Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror dere ingen har tysta på hverandre? 

Anonymkode: d96ab...ccd

Kanskje er det omtrent like lang straff for drapsplanleggingen som det er for selve utførelsen av drapene? (jeg tenker hvis de 4 var enige om at trippeldrapet skulle utføres, og selve morderen eventuelt fikk penger for å utføre drapene på bestilling fra en eller flere av de andre for eksempel).

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror dere ingen har tysta på hverandre? 

Anonymkode: d96ab...ccd

Fordi alle fire er like skyldige, tror jeg. Alle fire er fullt klar over om at hvis en forteller mer så åpner det slusene hos de tre andre også.  Det som ble funnet i bagen til Kristin og i leiligheten til Lars tror jeg var forsikring som de mente de trengte i tilfelle Veronica og Per skulle prøve å legge all skyld på Kristin og Lars. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sto i det testamentet som allerede var skrevet? Hvem av de arvet hva?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vitterlig 22.12.98 på den posen med avkuttede nylonstrømper fra Kristins bag, og ikke 23.12.98, som VG påstår?

Kan våpnene/deler av dem har vært oppi denne posen, og at påskriften er laget av personen Kristin kjøpte våpnene av, i Molde? (VGs undersøkelse med skriftekspert konkluderte med at håndskriften sannsynligvis ikke tilhørte noen av de siktede).

Den 22. desember 1998 benyttet Kristin Kirkemo Haukeland deler av dette beløpet til å kjøpe to pistoler cal. 22 og ammunisjon av en person i Molde. Under et besøk på Orderud gård den 23. desember s.å. overleverte hun pistolene med ammunisjon til Veronica og Per Kristian Orderud. 

Image description

Anonymkode: c40bf...32c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan "krusedullen" være K K skrevet på en slurvete måte?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor skulle våpenselgeren merke posten med O G (Orderud gård)? Var selgeren informert  om hvor drapene skulle begås? Er våpeselgeren avhørt?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde noen av de 4 alibi for det tidsrommet trippeldrapet ble begått?

Lars vet jeg ikke..en venninne av Kristin vitner om at Kristin hadde bedt henne om alibi for drapsnatten, angivelig fordi hun hadde vært med en annen mann og ikke ville at Lars skulle få vite det..

Per og Veronica skal ha luftet hundene til omtrent 22 kvelden før og så dratt hjem, opp neste dag, og dratt på hundeutstilling. Dessverre for Per og Veronica samsvarte ikke forklaringene deres. I tillegg hadde de to leieboeren deres bitt seg merke i at de ikke kom hjem og endelig fikk en natt uten hundegneldring. Den ene leieboeren satt oppe til 0400 på natta, den andre jobbet i posten og sto opp tidlig. De så ikke folk, hunder eller bil. Veronica og Per hevder ting som ikke stemmer overens med vitnenes observasjoner. Det tredje vitnet , avløseren, hevder Pers forklaring om at han var tidlig i fjøset ikke stemte, og sier at når Per dukket opp var han i uvanlig dårlig humør og fikk ikke gjort noe fornuftig. Videre er det to andre vitner som slo hull i forklaringene deres om lufteturen kvelden i forveien, uten at jeg husker nøyaktig hva det var... Noe med klokkeslett og at bilen ikke var parkert der Veronica sa den skulle ha stått..

Anonymkode: c6b1c...65d

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer egentlig? Satt meg ned for å se Orderudsaken på NRK2. Der er det den jævla KrF politikken? Vet noen om det går andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars vet jeg ikke..en venninne av Kristin vitner om at Kristin hadde bedt henne om alibi for drapsnatten, angivelig fordi hun hadde vært med en annen mann og ikke ville at Lars skulle få vite det..

Per og Veronica skal ha luftet hundene til omtrent 22 kvelden før og så dratt hjem, opp neste dag, og dratt på hundeutstilling. Dessverre for Per og Veronica samsvarte ikke forklaringene deres. I tillegg hadde de to leieboeren deres bitt seg merke i at de ikke kom hjem og endelig fikk en natt uten hundegneldring. Den ene leieboeren satt oppe til 0400 på natta, den andre jobbet i posten og sto opp tidlig. De så ikke folk, hunder eller bil. Veronica og Per hevder ting som ikke stemmer overens med vitnenes observasjoner. Det tredje vitnet , avløseren, hevder Pers forklaring om at han var tidlig i fjøset ikke stemte, og sier at når Per dukket opp var han i uvanlig dårlig humør og fikk ikke gjort noe fornuftig. Videre er det to andre vitner som slo hull i forklaringene deres om lufteturen kvelden i forveien, uten at jeg husker nøyaktig hva det var... Noe med klokkeslett og at bilen ikke var parkert der Veronica sa den skulle ha stått..

Takk for informasjon!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Sansel skrev:

Politiet fant et utkast til testamente der det sto at siden ikke Per og Veronica hadde egne barn, skulle Kristins sønn arve gården. https://www.nrk.no/orderud-_-det-uloste-trippeldrapet-1.14250335

Muligens Kristins motiv?

Kristins gulrot for å være med på det hele? Hennes "betaling" for hjelpen kanskje, å sikre sønnen

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristins gulrot for å være med på det hele? Hennes "betaling" for hjelpen kanskje, å sikre sønnen

Hadde det ikke vært bedre for Kristin om foreldrene fortsatte å leve, og at foreldrene deretter laget et nytt testamente der Kristins sønn ble arving? (Eller ikke, ettersom Kristin ikke skulle arve noe i følge det nye testamentutkastet?)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men skulle det være noe poeng i å bruke parykk under trippeldrapet?
Jeg tenker at tingene var plantet (av en eller flere av de 4), for å få det til å se ut som om en ukjent morder hadde plantet tingene.

Parykk eller strømper for å forhindre både å bli gjenkjent hvis noen utenforstående ser noe, og forhindre å miste hårstrå, noe vi gjør hele tiden, og dermed etterlater oss DNA på et åsted. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det juleselskapet virker jo helt merkelig? Hvorfor var Lars og Kristin i det hele tatt invitert dit?  Forstår muligens Kristin ettersom hun er halvsøster til Veronica. Men hvorfor planlegge drap i et juleselskap kort tid før resten av gjestene kommer? Veldig spesielt tidspunkt. Og dette med å avfyre et skudd helt plutselig (Som er Veronica sin forklaring. Hevder at Kristin plutselig tok opp en pistol og skjøt) Synes det virker helt absurd. Jeg hadde vært helt sjokkskadet dersom noen plutselig hadde avfyrt et skudd i stuen min, og hadde mest sannsynlig anmeldt det hele. De snakker om avfyringen av skuddet som om det skulle vært helt normalt, helt uberørte. Og dette fra Kristin sin forklaring om at hun pyntet juletreet mens hun hørte de andre planla drapene, og dette sier hun i retten på en slik måte at det virker hverdagslig. Ingen tanker om at det hun hørte og så var sjokkerende? 

Anonymkode: 4eded...243

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skulle våpenselgeren merke posten med O G (Orderud gård)? Var selgeren informert  om hvor drapene skulle begås? Er våpeselgeren avhørt?

Han er avhørt!

Anonymkode: fd652...71d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det ikke vært bedre for Kristin om foreldrene fortsatte å leve, og at foreldrene deretter laget et nytt testamente der Kristins sønn ble arving? (Eller ikke, ettersom Kristin ikke skulle arve noe i følge det nye testamentutkastet?)

Men Pers foreldre var vel aldri intr i å tilgodese sønnen til svigerdatterens narkomane søster?  Det var vel slik at Per og Veronica ville la sønnen arve dem den dagen de døde..

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det juleselskapet virker jo helt merkelig? Hvorfor var Lars og Kristin i det hele tatt invitert dit?  Forstår muligens Kristin ettersom hun er halvsøster til Veronica. Men hvorfor planlegge drap i et juleselskap kort tid før resten av gjestene kommer? Veldig spesielt tidspunkt. Og dette med å avfyre et skudd helt plutselig (Som er Veronica sin forklaring. Hevder at Kristin plutselig tok opp en pistol og skjøt) Synes det virker helt absurd. Jeg hadde vært helt sjokkskadet dersom noen plutselig hadde avfyrt et skudd i stuen min, og hadde mest sannsynlig anmeldt det hele. De snakker om avfyringen av skuddet som om det skulle vært helt normalt, helt uberørte. Og dette fra Kristin sin forklaring om at hun pyntet juletreet mens hun hørte de andre planla drapene, og dette sier hun i retten på en slik måte at det virker hverdagslig. Ingen tanker om at det hun hørte og så var sjokkerende? 

Anonymkode: 4eded...243

Har hørt de planla etter at de andre gjestene hadde gått.

Anonymkode: fd652...71d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...