AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #961 Del Skrevet 11. november 2018 6 minutter siden, Frida said: En litt interessant sak: Lars Grønnerød villig til å testes av løgndetektor Jeg har ikke funnet noe som tyder på at de andre tre er villige til å testes av løgndetektor. Er fullt klar over at en slik test ikke er gyldig i rettsaker, og at man kan bruke teknikker til å få samme resultat på alle spørsmål (stein i skoen?) Men på den annen side kan de være en liten indikator på hvem som lyver og hvem som snakker sant, og ikke minst hva de snakker sant om og hva de lyver om. Hvor interessant er det, egentlig, med tanke på hvordan dommen lyder? Vi vet ikke hvem som fysisk skjøt, men slik dommen er utformet er dette uvesentlig. Det var Per og Veronica som hadde et motiv, og som ifølge vitner skaffet seg våpen i den hensikt å drepe. Om det så skulle være en jugoslav eller to som faktisk utførte udåden, så spiller ikke det noen rolle for de som ble dømt. Anonymkode: ca787...938 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #962 Del Skrevet 11. november 2018 Just now, AnonymBruker said: Hvor interessant er det, egentlig, med tanke på hvordan dommen lyder? Vi vet ikke hvem som fysisk skjøt, men slik dommen er utformet er dette uvesentlig. Det var Per og Veronica som hadde et motiv, og som ifølge vitner skaffet seg våpen i den hensikt å drepe. Om det så skulle være en jugoslav eller to som faktisk utførte udåden, så spiller ikke det noen rolle for de som ble dømt. Anonymkode: ca787...938 Legger til: juridisk. Anonymkode: ca787...938 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #963 Del Skrevet 11. november 2018 Værobservasjoner i perioden etter kl 20:00 den 21. mai - før kl 08:00 den 22. mai er ikke oppført, så dette er ikke mye til hjelp for å kunne vite hvordan været var sent på kveld og på natten @Frida Observasjoner for Hvam (Tolvhus) målestasjon 21. mai 1999 Tidsp. Vær Temperatur Nedbør Vind Luftfuktighet Målt Maks Min Middel Kraftigste vindkast fredagkl 8 - 13,5° - - - Svak vind, 2,6 m/s fra sør - 62 % fredagkl 14 - 17,9° - - - Svak vind, 2,6 m/s fra sør - 50 % fredagkl 20 - 16,2° - - - Laber bris, 6,7 m/s fra sør - 70 % Observasjoner for Hvam (Tolvhus) målestasjon 22. mai 1999 Tidsp. Vær Temperatur Nedbør Vind Luftfuktighet Målt Maks Min Middel Kraftigste vindkast lørdagkl 8 - 8,2° - - - Frisk bris, 9,8 m/s fra sør-sørøst - 88 % lørdagkl 14 - 10,5° - - - Frisk bris, 9,8 m/s fra sør-sørvest - 61 % lørdagkl 20 - 10,4° - - - Frisk bris, 9,8 m/s fra sør-sørvest - 68 % Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 11. november 2018 #964 Del Skrevet 11. november 2018 Værobservasjoner i perioden etter kl 20:00 den 21. mai - før kl 08:00 den 22. mai er ikke oppført, så dette er ikke mye til hjelp for å kunne vite hvordan været var sent på kveld og på natten @Frida De siste 24 timer inkluderer sent på kveld og natten til pinseaften 22. mai! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #965 Del Skrevet 11. november 2018 Akkurat nå, Frida skrev: Værobservasjoner i perioden etter kl 20:00 den 21. mai - før kl 08:00 den 22. mai er ikke oppført, så dette er ikke mye til hjelp for å kunne vite hvordan været var sent på kveld og på natten @Frida De siste 24 timer inkluderer sent på kveld og natten til pinseaften 22. mai! Ok. Takk! Jeg tenkte ikke på at det du postet var et gjennomsnitt. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #966 Del Skrevet 11. november 2018 16 minutter siden, tirben skrev: Du ser bort fra at de med det største motivet, og de som bestilte våpen og deltok i planleggingen, er Per og Veronica. De ble i tillegg tatt i løgn etter løgn. Hvem som hadde "størst" motiv, vet ingen av oss. Jeg skrev at de kanskje planla det sammen, for alle hadde motiv. Og har lest litt om historiene til samtlige, der Kristin hadde rusproblemer, var lidenskapelig opptatt av våpen, samt involverte seg i kriminelle. Mistet omsorgen for barnet sitt. Vådeskuddet var det en tidligere kjæreste som hadde begått. Anonymkode: bb132...be4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 11. november 2018 #967 Del Skrevet 11. november 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor interessant er det, egentlig, med tanke på hvordan dommen lyder? Vi vet ikke hvem som fysisk skjøt, men slik dommen er utformet er dette uvesentlig. Det var Per og Veronica som hadde et motiv, og som ifølge vitner skaffet seg våpen i den hensikt å drepe. Om det så skulle være en jugoslav eller to som faktisk utførte udåden, så spiller ikke det noen rolle for de som ble dømt. Anonymkode: ca787...938 Jeg syntes at det var interessant, men det trenger selvsagt ikke være interessant/relevant for alle som leser tråden her. Det er skrevet utallige artikler med informasjon om saken, og det er svært mange av dem jeg ikke har lest før. Jeg var overhode ikke interessert i saken i 1999, og jeg er nok ikke den eneste. At de fire har fått sin dom, sonet og er ute i dag, det har vi nok alle fått med oss. Men det er jo en grunn til at vi sitter her og diskuterer en snart 20 år gammel sak, og at det nå går en tv-serie om saken. