AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #581 Del Skrevet 5. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så grusomt for han å se åstedet:( jeg blir så innmari lei meg av denne saken. Jeg var ikke så gammel da drapene skjedde, og fulgte ikke med den gang. Anonymkode: b6a1e...4b8 Kjenner du familien personlig? Anonymkode: c69a0...9b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #582 Del Skrevet 5. november 2018 30 minutter siden, Frida skrev: Broren til Kristian Orderud som fant dem, hadde nøkkel til huset. Han låste seg inn hoveddøren nede, men kom seg ikke videre inn i huset fordi neste dør var låst. Slik forstod jeg det. Han gikk derfor rundt huset og oppdaget at glasset i terrassedøren var knust og så de døde. Link Romerikes Blad Er det ikke veldig rart om Anne eller foreldrene skulle ha låst den neste døren før de la seg til å sove, med tanke på rømningsvei i tilfelle brann? Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 5. november 2018 #583 Del Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke veldig rart om Anne eller foreldrene skulle ha låst den neste døren før de la seg til å sove, med tanke på rømningsvei i tilfelle brann? Anonymkode: d551b...45b Vi gjorde det samme der jeg vokste opp, kom inn i en liten gang fra ytterdøren med ny dør inn til en større gang. Begge dørene ble låst hver kveld. Så jeg tror ikke det er så uvanlig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #584 Del Skrevet 5. november 2018 Nå har det kommet ut en podcast også, de to første episodene er allerede ute: https://radio.nrk.no/podkast/familiene_paa_orderud/nrkno-poddkast-26618-142706-31102018153900 Anonymkode: 4eeb5...018 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #585 Del Skrevet 5. november 2018 3 minutter siden, Frida skrev: Vi gjorde det samme der jeg vokste opp, kom inn i en liten gang fra ytterdøren med ny dør inn til en større gang. Begge dørene ble låst hver kveld. Så jeg tror ikke det er så uvanlig. Jeg forstår. Kom det frem om den døren kan låses opp og låses igjen fra begge sider? Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 5. november 2018 #586 Del Skrevet 5. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forstår. Kom det frem om den døren kan låses opp og låses igjen fra begge sider? Anonymkode: d551b...45b Har ikke sett noe om det, men går ut fra at det var en vanlig innerdør som kan låses fra begge sider. Uvanlig å ha to ytterdører, den ene innenfor den andre i en mellomgang, har iallfall aldri sett noen som har det i en enebolig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #587 Del Skrevet 5. november 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner du familien personlig? Anonymkode: c69a0...9b1 Nei ingen kjennskap til dem. Jeg blir bare følelsesmessig involvert. 3 mennesker drept på kloss hold, de siste sekundene (timene for Marie) må ha vært grusomme da de skjønte hva som skjedde. Ser for meg bildene jeg har sett, og spesielt Anne som ligger ved verandadøren, og synes det er så grusomt. Hun levde jo også i frykt i flere måneder. Anonymkode: b6a1e...4b8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #588 Del Skrevet 5. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei ingen kjennskap til dem. Jeg blir bare følelsesmessig involvert. 3 mennesker drept på kloss hold, de siste sekundene (timene for Marie) må ha vært grusomme da de skjønte hva som skjedde. Ser for meg bildene jeg har sett, og spesielt Anne som ligger ved verandadøren, og synes det er så grusomt. Hun levde jo også i frykt i flere måneder. Anonymkode: b6a1e...4b8 Hvordan presterer du å bli så veldig følelsesmessig involvert og trist av noen du ikke har noe som helst relasjon til overhode? Jeg mener, det hele er grotesk, men er ingen grunn til at utenforstående skal være noe tristere av dette enn av andre drap. Og Anne har da ikke levd i frykt for å bli drept i flere måneder. Anonymkode: c69a0...9b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toiny Skrevet 5. november 2018 #589 Del Skrevet 5. november 2018 I denne saken er det så mye som tyder på at de rette gjerningsmennene/kvinnene er tatt. Så mye tilfeldigheter kan ikke forekomme tenker jeg. Etter alle disse årene har jeg ennå ikke fått servert en annen vinkling på drapene som er troverdig. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 5. november 2018 #590 Del Skrevet 5. november 2018 Altså, det er veldig lite spennende at du sitter og limer inn avsnitt fra en artikkel i Dagbladet... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 5. november 2018 #591 Del Skrevet 5. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det risiko for eventuelle forbipasserende? Hva om de hadde nøkkel? Da trengte de ikke mye tid på å komme seg inn. Og hva med det skuddet som er nevnt her? Anonymkode: d551b...45b Kristians bror hadde sett bilen til Anne, så jeg antar at forsiden av huset dermed er synlig fra veien. Om de hadde nøkkel ville det implisert nær familie, man leverer ikke ut nøkler til perifere bekjentskaper. Tror nok at Per og Veronica neppe ville brukt nøkkel for å komme seg inn i huset, eller levert nøkkel til andre gjerningsmenn, det ville rettet mistanke om at de var involvert. Skuddet alene kan ikke bevise at noen tok seg inn gjennom hoveddøren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #592 Del Skrevet 5. november 2018 Kan en slik verandadør dirkes opp fra utsiden uten at det blir synlige spor etter dirkingen? Jeg mener at det er av stor betydning hvis de finner ut at noen eventuelt har låst seg inn i huset. For da er det teoretisk mulig å finne ut hvem som har hatt tilgang på nøkler. Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #593 Del Skrevet 5. november 2018 11 minutter siden, Hamhamham skrev: Sikkert ikke umulig, selv om de tekniske etterforskerne vel utelukker dette. Uansett hvem som drepte dem, så er det ikke unaturlig om man ønsket å drepe Anne først, siden hun hadde størst mulighet til å kunne flykte. Men det forandrer overhodet ikke på hvem som ev. drepte dem, så hva Sandberg tror kan komme ut av denne kveruleringen er ikke lett å si. Gjerningspersonen(e) forandret den eventuelle planen av en eller annen grunn. Nei, jeg vet heller ikke hva Sandberg tenker. Men om det stemmer at glasset ble knust etter drapene, så må jo gjerningspersonen(e) ha kommet seg inn i huset uten å knuse glasset. Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #594 Del Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om det stemmer at glasset ble knust etter drapene, så må jo gjerningspersonen(e) ha kommet seg inn i huset uten å knuse glasset. Ja, med nøkkel gjennom den samme døren... Anonymkode: c69a0...9b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #595 Del Skrevet 5. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, med nøkkel gjennom den samme døren... Anonymkode: c69a0...9b1 Kan verandadøren låses opp med nøkkel fra utsiden? Finnes det et bilde som viser at den døren er slik? Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 5. november 2018 #596 Del Skrevet 5. november 2018 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Veronika er hjernen bak alt. Må si jeg ble skremt av å se dagens episode. Antagelig har hun fortrengt alt, og er syk. Skremmende at den dama er ett fritt menneske idag. Anonymkode: 611e0...391 Fikk ikke med meg episoden, hva skremte deg? Tror veronica er hjernen bak planleggingen og at hun også var den som skjøt (om de var to tror jeg kristin var den andre). Jeg tror ikke Per var istand til å skyte foreldrene sine. Men at de ikke pratet sammen i 2 år før drapet og at han påstår at forlik ble inngått dagen før drapet.. så beleilig?!. Advokaten til faren benekter dette. For meg fremstår Veronica som iskald og utspekulert. Beklager om jeg spør om ting som kanskje allerede har kommet opp- men har veronica og per i avhør forklart at de ville kjøpe våpen med lyddemper fordi de følte seg truet (ukjente biler på gårsdplassen, døde kyr osv), eller var dette kun kristin sin versjon? Endret 5. november 2018 av miss spjåk skrivefeil 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #597 Del Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan verandadøren låses opp med nøkkel fra utsiden? Finnes det et bilde som viser at den døren er slik? Anonymkode: d551b...45b Om den kan dirkes opp fra utsiden kan den også låses opp. Du kan ikke dirke opp noe uten nøkkelhull. Anonymkode: c69a0...9b1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #598 Del Skrevet 5. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om den kan dirkes opp fra utsiden kan den også låses opp. Du kan ikke dirke opp noe uten nøkkelhull. Anonymkode: c69a0...9b1 Om man ser på verandadøren i begynnelsen av videoen her, så ser det ikke ut som det er noen låssylinder på døren, men at det er et enklere låsesystem. Jeg har ikke greie på slikt. Hva mener dere? https://www.nrk.no/orderudnyheter/orderud-opptak-funnet-i-kjeller_-dette-motte-politiet-i-karboligen-1.14252222 Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #599 Del Skrevet 5. november 2018 Da har de gått inn døra nede. Anonymkode: c69a0...9b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #600 Del Skrevet 5. november 2018 Jeg har sett en lignende verandadør med lignende vrider på innsiden. Den døren var det ikke noe nøkkelhull på utsiden av. En svakhet med den døren jeg så, var at den ikke ble låst når man vred om på innsiden. Man trodde man hadde låst ved å vri på vrideren, men det ble ikke låst. Det var bare å skyve opp døren(!) Anonymkode: d551b...45b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå