Gjest Lienna Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 (endret) Vi jobber under samme tak og han har dame. Han har flørtet med meg på fb messenger. Sivilstatusen hans i sosiale medier er "i et forhold". Har konfrontert han med dette og han har bekreftet at han har dame. Nå har han bedt meg ut på kaffe. Saken er at jeg ikke orker å involvere meg i en mann som har dame. Hvordan avviser jeg han uten å virke innbilsk? Ønsker å ivareta en proffesjonell og hyggelig tone ettersom vi er kollegaer. Hva skal jeg svare? Endret 9. oktober 2018 av Lienna
visp Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Bare si at du holder litt på med en type som er sjalu av seg. 8
Snaskesnusken Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 2 minutter siden, Lienna skrev: Vi jobber under samme tak og han har dame. Han har flørtet med meg på fb messenger. Sivilstatusen hans i sosiale medier er "i et forhold". Har konfrontert han med dette og han har bekreftet at han har dame. Nå har han bedt meg ut på kaffe. Saken er at jeg ikke orker å involvere meg i en mann som har dame. Hvordan avviser jeg han uten å virke innbilsk? Ønsker å ivareta en progresjon eller og hyggelig tone ettersom vi er kollegaer. Hva skal jeg svare? Det er denne mannen som bør tenke på å ha en hyggelig tone med deg som sin kollega, men det har ikke han evnet å gjøre. Be ham om å kutte ut dette tullet. 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 6 minutter siden, Lienna skrev: Vi jobber under samme tak og han har dame. Han har flørtet med meg på fb messenger. Sivilstatusen hans i sosiale medier er "i et forhold". Har konfrontert han med dette og han har bekreftet at han har dame. Nå har han bedt meg ut på kaffe. Saken er at jeg ikke orker å involvere meg i en mann som har dame. Hvordan avviser jeg han uten å virke innbilsk? Ønsker å ivareta en proffesjonell og hyggelig tone ettersom vi er kollegaer. Hva skal jeg svare? Nei, selvfølgelig.
puppi Skrevet 9. oktober 2018 #5 Skrevet 9. oktober 2018 Spør hva han ønsker seg med dette bekjentskapet, da han har dame? 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #6 Skrevet 9. oktober 2018 Han sier ta en kaffe, men kommer til å foreslå en kveld+vin;) Ta en kaffe med han og når han røper intensjonene sine så sier du i fra at du ikke er interessert. Anonymkode: abf01...850 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #7 Skrevet 9. oktober 2018 13 minutter siden, Lienna skrev: Vi jobber under samme tak og han har dame. Han har flørtet med meg på fb messenger. Sivilstatusen hans i sosiale medier er "i et forhold". Har konfrontert han med dette og han har bekreftet at han har dame. Nå har han bedt meg ut på kaffe. Saken er at jeg ikke orker å involvere meg i en mann som har dame. Hvordan avviser jeg han uten å virke innbilsk? Ønsker å ivareta en proffesjonell og hyggelig tone ettersom vi er kollegaer. Hva skal jeg svare? Svar nei Hva er problemet? Anonymkode: 15730...f7a 2
Gjest Lienna Skrevet 9. oktober 2018 #8 Skrevet 9. oktober 2018 (endret) 5 minutter siden, puppi skrev: Spør hva han ønsker seg med dette bekjentskapet, da han har dame? Burde ha gjordt det. Men jeg gikk rett på sak og konfronterte han igjen med at han har dame og takket høflig nei. Han påstår da selvfølgelig at han ikke mente det sånn😂 Hadde mistanke om at han ville unnskylde det bort. Nå er jeg den som virker innbilsk 😂 Endret 9. oktober 2018 av Lienna
visp Skrevet 9. oktober 2018 #9 Skrevet 9. oktober 2018 3 minutter siden, Lienna skrev: Burde ha gjordt det. Men jeg gikk rett på sak og konfronterte han igjen med at han har dame og takket høflig nei. Han påstår da selvfølgelig at han ikke mente det sånn😂 Hadde mistanke om at han ville unnskylde det bort. Nå er jeg den som virker innbilsk 😂 Han har flørtet med deg på fb, så du kan være sikker på at intensjonene han ikke var vennskap. Det viktigste er at dere går greit videre på jobb, så bare vær hyggelig og blid. Det er ikke din oppgave å lære han noe som helst ang. trofasthet, men ville ikke flørtet tilbake om jeg var deg. 4
