Gå til innhold

Bruker "alle" kvinner p-piller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syns det virker som at alle bruker ppiller, er det sånn? Er det mer vanlig å bruke det enn å ikke bruke det?

Bruker du det og isåfall hvorfor?

Anonymkode: 17292...06e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kvinner jeg har vært borti har i alle fall brukt det. Det er kjekt, for da slipper jeg å bruke kondom.

Anonymkode: 59826...7d6

Skrevet

De fleste bruker vel en eller annen form for hormonprevensjon. Det er vel også en medvirkende årsak til at det er så høy bruddprosent/skilsmisseprosent. Kvinner som tar hormoner gjør partnervalg når de er påvirket. De velger menn de gjerne ikke ville valgt om de ikke hadde vært på hormonprevensjon. 

Jeg bruker p-stav.

Anonymkode: 589d5...88b

• Liker 7
Skrevet

Nei, aldri brukt.

Anonymkode: c767c...593

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fleste bruker vel en eller annen form for hormonprevensjon. Det er vel også en medvirkende årsak til at det er så høy bruddprosent/skilsmisseprosent. Kvinner som tar hormoner gjør partnervalg når de er påvirket. De velger menn de gjerne ikke ville valgt om de ikke hadde vært på hormonprevensjon. 

Jeg bruker p-stav.

Anonymkode: 589d5...88b

Får det dem til å velge bedre eller dårligere menn da?

Mon tro om man kan lage piller som gjør kvinner bedre til å velge partner. Eller yrke. Det ville raskt fikset ulikhet og sånt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bare brukt hormon-prevensjon i korte perioder. Jeg tåler det ikke. 

Anonymkode: 0e919...ada

Skrevet

Jeg har en kjæreste jeg har vært sammen med i flere år, og vi bruker bare kondom. Har aldri hatt noe problemer med dette i det hele tatt. Har dog opplevd at fastlege flere ganger har spurt om jeg vil begynne på p-piller, litt pressende egentlig. Så jeg er vel kanskje en av de få som ikke bruker hormonell prevensjon egentlig. 

Anonymkode: 92a6d...ec2

• Liker 3
Skrevet

Nei, føler meg ikke bra av hormonprevensjon. Har prøvd hormonspiral og p-ring i tillegg til ulike p-piller. Det er ikke verdt det rett og slett. 

Anonymkode: 44403...304

• Liker 1
Skrevet

Nei, har aldri brukt. 

Skrevet

Nei, bruker p-ring

Anonymkode: 715ff...b4e

• Liker 1
Skrevet

De fleste har nok prøvd det, men tror de fleste kvinner ungår det. :) 
Er liksom ikke så lukrativt med p-piller og slikt. Fyrer får heler bruke kondom :P 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Drakan skrev:

De fleste har nok prøvd det, men tror de fleste kvinner ungår det. :) 
Er liksom ikke så lukrativt med p-piller og slikt. Fyrer får heler bruke kondom :P 

Kondom er ikke effektiv prevensjonsmiddel.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Det er heler ikke p-piller. 
Heler kondom fremfor å være humørsyk hver jævla dag.

Dessuten hindrer ikke p piller kjønnsykdom, så håper for all del du bruker kondom selv om dama sier hun driver p-piller.... 

Endret av Drakan
  • Liker 12
Skrevet

Jeg brukte p-piller på videregående. Tålte det dårlig. Etter første svangerskap satt jeg inn spiral, og har ikke brukt noe annet siden. 

Mine døtre har aldri brukt p-piller, men en av dem bruker p-ring nå etter at hun fikk kjæreste. 

Personlig ville jeg aldri brukt p-piller hvis jeg ikke var i et forhold, selv om jeg hadde tålt dem. 

Skrevet
45 minutter siden, abrasiveRefraction said:

Får det dem til å velge bedre eller dårligere menn da?

Mon tro om man kan lage piller som gjør kvinner bedre til å velge partner. Eller yrke. Det ville raskt fikset ulikhet og sånt.

Kan du forklare hva i all verden du mener med det du skriver her?

Anonymkode: d973b...cc2

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare hva i all verden du mener med det du skriver her?

https://www.sciencedaily.com/releases/2009/10/091007124358.htm

P-piller endrer hvilken partnere kvinner velger. Muligens også andre ting.

Kanskje vi burde lage piller som får kvinner til å ta avgjørelser mer som menn (bedre betalte jobber og bry seg mindre om unger og seler og sånt).

• Liker 1
Skrevet

Det er en del kvinner som velger sterilisasjon, særlig når man har fått det barneantallet man vil ha, for å slippe styret og ubehaget med prevensjon. Menn kan bruke kondom som preventivt middel mot kjønnssykdommer.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction said:https://www.sciencedaily.com/releases/2009/10/091007124358.htm

P-piller endrer hvilken partnere kvinner velger. Muligens også andre ting.

Kanskje vi burde lage piller som får kvinner til å ta avgjørelser mer som menn (bedre betalte jobber og bry seg mindre om unger og seler og sånt).

Selbestanden er neppe avhengig av hvilke prevansjonsmidler kvinner bruker. :)

Samme med de andre tingene som nevnes der. Hvem. i alle dager, står bak det der

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Når det blir brukt korrekt, er det opp mot 100 prosent effektivt. Dessuten beskytter det kvinnen mot eventuelle kjønnssykdommer.

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Selbestanden er neppe avhengig av hvilke prevansjonsmidler kvinner bruker. :)

Samme med de andre tingene som nevnes der. Hvem. i alle dager, står bak det der?

Glemte et viktig spørsmålstegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...