Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tomter, arv og fristed og ikke utbygging tror jeg er motivene? Hva tror du er motivet? 

Alt om 180-mannen kan du lese og høre om i media slik jeg har gjort.

Kristin var ikke redd 180-mannen, hun kjente ham. Og dessuten tror jeg 180-mannen var med på planlegging og drapene, for han sa selv at han skulle drepe i pinsen (Om han faktisk skøyt vet jeg ikke, men han var meget trolig tilstede) Om vi da antar at Kristin kanskje var med under både planlegging og drap, tror jeg ikke hun frykter denne mannen. Hun frykter kanskje at de skal finne ut hvem han er, men det er det nok flere som gjør.

Anonymkode: 4df74...520

Jeg leste den artikkelen om 180 mannen nå. Hmm, vanskelig...Har politiet sjekket grundig rundt familien, for dette må jo som du sier være noen kjente. Iallefall en som hadde kjennskap til familien. Er sønnene til Per Paust utelukket? Var det ikke en som kalte henne kjipe ting? 

Angående om K ikke var redd han. Hun var jo låst til folk pga rus og penger, så man vet aldri hva som ligger bak en kontakt selv om hun evt kjente han. Kan han ha truet henne til å delta? Vært med på attentatene? At det var han som trakk i trådene?

Men hvorfor var han så sint på Anne Paust?

Anonymkode: bb132...be4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være viktig å finne ut hvem Marie hadde kontakt med tidligere, og som hun ikke hadde hatt kontakt med på lang tid (som mannen sa). han sa vel noe slikt som at Marie kom til å bli overrasket, for meg forventer hun ikke å høre fra.

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 😊  Jeg har ingen teorier angående hverken biologisk mor eller slektninger av Marie. Men i andre sammenhenger har jeg jo hørt at noen har blitt kalt mor av slektninger som ikke er barnet til vedkommende og også av mennesker som ikke en gang er i slekt med vedkommende.

Jeg tror ikke jeg nevnte at dette kunne gjenspeiles på slektninger av Marie?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du gjorde ikke det. Jeg ønsket allikevel å presisere at jeg ikke hadde noen tanker om slekt. Takk for det du bidrar med! 😊 Du er en mye bedre tenker enn meg 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være viktig å finne ut hvem Marie hadde kontakt med tidligere, og som hun ikke hadde hatt kontakt med på lang tid (som mannen sa). han sa vel noe slikt som at Marie kom til å bli overrasket, for meg forventer hun ikke å høre fra.

Enig. Har faren til K og V blitt undersøkt? Jeg sier ikke at det er han, jeg bare leste her at han har jobbet der tidligere og var endel på besøk hos Marie og Kristian.

Jeg tenker ennå på det utsagnet V kom med, der hun sa at K skulle hevne seg på faren med å gjøre de attentatene? Jeg skjønner ikke det utsagnet, men jeg føler det ligger noe rart der, siden K var tydelig involvert i attentatene. De fant jo nesten alt av bevis hos K og L.

Har du inntrykk av at det er en person som bor på gården eller i Oslo/Akershus som teleoperatøren mente han ringte fra?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men 180-mannen sa vel ikke noe om at han tidligere har hatt kontakt med Marie i det hele tatt?! Og hvis de aldri har hatt kontakt før, og han ringte til henne, ville hun nok blitt veldig overrasket!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men 180-mannen sa vel ikke noe om at han tidligere har hatt kontakt med Marie i det hele tatt?! Og hvis de aldri har hatt kontakt før, og han ringte til henne, ville hun nok blitt veldig overrasket!

Du skrev jo først at han ikke hadde hatt kontakt med Marien på lang tid, så han må jo ha møtt/kjent henne litt?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste den artikkelen om 180 mannen nå. Hmm, vanskelig...Har politiet sjekket grundig rundt familien, for dette må jo som du sier være noen kjente. Iallefall en som hadde kjennskap til familien. Er sønnene til Per Paust utelukket? Var det ikke en som kalte henne kjipe ting? 

Angående om K ikke var redd han. Hun var jo låst til folk pga rus og penger, så man vet aldri hva som ligger bak en kontakt selv om hun evt kjente han. Kan han ha truet henne til å delta? Vært med på attentatene? At det var han som trakk i trådene?