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #968 Del Skrevet 11. november 2018 Det kan ligge et ganske sterkt motiv i å ville sikre barnet man mistet, en arv...Tipper det var endel skyldfølelse der. Hun var "sammen" med en mann pga rus ( dvs økonomisk avhengig ), samt mistet omsorgen for barnet sitt pga sitt misbruk...Ond spiral...Da hadde hun gått over endel grenser. Anonymkode: bb132...be4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #969 Del Skrevet 11. november 2018 2 minutter siden, Frida said: Jeg syntes at det var interessant, men det trenger selvsagt ikke være interessant/relevant for alle som leser tråden her. Det er skrevet utallige artikler med informasjon om saken, og det er svært mange av dem jeg ikke har lest før. Jeg var overhode ikke interessert i saken i 1999, og jeg er nok ikke den eneste. At de fire har fått sin dom, sonet og er ute i dag, det har vi nok alle fått med oss. Men det er jo en grunn til at vi sitter her og diskuterer en snart 20 år gammel sak, og at det nå går en tv-serie om saken. Ja. Det skyldes at de dømte hevder sin uskyld, noe som er forholdsvis absurd. Anonymkode: ca787...938 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #970 Del Skrevet 11. november 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor interessant er det, egentlig, med tanke på hvordan dommen lyder? Vi vet ikke hvem som fysisk skjøt, men slik dommen er utformet er dette uvesentlig. Det var Per og Veronica som hadde et motiv, og som ifølge vitner skaffet seg våpen i den hensikt å drepe. Om det så skulle være en jugoslav eller to som faktisk utførte udåden, så spiller ikke det noen rolle for de som ble dømt. Anonymkode: ca787...938 Det har blitt begått flere justismord tidligere, og alt i denne saken er ikke løst, selv om du skriver som om den er det. Flere hadde motiver. Det kan også være ukjente motiver ( attentatene, overfallet på mannen til Anne osv ). Hva du finner uinteressant, kan en annen finne interessant... Ingen av oss her sitter på fasiten. Anonymkode: bb132...be4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #971 Del Skrevet 11. november 2018 I den siste episoden på NRK (36:25) sleiver Kristin i retten til med en forsnakkelse hvor hun på spørsmål om hvem som kom med forslaget om å dekke til hele kroppen før man gikk inn i huset svarer "det var Lars som kom med ideen om at vi skulle bruke...eh, de skulle bruke de engangsdressene." Anonymkode: b38ce...dac 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #972 Del Skrevet 11. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: I den siste episoden på NRK (36:25) sleiver Kristin i retten til med en forsnakkelse hvor hun på spørsmål om hvem som kom med forslaget om å dekke til hele kroppen før man gikk inn i huset svarer "det var Lars som kom med ideen om at vi skulle bruke...eh, de skulle bruke de engangsdressene." Anonymkode: b38ce...dac Som tidligere nevnt, hvem som faktisk skjøt er ikke vesentlig for dommen. Anonymkode: ca787...938 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #973 Del Skrevet 11. november 2018 https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2018/11/11/195455243/derfor-bytter-ikke-veronica-orderud-etternavn Anonymkode: 4eeb5...018 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #974 Del Skrevet 11. november 2018 Her står de litt om grunnen til konflikten mellom de to halvsøstrene: https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article276836.ece Anonymkode: bb132...be4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamhamham Skrevet 11. november 2018 #975 Del Skrevet 11. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle spor vitner om at gjerningspersonene gikk inn og ut verandadøren på baksiden av huset. Det finnes ingen tekniske bevis som underbygger noe annet. Tvert imot. Likevel drar enkelte slutningen om at de nevnte sporene må være fingert og at de EGENTLIG kom og gikk nede. Utrolig. Anonymkode: 93fbd...700 Enig. Bare latterlig. Om så Sandberg skulle ha rett om dette, har det jo ingen betydning. Skjønner ikke hva han skal fram til. For øvrig ble jeg bare mer overbevist etter dagens episode. Per sin opptreden er jo helt utrolig, dersom det skulle være slik at han er uskyldig. Og disse over 30 telefonsamtalene. Datasupport på 0,5-2 minutter, du liksom. Omtrent som å høre «sjargong»-forklaringene til Rune Øygard angående Skype-loggen i saken mot ham. Lars virker troverdig, foruten når han nekter for at han kjente til planene Orderud-ekteparet hadde. Men det er jo forståelig om han lyver om det, han ville jo unngå å bli dømt for medvirkning. Men dessverre for ham ble han ikke trodd på det punktet. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #976 Del Skrevet 11. november 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du beskrive hvorfor du får frysninger av henne? Er det fordi du automatisk tenker at hun er den skyldige? Jeg har også lyttet til podcasten, og får ikke frysninger av henne, så hadde vært interessant å høre hvorfor. Vil gjerne også høre hvorfor flere her har kalt henne psykopat... Anonymkode: bb132...be4 -Stemmen hennes er helt annerledes nå enn i 1999. Kanskje er det normalt. Jeg får litt følelsen av at hun spiller roller. - Hun har en litt hånlig undertone når hun beskriver forholdet til Pers foreldre. For eksempel når hun beskriver (podcast) hvordan faren kjørte morens hjemmelagde mat ned til gården tre ganger om dagen og det hun sier om klesvask. Ler litt hånlig (synes jeg!) Samme dame som har sagt i rettssaken at hun er lært opp til å ikke snakke vondt om de døde. -Facebooksiden hennes. Hun slår meg som en dyktig manipulator. Dette er noe av det jeg tenker Anonymkode: 6f296...791 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #977 Del Skrevet 11. november 2018 Moren trodde Kristin løy bl.a pga narkotikamisbruket som fikk henne til å endre karakter: løy, stjal og skyldte på andre. Hun levde et utsvevende liv. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rLLkWkK/moren-tror-kristin-lyver Det er ganske sterkt at moren hevdet dette. Her står det også at lillebroren hadde sett de pistolene tidligere av Kristin. Hun hadde vist han pistolene på Orderud gård lillejulaften. Anonymkode: bb132...be4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #978 Del Skrevet 11. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: -Stemmen hennes er helt annerledes nå enn i 1999. Kanskje er det normalt. Jeg får litt følelsen av at hun spiller roller. - Hun har en litt hånlig undertone når hun beskriver forholdet til Pers foreldre. For eksempel når hun beskriver (podcast) hvordan faren kjørte morens hjemmelagde mat ned til gården tre ganger om dagen og det hun sier om klesvask. Ler litt hånlig (synes jeg!) Samme dame som har sagt i rettssaken at hun er lært opp til å ikke snakke vondt om de døde. -Facebooksiden hennes. Hun slår meg som en dyktig manipulator. Dette er noe av det jeg tenker Anonymkode: 6f296...791 Jeg tror det er naturlig å endre stemme. Hos mange blir den mørkere. Jeg vet ikke om hun manipulerer eller ei, men begge familiene hadde sitt. Per hadde fått et dårlig forhold til sine foreldre. Kristin hadde et dårlig forhold til sin mor. Hun støttet Veronica, mens faren ( som var Veronicas stefar ) støttet Kristin. Rusmisbrukere er ofte gode på manipulasjon, men godt mulig Veronica ikke var/er helt god. Anonymkode: bb132...be4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #979 Del Skrevet 11. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: I den siste episoden på NRK (36:25) sleiver Kristin i retten til med en forsnakkelse hvor hun på spørsmål om hvem som kom med forslaget om å dekke til hele kroppen før man gikk inn i huset svarer "det var Lars som kom med ideen om at vi skulle bruke...eh, de skulle bruke de engangsdressene." Anonymkode: b38ce...dac Huff jeg jeg stoppet og puste pg ble helt kvalm da hun så det. Så grusom drap. Anonymkode: d96ab...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanakass Skrevet 11. november 2018 #980 Del Skrevet 11. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I den siste episoden på NRK (36:25) sleiver Kristin i retten til med en forsnakkelse hvor hun på spørsmål om hvem som kom med forslaget om å dekke til hele kroppen før man gikk inn i huset svarer "det var Lars som kom med ideen om at vi skulle bruke...eh, de skulle bruke de engangsdressene." Anonymkode: b38ce...dac Hun snakker jo også videre om at hun brukte en slik dress når hun lakkerte en bil. Det kan fort tenkes at hun tenkte på seg selv i den eller fordi hun var der mår det ble snakket om planleggingen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå