide å strikke sånne litt rare sokker. 

• Liker 1
Skrevet
Mmmwhatever skrev (På 30.10.2025 den 21.55):

Ikke bare sokkene sine, men en veldig spesiell sokk som sannsynligvis er strikket av noen i familien til enten Per eller Veronica, jeg husker ikke hvilken side av familien det var? Det var i alle fall noen som pleide å strikke sånne litt rare sokker. 

Se her: https://www.nrk.no/norge/mann-hevder-orderud-sokken-var-hans-1.14331035

Skrevet

Man skal selvsagt være forsiktig med å tolke folks reaksjoner og oppførsel i retning av det ene eller det andre, for eksempel hvordan Per og Veronica reagerte da de fikk dødsbudskapet på hundeutstillingen på Nesbyen, eller at ingen av dem gikk i Per Pausts begravelse, men det er interessant å se filmopptakene fra retten og hvordan de ulike svarer for seg, særlig Per. 

Han står og hevder at han har et godt og normalt forhold til foreldrene sine. Når han blir konfrontert med at de ikke har snakket sammen på to år, til tross for at de bor like ved hverandre, på samme gård, fortsetter han å si at de hadde et godt forhold. At det ikke var noe uvennskap. Og kanskje det var slik i hans hode. De hadde ikke kranglet, de hadde bare sluttet å snakke sammen og ha kontakt etter gårdskonflikt og rettsak. Men det var han som stevnet sin far for retten, ikke omvendt. (Ikke "Svina vil ha rettsak", slik Veronica skrev i dagboken). Men Per var nært knyttet til sin mor, så han fortsatte å fortelle seg selv at de ikke var uvenner, de hadde et godt forhold. De bare hadde ikke kontakt. 

Litt samme desillusjonerte holdning han har til skyldspørsmålet. Han var ikke med og skjøt, han er ikke skyldig, det var ikke egentlig ham. 

Det mest interessante er når han blir spurt om våpenbytte og Lillegutt. Hvis Per ikke har fått revolveren, har jo Lars gitt den til noen andre - som antagelig skjøt. Er ikke Per interessert i å vite hvem dette er? Der borte, i rettsalen, sitter den mannen som vet hvem som skjøt dine foreldre og din søster! Per blir presset på dette. Hva føler du for ham, for Lars? Er du ikke interessert i å vite noe om dette? Nei, Per er bare sur på Lars fordi han har dratt ham inn i en sak han ikke har noe med. Ikke opptatt av hvem som skjøt. Mulig Per var i en tilstand av forvirring og vantro eller noe, det er ikke hver dag du er i retten tiltalt for trippeldrap, men likevel. Det er jo snålt. Jeg ville vært opptatt av å få vite hvem som hadde skutt min familie, hvis jeg selv ikke var involvert...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Når det gjelder Kristin, lyver hun jo "som bare det" (som Lars sier om Per og Veronica). Som Sindre Leganger i Svarttrost så ganske riktig påpeker: Etter at DNA fra henne ble funnet på tapebiten, vet vi at hun hadde med attentatforsøkene å gjøre, og da blir det spesielt når hun forteller fra juleselskapet at hun sto og hang opp nisser og hørte de andre drev med drapsplanlegging. Så sa hun: "Dere kan jo ikke drepe noen på grunn av en gårdstvist". Vel, jo, hun hadde jo selv prøvd å sprenge de samme folka i luften noen måneder tidligere....

Troverdighet, much! 

Endret av tove77
  • Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...