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vanskelig. Det å det faktisk kan være. Om politet har sjekket grundig rundt familien i tillegg til de som allerede er sjekket vet ikke jeg. Men det virker lite trolig med tanke på at de ikke har funnet 180-mannen. Merr, bikkje, tispe er typiske gårdsbetegnelse på enkelte dyr. Og jeg, personlig tror at sønnene til Paust ikke ville brukt akkurat de samme betegnelsene for å snakke nedlatende om noen. 

Han var sint på Anne pga trøbbelet hun skapte med mulig tanke på utskilling av tomter på gården. Jeg tror det var noe han kanskje selv engstet for tenker jeg. Han var i tillegg på parti med V og P i saken i forhold til denne gårdstvisten.  Som pga dette ikke hadde snakket med Marie og Kristian på flere år, det nevner også 180-mannnen at han ikke har gjort. Hun ville bli overrasket hvis han ringer sier han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette er utrolig spennende...Jeg håper virkelig at fokuset som saken nå har fått igjen gjør at man finner ut hvem som stod bak, hvem som evt var uskyldig og hva som skjedde.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skrev jo først at han ikke hadde hatt kontakt med Marien på lang tid, så han må jo ha møtt/kjent henne litt?

Jo, jeg skrev det. Men plutselig kom jeg på at jeg ikke husker å ha lest det noe sted. Jeg har muligens bare feiltolket noe av det som sto om hva 180-mannen sa til operatøren.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg skrev det. Men plutselig kom jeg på at jeg ikke husker å ha lest det noe sted. Jeg har muligens bare feiltolket noe av det som sto om hva 180-mannen sa til operatøren.

Skjønner. Jeg leste den igjen nå, og teleoperatøren mente at han ga inntrykk at han kjente henne. Han mente det var en hyggelig dame.

Hmm, hvem kan det være?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vanskelig. Det å det faktisk kan være. Om politet har sjekket grundig rundt familien i tillegg til de som allerede er sjekket vet ikke jeg. Men det virker lite trolig med tanke på at de ikke har funnet 180-mannen. Merr, bikkje, tispe er typiske gårdsbetegnelse på enkelte dyr. Og jeg, personlig tror at sønnene til Paust ikke ville brukt akkurat de samme betegnelsene for å snakke nedlatende om noen. 

Han var sint på Anne pga trøbbelet hun skapte med mulig tanke på utskilling av tomter på gården. Jeg tror det var noe han kanskje selv engstet for tenker jeg. Han var i tillegg på parti med V og P i saken i forhold til denne gårdstvisten.  Som pga dette ikke hadde snakket med Marie og Kristian på flere år, det nevner også 180-mannnen at han ikke har gjort. Hun ville bli overrasket hvis han ringer sier han.

Det var jo rart at han var på parti med P og V siden han sa at foreldrene hadde lidd nok? Da var han jo med på denne lidelsen angående null kontakt ove flere år?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være en som har tomt/er på gården da? Hvis det var grunnen til at han var sint på Anne?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg vet hvem du mistenker som 180 innringeren.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en artikkel var det nevnt at en navngitt person brukte nettopp slike skjellsord. Men jeg husker ikke hvem denne personen er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo rart at han var på parti med P og V siden han sa at foreldrene hadde lidd nok? Da var han jo med på denne lidelsen angående null kontakt ove flere år?

Ikke det minste rart om noen kan synes synd på syke mennesker om de har kjent alltid. Han snakker vel om lidelse som i sykdom eller gårdstvisten som krever sitt av involverte. i tillegg tror jeg ikke det ble nevnt i sammenheng med Marie og Kristian. Kanskje han rent ut sagt mente V og P har lidd nok ? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I en artikkel var det nevnt at en navngitt person brukte nettopp slike skjellsord. Men jeg husker ikke hvem denne personen er.

Betyr det at han kunne vært vokst opp der/på gård?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det minste rart om noen kan synes synd på syke mennesker om de har kjent alltid. Han snakker vel om lidelse som i sykdom eller gårdstvisten som krever sitt av involverte. i tillegg tror jeg ikke det ble nevnt i sammenheng med Marie og Kristian. Kanskje han rent ut sagt mente V og P har lidd nok ? 

Ok skjønner. Mener du at V og P visste om han og det han planla? Du srev tidligere at K visste hvem han var.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...