Gjest Lienna Skrevet 9. oktober 2018 #10 Skrevet 9. oktober 2018 (endret) 14 minutter siden, puppi skrev: Spør hva han ønsker seg med dette bekjentskapet, da han har dame? Nå skrev han plutselig at han ikke har sjans på meg uansett, så han mente det ikke slik.... Føles som han bare fisker etter å få vite hvor han står i forhold til meg. Uansett ...jeg satser ikke på menn som flørter med andre når de er i et forhold. Endret 9. oktober 2018 av Lienna
puppi Skrevet 9. oktober 2018 #11 Skrevet 9. oktober 2018 7 minutter siden, Lienna said: Nå skrev han plutselig at han ikke har sjans på meg uansett, så han mente det ikke slik.... Føles som han bare fisker etter å få vite hvor han står i forhold til meg. Uansett ...jeg satser ikke på menn som flørter med andre når de er i et forhold. Hvorfor skulle han ønske å ha sjans på deg, Når han har dame? Dårlig mann. 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #12 Skrevet 9. oktober 2018 Du flørter jo tilbake. Jeg hadde blitt helt iskald og avmålt, kan ikke fordra sånn avskyelig oppførsel. Hadde ikke brydd meg om avskyen min skinte gjennom. Anonymkode: 15730...f7a 2
Gjest Lienna Skrevet 9. oktober 2018 #13 Skrevet 9. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du flørter jo tilbake. Jeg hadde blitt helt iskald og avmålt, kan ikke fordra sånn avskyelig oppførsel. Hadde ikke brydd meg om avskyen min skinte gjennom. Anonymkode: 15730...f7a Hva mener du med at jeg flørter tilbake? Jeg har takket nei til kaffe date og tydelig ovenfor han om at jeg ikke dater menn som har dame. Si meg; på hvilken måte vil du påstå at jeg har flørtet med han?? Venter i spenning på svar.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #14 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg hadde ikke brydd meg om jeg virket innbilsk ihvertfall, det er det minste problemet. Mister respekten for slike folk jeg. Har opplevd slik på julebord, en kollega som var gift og med nyfødt barn. Greier aldri se på ham med samme respekten igjen uansett hvor hyggelig han er. Når han skriver at han ikke har sjans på deg røper han seg jo, hvorfor flørtet han med deg på face da? Nei jeg hadde holdt en kjølig tone fremover. Jeg synes det er greit å be en kollega ut på kafe, mannlig eller ei, så lenge man ikke flørter på face på forhånd! og informerer kjæresten. Gjør man det ikke har man noe å skjule. Og hadde kjæresten min sagt nei hadde jeg respektert det. Jeg har kolleger som har bedt meg ut på kaffe, men det har vært fordi vi har hatt mye til felles og det er ikke spor av flørting i bildet. Anonymkode: 022da...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #15 Skrevet 9. oktober 2018 15 minutter siden, Lienna skrev: Hva mener du med at jeg flørter tilbake? Jeg har takket nei til kaffe date og tydelig ovenfor han om at jeg ikke dater menn som har dame. Si meg; på hvilken måte vil du påstå at jeg har flørtet med han?? Venter i spenning på svar. Mulig jeg overtolker, men at du i det hele tatt spør her inne, og skriver med smilefjes osv viser hvertfall at du ikke har avvist ham umiddelbart. For meg er det en refleksreaksjon og no-brainer. Som hun over skriver, man mister jo respekten for folk. Mange kvinner smiler og kniser og sier nei, "vil ikke såre ham". Eeeeh, nei, for han er jo så nøye med å oppføre seg slik at han ikke sårer kona f eks? Anonymkode: 15730...f7a 2
Gjest Lienna Skrevet 9. oktober 2018 #16 Skrevet 9. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg overtolker, men at du i det hele tatt spør her inne, og skriver med smilefjes osv viser hvertfall at du ikke har avvist ham umiddelbart. For meg er det en refleksreaksjon og no-brainer. Som hun over skriver, man mister jo respekten for folk. Mange kvinner smiler og kniser og sier nei, "vil ikke såre ham". Eeeeh, nei, for han er jo så nøye med å oppføre seg slik at han ikke sårer kona f eks? Anonymkode: 15730...f7a Hmmm. Grunnen til at jeg spør er fordi han er min kollega og i den forbindelse møter jeg han daglig. Jeg synes at det faktisk er en litt klein situasjon. Jeg ønsker da å håndtere situasjonen på best mulig måte, uten å få en dårlig tone med han. Derfor spør jeg om råd her inne. Jeg har tidligere kommet i konflikt med kollega som har taklet min avvisning dårlig. Ønsker ikke å havne i denne situasjonen igjen. Ønsker å ha hyggelig tone med mine kollegaer. Jeg må også innrømme at jeg er litt konfliktsky. Jeg er varsom. Men nå ser det ut til at han tok det fint😊 Må da vel være lov til å bruke smilefjes? Jeg brukte faktisk et lættisfjes 😂 Håper jeg kan ytre meg på best mulig måte her inne uten at jeg blir misforstått
Snaskesnusken Skrevet 10. oktober 2018 #17 Skrevet 10. oktober 2018 (endret) 8 timer siden, Lienna skrev: Hmmm. Grunnen til at jeg spør er fordi han er min kollega og i den forbindelse møter jeg han daglig. Jeg synes at det faktisk er en litt klein situasjon. Jeg ønsker da å håndtere situasjonen på best mulig måte, uten å få en dårlig tone med han. Derfor spør jeg om råd her inne. Jeg har tidligere kommet i konflikt med kollega som har taklet min avvisning dårlig. Ønsker ikke å havne i denne situasjonen igjen. Ønsker å ha hyggelig tone med mine kollegaer. Jeg må også innrømme at jeg er litt konfliktsky. Jeg er varsom. Men nå ser det ut til at han tok det fint😊 Må da vel være lov til å bruke smilefjes? Jeg brukte faktisk et lættisfjes 😂 Håper jeg kan ytre meg på best mulig måte her inne uten at jeg blir misforstått Situasjonen er klein da det er enkelt og greit kleint av din kollega å oppføre seg slik. Men når du svarer vedkommende på messenger innbiller han seg, innbilsk som han er at han kan fortsette å prøve seg på deg. Situasjonen ble enda kleinere da han følger opp avvisningen din med at han har sikkert ikke sjangs på deg allikevel.. 🙄 Konflikter på arbeidsplassen er ikke uvanlig å oppleve i løpet av arbeidslivet. De fleste opplever det en eller annen gang, kanskje flere ganger også. Denne situasjonen er det kollegaen din som skal ta hovedansvaret for. Blokker vedkommende og ignorer. Endret 10. oktober 2018 av Snaskesnusken
hutula1 Skrevet 10. oktober 2018 #18 Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Opptatt mann spør om du vil bli med på kaffe. Du svarer nei. Noe annet enn nei blir fisking om hvor sterkt forholdet hans er. Hvor vanskelig er det å svare nei? Endret 10. oktober 2018 av hutula1
hutula1 Skrevet 10. oktober 2018 #19 Skrevet 10. oktober 2018 (endret) 14 timer siden, Lienna skrev: Hmmm. Grunnen til at jeg spør er fordi han er min kollega og i den forbindelse møter jeg han daglig. Jeg synes at det faktisk er en litt klein situasjon. Jeg ønsker da å håndtere situasjonen på best mulig måte, uten å få en dårlig tone med han. Derfor spør jeg om råd her inne. Jeg har tidligere kommet i konflikt med kollega som har taklet min avvisning dårlig. Ønsker ikke å havne i denne situasjonen igjen. Ønsker å ha hyggelig tone med mine kollegaer. Jeg må også innrømme at jeg er litt konfliktsky. Jeg er varsom. Men nå ser det ut til at han tok det fint😊 Må da vel være lov til å bruke smilefjes? Jeg brukte faktisk et lættisfjes 😂 Håper jeg kan ytre meg på best mulig måte her inne uten at jeg blir misforstått Kjenner ei som brukte den unnskyldningen for å flørtet vilt på jobben. Endret 10. oktober 2018 av hutula1
Gjest Lienna Skrevet 10. oktober 2018 #20 Skrevet 10. oktober 2018 8 timer siden, hutula1 skrev: Kjenner ei som brukte den unnskyldningen for å flørtet vilt på jobben. Hun må vel være meg da? 😂 Men fra spøk til alvor. Man bør være litt forsiktig med å ha forutintatte meninger om folk her inne. Du har tydeligvis ikke lest at jeg allerede har avvist personen. Takk for konstruktive tilbakemeldinger folkens😉
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå