AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #601 Del Skrevet 5. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett en lignende verandadør med lignende vrider på innsiden. Den døren var det ikke noe nøkkelhull på utsiden av. En svakhet med den døren jeg så, var at den ikke ble låst når man vred om på innsiden. Man trodde man hadde låst ved å vri på vrideren, men det ble ikke låst. Det var bare å skyve opp døren(!) Anonymkode: d551b...45b I det tilfellet var det kanskje noe feil med "låsetappen" som skal gå inn i et spor i karmen. Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #602 Del Skrevet 5. november 2018 1 time siden, WCKD skrev: Altså, det er veldig lite spennende at du sitter og limer inn avsnitt fra en artikkel i Dagbladet... Jeg beklager. Det var ting som var nytt for meg. Jeg kunne ikke vite at dette ikke var nytt for flere som leser tråden. Anonymkode: d551b...45b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #603 Del Skrevet 5. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg beklager. Det var ting som var nytt for meg. Jeg kunne ikke vite at dette ikke var nytt for flere som leser tråden. Anonymkode: d551b...45b Det er ingenting å beklage seg for. Bare bra du interesserer deg i tråden. Har selv ikke fått med meg det du vedla - TS Anonymkode: 4eeb5...018 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 5. november 2018 #604 Del Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg beklager. Det var ting som var nytt for meg. Jeg kunne ikke vite at dette ikke var nytt for flere som leser tråden. Anonymkode: d551b...45b Du har da linket til artikkelen en hel haug av ganger. Om folk er interessert i å finne ut faktaene i saken så går de inn i artikkelen, det er ikke noe poeng i at du gjengir den i mange biter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 5. november 2018 #605 Del Skrevet 5. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ingenting å beklage seg for. Bare bra du interesserer deg i tråden. Har selv ikke fått med meg det du vedla - TS Anonymkode: 4eeb5...018 Du hadde fått med deg alt om du leste artikkelen vedkommende lenket til.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #606 Del Skrevet 5. november 2018 På 4.11.2018 den 10.23, Sansel skrev: Det ble funnet et helt fotavtrykk, resten delvise men med samme mønster. Det ble funnet avtrykk ved alle de tre døde.De fant til slutt ut at sålen hadde samme mønster som en damesko fra Marc Bohans vinterkolleksjon 1999. Avtrykkene stammet mest sannsynlig fra en strl. 40, eventuelt 39 eller 41. Alle butikker som solgte skoen ble undersøkt, og man fant 161 registerte salg av skoen i de tre størrelsene. Alle som hadde betalt med bankkort ble sjekket ut av saken. Man satt igjen med 34 kontantsalg på Østlandet i det aktuelle tidsrommet. To av disse parene (identiske) ble kjøpt på Lille Vinkel sko på Majorstuen, fem minutter etter stengetid lille julaften. https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/fotavtrykkene Å kjøpe to identiske par sko er jo litt spesielt. Dersom det er blitt gjort i forbindelse med draspplanleggingen, er det jo sannsynlig at gjerningspersonene (hvis man regner med det var to), skulle bruke like sko for å avsette like avtrykk på åstedet. I linken jeg la ved over får jeg inntrykk av at fokuset var på dette sko-kjøpet på Majorstuen lille julaften. Hvorfor? Det er samme dag som juleselskapet på Orderud, og man mener at Lars kan ha kjøpt skoene. Han ankom selskapet senere enn de andre gjestene. Men det var jo her planleggingen angivelig fant sted. Ville det ikke i tilfelle vært mer nærliggende å tro at det ble bestemt her at man skulle bruke like sko, og at kjøpet ble gjort i etterkant? De kan vel også ha blitt kjøpt tidligere, og må de ha blitt kjøpt samtidig? Og hvorfor konsentrerte de seg om salg på Østlandet, når de f.eks. visste at Kristin hadde vært i Molde og kjøpt våpen? Jeg er enig med deg i at skoene kan ha blitt kjøpt tidligere eller senere enn akkurat denne dagen. Det er også veldig spesielt å handle slikt etter stengetid og attpåtil 2 par like par sko. Disse to detaljene øker jo sjansen for at kunden blir husket av butikkpersonalet. Hadde de ikke overvåkningskamera inne i den butikken, der man eventuelt kunne sett opptak av kundene på det aktuelle tidspunktet? Anonymkode: d551b...45b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 5. november 2018 #607 Del Skrevet 5. november 2018 Fra Dagbladet : "Veronica skal imidlertid ha opplyst at svigerfaren ikke hadde alarm, men hadde plassert ei hagle under senga." Ble det funnet en hagle under sengen hans? I så fall gir det mening at foreldrene ble drept først, og Anne etterpå. Hun hadde vel neppe våpen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #608 Del Skrevet 5. november 2018 På 4.11.2018 den 10.23, Sansel skrev: Det ble funnet et helt fotavtrykk, resten delvise men med samme mønster. Det ble funnet avtrykk ved alle de tre døde.De fant til slutt ut at sålen hadde samme mønster som en damesko fra Marc Bohans vinterkolleksjon 1999. Avtrykkene stammet mest sannsynlig fra en strl. 40, eventuelt 39 eller 41. Alle butikker som solgte skoen ble undersøkt, og man fant 161 registerte salg av skoen i de tre størrelsene. Alle som hadde betalt med bankkort ble sjekket ut av saken. Man satt igjen med 34 kontantsalg på Østlandet i det aktuelle tidsrommet. To av disse parene (identiske) ble kjøpt på Lille Vinkel sko på Majorstuen, fem minutter etter stengetid lille julaften. https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/fotavtrykkene Å kjøpe to identiske par sko er jo litt spesielt. Dersom det er blitt gjort i forbindelse med draspplanleggingen, er det jo sannsynlig at gjerningspersonene (hvis man regner med det var to), skulle bruke like sko for å avsette like avtrykk på åstedet. I linken jeg la ved over får jeg inntrykk av at fokuset var på dette sko-kjøpet på Majorstuen lille julaften. Hvorfor? Det er samme dag som juleselskapet på Orderud, og man mener at Lars kan ha kjøpt skoene. Han ankom selskapet senere enn de andre gjestene. Men det var jo her planleggingen angivelig fant sted. Ville det ikke i tilfelle vært mer nærliggende å tro at det ble bestemt her at man skulle bruke like sko, og at kjøpet ble gjort i etterkant? De kan vel også ha blitt kjøpt tidligere, og må de ha blitt kjøpt samtidig? Og hvorfor konsentrerte de seg om salg på Østlandet, når de f.eks. visste at Kristin hadde vært i Molde og kjøpt våpen? Hva betyr det? Ble ikke de kundene som hadde betalt med bankkort undersøkt nærmere? Noen kan jo ha betalt med et stjålet bankkort eller med et lånt bankkort... Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 5. november 2018 #609 Del Skrevet 5. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og Anne har da ikke levd i frykt for å bli drept i flere måneder. Anonymkode: c69a0...9b1 Jo, hun gjorde jo det. Med bombe som ble funnet under bilen, og sprengstoff utenfor leiligheten de bodde i. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #610 Del Skrevet 5. november 2018 Akkurat nå, tirben skrev: Jo, hun gjorde jo det. Med bombe som ble funnet under bilen, og sprengstoff utenfor leiligheten de bodde i. Uhm, her trenger jeg noe lenker. Anonymkode: c69a0...9b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #611 Del Skrevet 5. november 2018 4 minutter siden, Frida skrev: Fra Dagbladet : "Veronica skal imidlertid ha opplyst at svigerfaren ikke hadde alarm, men hadde plassert ei hagle under senga." Ble det funnet en hagle under sengen hans? I så fall gir det mening at foreldrene ble drept først, og Anne etterpå. Hun hadde vel neppe våpen. Det var nytt for meg. Men hadde svigerfaren kunnet greid å brukt hagla i selvforsvar? Var han ikke i dårlig form? Anonymkode: d551b...45b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 5. november 2018 #612 Del Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var nytt for meg. Men hadde svigerfaren kunnet greid å brukt hagla i selvforsvar? Var han ikke i dårlig form? Anonymkode: d551b...45b Om han hadde våknet av at datteren ble skutt i kjelleren så hadde han vel kunnet forsvare seg og kona med hagla. I for dårlig form til å skyte med hagle? Han var ikke så dårlig at han var sengeliggende, så jeg tror nok han hadde klart å fyre av noen skudd. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #613 Del Skrevet 5. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uhm, her trenger jeg noe lenker. Anonymkode: c69a0...9b1 Dette er jo godt kjent for alle som har fulgt bittelitt med på Orderudsaken og står også flere steder her i tråden. Anonymkode: e43f9...096 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #614 Del Skrevet 5. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan presterer du å bli så veldig følelsesmessig involvert og trist av noen du ikke har noe som helst relasjon til overhode? Jeg mener, det hele er grotesk, men er ingen grunn til at utenforstående skal være noe tristere av dette enn av andre drap. Og Anne har da ikke levd i frykt for å bli drept i flere måneder. Anonymkode: c69a0...9b1 Jo Anne og mannen ble utsatt for to drapsforsøk og fikk beskyttelse av politiet en periode. De bodde blant annet i New York i månedene før jul året før mordene. Men ja jeg blir nok i overkant følelsesmessig påvirket i mange drapssaker, ikke bare denne. Anonymkode: b6a1e...4b8 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #615 Del Skrevet 5. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De kan ha tatt de på når de stod utenfor verandaen. De bruker tid på å dirke opp en lås, for så å knuse en verandadør. Lite sannsynlig? Og ville man ikke sett at låsen var dirkete opp da? Dere må vel ha vært etterforsket. Anonymkode: d96ab...ccd Kanskje fordi det var viktig for de å komme inn gjennom døren i underetasjen? De kan ha hatt nøkkel. Man kan visstnok dirke opp uten å etterlate spor av dirking, mener jeg det sto. Den knuste verandadøren er i så fall for å villede etterforskningen. Anonymkode: d551b...45b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 5. november 2018 #616 Del Skrevet 5. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor de sto vakt på fremsiden? Kanskje for å ha oversikt over eventuelle vitner som kunne komme forbi, mens en eller flere personer var igjen inne i huset for å gjøre noe. Kanskje var ikke alle de tre drepte skutt, heller, på det tidspunktet vitnet så de to personene foran kårboligen (som kanskje holdt vakt). Anonymkode: d551b...45b Oversikt over vitner som kom forbi og samtidig ta sjansen på å bli sett? Høres ikke logisk ut for meg. Om noen stod vakt på fremsiden av huset ville de vel skjult seg så de ikke ble sett av vitner i det minste. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #617 Del Skrevet 5. november 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ja jeg blir nok i overkant følelsesmessig påvirket i mange drapssaker, ikke bare denne. Kanskje ikke helt sunt for deg å følge dem da? Anonymkode: c69a0...9b1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 5. november 2018 #618 Del Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje fordi det var viktig for de å komme inn gjennom døren i underetasjen? De kan ha hatt nøkkel. Man kan visstnok dirke opp uten å etterlate spor av dirking, mener jeg det sto. Den knuste verandadøren er i så fall for å villede etterforskningen. Anonymkode: d551b...45b Veldig dårlig på å villede siden de knuser døren fra innsiden, eller skjærer ut glasset fra innsiden som Sandberg mener. De visste at de trengte overtrekksdresser og hansker for å ikke legge igjen spor (dna), men visste ikke at de burde knuse glasset fra utsiden for å fingere et innbrudd? Veldig lite sannsynlig, synes jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #619 Del Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, Frida skrev: Oversikt over vitner som kom forbi og samtidig ta sjansen på å bli sett? Høres ikke logisk ut for meg. Om noen stod vakt på fremsiden av huset ville de vel skjult seg så de ikke ble sett av vitner i det minste. Mulig de hadde forkledninger på seg og heller ikke var redde for noen ting? Vites det om vitnene ringte politiet straks de hørte smellene og observerte mennesker utenfor kårboligen? Anonymkode: d551b...45b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #620 Del Skrevet 5. november 2018 Kristin har jo forklart ganske detaljert om drapsplanleggingen, hva har Veronica og Per sagt om dette? Anonymkode: b6a1e...4b8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå